Henstenshow Dalhoeve in Nijkerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Henstenshow Dalhoeve in Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 00:25

Negatief opgevallen:
Jazz (loopt achter nog niet de helft dan bij Tineke en was bij het inrijden nauwelijks rad op linksachter) Dressuurtechnisch ook duidelijk minder geworden. Die gaat de 70% nog lang niet weer halen.... Maar het blijft een absolute fok-topper natuurlijk
Obelisk (model uit het jaar 0, en duwt als een basispaard)
Olivi (draaft weining ruimer dan Troy, en kan nog niet één pas wat lijkt op een halve passage ........ en hij is al 9 ....... duidelijk te simpel voor een Jazz)
Montecristo (net als Jazz nagenoeg niet zuiver op linksachter)

Positief opgevallen:

Troy (blijft een stakker in draf, maar leek nu wel iets beter)
Dat hij me positief is opgevallen maakt het natuurlijk nog geen goed paard. Zegt wellicht meer over de verwachtingnen die ik over hem had: minder slecht dan hij ooit was dus.

Anders opgevallen:
Florencio: schittert vanwege afwezigheid
UB40: schittert vanwege afwezigheid
Norway: schittert vanwege afwezigheid
Houstonx Jazz: veel spekatakel, maar de beentechniek is lang niet correct. Iets kort voorbeen met beperkte schouder, en duidelijkkoehakkig in het achterbeen. Spoort dan ook niet meer. Wel een bloedmooi koppie en lichaam.

Zoals ik al eerder in dit topic zei.......... je voelt je zltijd bekocht na zo'n show.....
Ben ik zaterdag met opzet niet naar Nijhof gegaan om Floris te zien....... is ie hier niet te zien. Terwijl de Dalhoeve het beestje NADRUKKELIJK met foto in de folders heeft staan...........
Normaal zou je zeggen "ik eis mijn geld terug".......... maar alles was gratis...... Boos! Clown

OPLICHTING / MISLEIDING vind ik dit!
(en het was zéér slecht voor het milieu. Minstens 20 liter diesel voor niks verbrand......)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:22

Olivi vond ik beter dan in het ZZ licht in Roosendaal afgelopen weekend.

Contendro ll vond ik wel goed, jammer van de spanningen en weigeringen.

Unaniem was weer erg vrolijk tijdens het inrijden.

Jazz, ben ik nij Kirsten nog steeds niet weg van, vind het jammer dat hij toendertijd niet naar Imke is gegaan.

Obelisk heb ik nog nooit wat aan gevonden, nu nog steeds niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:33

horselover23 schreef:

Ik vond het zeer jammer dat hij op deze manier voorgesteld werd. Hij kon nog onmogelijk de hoogte inschatten en maakte er megasprongen over heen, mooi voor het oog, maar voor het parcour? Mmmmm tijdsoverschrijding?

Hij had al eerder moeten stoppen met springen, ik vind het een grote fout van deze ruiter. Het is een 4 jarige en heeft veel in zijn mars. Spring er dan toch asjeblieft wat voorzichtiger mee om!!!!!!! Verdrietig

Verder is me niet echt iets verschrikkelijk bijzonders opgevallen qua paarden.

Troy kende vorig jaar alleen nog maar de galop en dit jaar vond ik hem zeer verbeterd in de draf.

Jazz, tja als paard blijf ik er gewoon weg van. Houston x Jazz was ik niet super weg van. Wel een prachtig hoofd.

Upperclass vond ik ook positief.

Het was vroeg vanochtend dus moet alle herinneringen even weer ophalen Knipoog

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 07:48

LuvdaTossa schreef:
horselover23 schreef:

Ik vond het zeer jammer dat hij op deze manier voorgesteld werd. Hij kon nog onmogelijk de hoogte inschatten en maakte er megasprongen over heen, mooi voor het oog, maar voor het parcour? Mmmmm tijdsoverschrijding?

Hij had al eerder moeten stoppen met springen, ik vind het een grote fout van deze ruiter. Het is een 4 jarige en heeft veel in zijn mars. Spring er dan toch asjeblieft wat voorzichtiger mee om!!!!!!! Verdrietig

Helemaal mee eens..

Troy kwam ik voor.. kende de hengst niet... viel me ontzettend tegen...wat een bescheten smal ding.. en draven kan hij inderdaad niet.. Galop is wel sterk op de achterhand... Nou is de merrie wel vrij fors, dus misschien komt dat nog goed dan..

Dat vroeg ik me trouwens af, de merrie is vorig jaar gust gebleven, we hadden toen op advies voor Troy gekozen, maar stel ik wil nu een andere hengst (het liefst wel.. want ik ben wel genezen van Troy), ben ik dan mijn geld van Troy kwijt? Of kan je dat ook doorsluizen naar een andere hengst van dezelfde stal?
Laatst bijgewerkt door Lame op 14-04-05 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:49

Op welke bergen is die foto van Showtime trouwens genomen?

@Lame die draf van Troy is al een heeeeeele vooruitgang... ben er zelf verder ook niet weg van...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:54

Ik denk dat je door de draf van Troy heen moet kijken (ik was trouwens ook niet gek van dit paard, maar goed). Een goed dressuurpaard moet in de eerste plaats een goede galop hebben. Daar kun je weinig aan veranderen. Aan de draf kun je werken. Sommige paarden hebben een mega grote draf, iedereen ondersteboven van dat paard, maar als het erop aan komt, kunnen ze niet goed sluiten.
Voor de rest vond ik de piaffe van Montecristo erg verbeterd, die heeft hij wel eens een stuk slechter laten zien. Zijn galoppirouettes waren niet zo denderend.
En wat Jazz betreft vind ik dat het niet zo gek is dat Kirsten er nog niet zo denderend mee overweg kan. Dat paard heeft 9 jaar! bij Tineke Bartels gestaan. Natuurlijk moet dat wennen, beide kanten op. Bovendien komt Kirsten nog maar net op diveau kijken. Gun haar wat tijd. Bovendien is Jazz niet de makkelijkste en ik vond dat hij dat gisteren goed liet zien. Zoveel spanning.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:57

Een goed dressuurpaard moet in de eerste plaats 3 goede basisgangen hebben. Naast troy z'n draf zijn er wel meer dingen waar ik niks aan vind bij hem.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:13

Ja Troy is 3x niks..hij kan idd heel niet draven..De Jazz x Houston..kon wel lopen..maar hij was voor bodemnauw..en voordat ie echt liep moesten ze wel heel hard rennen..Jet Set was weer erg stout..Obelisk het lijkt wel alsof ie z'n benen gewoon niet van de grond af krijgt..Olivi viel mij dus zeer positief op..ik vondt hem deze avond het paard wat het beste bewoog achter..Up to date..sprong goed en had een hele goede galop vondt ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:26

Elisa2 schreef:
J........en voordat ie echt liep moesten ze wel heel hard rennen..

Ja........ en de staat er flink op.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:32

Ik vind het nogal overdreven. Ik ben ook geen fan van Troy en zijn draf is niet bijzonder, maar als hij echt niet kon draven, dan was hij ook niet goedgekeurd, zo simpel is het.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:41

Myrdal schreef:
Ik vind het nogal overdreven. Ik ben ook geen fan van Troy en zijn draf is niet bijzonder, maar als hij echt niet kon draven, dan was hij ook niet goedgekeurd, zo simpel is het.

Nou zo simpel is het niet, nadat ze het jaar ervoor een dressuurhengst goedkeurden die niet correct stapt, kon er dat jaar wel eentje bij die niet kan draven.
Beide zaken vind ik niet kunnen, maar de afstammelingenkeuring zal uitwijzen in hoeverre hij het doorgeeft.

Voordeel is natuurlijk wel dat de jury (waar altijd een hengstekeuringsjurylid bij zit) die hengsten later wel als moeders zieke kindje behandeld, dus ze blijken zich wonderwel te verbeteren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:44

ik vroeg me ookal af waarom hij goedgekeurd was....hij loopt net alsof ie z'n benen niet van de grond af kan halen..omdat ie anders omvalt..ik vindt echt dat ie verschrikkelijk loopt..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:59

CGJ12 schreef:
Negatief opgevallen:
Jazz (loopt achter nog niet de helft dan bij Tineke en was bij het inrijden nauwelijks rad op linksachter) Dressuurtechnisch ook duidelijk minder geworden. Die gaat de 70% nog lang niet weer halen.... Maar het blijft een absolute fok-topper natuurlijk
Obelisk (model uit het jaar 0, en duwt als een basispaard)
Olivi (draaft weining ruimer dan Troy, en kan nog niet één pas wat lijkt op een halve passage ........ en hij is al 9 ....... duidelijk te simpel voor een Jazz)
Montecristo (net als Jazz nagenoeg niet zuiver op linksachter)

CGJ.... Uit deze post trek ik (voorzichtig) de conclusie dat Kirsten Beckers "anders" rijdt??!!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:59

zijn er ook nog fotoos gemaakt?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:02

Kaja schreef:
CGJ.... Uit deze post trek ik (voorzichtig) de conclusie dat Kirsten Beckers "anders" rijdt??!!

Dat lijkt me niet meer dan logisch......... dat geldt voor alle amazones.
In hoeverre haar aanpak verder verschilt van de anderen ga ik me hier niet in verdiepen. Opmerkingen worden namelijk nogal snel uit het verband gerukt hier.........

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:05

CGJ12 schreef:
Dat lijkt me niet meer dan logisch......... dat geldt voor alle amazones.
In hoeverre haar aanpak verder verschilt van de anderen ga ik me hier niet in verdiepen. Opmerkingen worden namelijk nogal snel uit het verband gerukt hier.........

Bloos Alsof jij op je mondje bent gevallen..??? Knipoog

Reed Kirsten al haar "eigen" hengsten??
(Jazz, Obelisk, Monte Cristo..)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:13

Kaja schreef:
Reed Kirsten al haar "eigen" hengsten??
(Jazz, Obelisk, Monte Cristo..)

Ja

Obelisk werd op het voorterrein nog wel even flink bij elkaar gezet in de pirouetten........... Ja

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:20

Zegt mij genoeg.. Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:00

ze wilden natuurlijk niet dat ie weer zou staken..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:01

Elisa2 schreef:

Daar was het niet ver vandaan.........

Maar dat staken in Zwolle bleek een medische oorzaak te hebben heb ik ondertussen vernomen. Dat is eigenlijk ook wel aannemelijk.
Maar dan zou je verwachten dat ze daar nu wel iets voorzichtiger mee zou omgaan...

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:04

CGJ12 schreef:
Maar dat staken in Zwolle bleek een medische oorzaak te hebben heb ik ondertussen vernomen. Dat is eigenlijk ook wel aannemelijk.
Maar dan zou je verwachten dat ze daar nu wel iets voorzichtiger mee zou omgaan...

Wat was die medische oorzaak?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:06

CGJ12 schreef:
Elisa2 schreef:

Daar was het niet ver vandaan.........

Waarom..??? Vooruit met die geit!!
Er moet geld binnen komen Knipoog !!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:08

ja zo denken ze idd..dat paard tilt z'n benen ook niet op,en sloffen deedt ie achter..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:09

En dan te bedenken dat Broere toch inmens goed in de slappe was zit!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:10

Kaja schreef:
Waarom..??? Vooruit met die geit!!

Spiertje waarschijnlijk.
Arjan Robben hamstringetje of zo .........