Dit is een Duitse hengst, in Duitse handen, heeft in Duitsland zijn verrichting al gelopen en wordt op Duitse manier voorgesteld.
In welk opzicht zijn de hengsten zo veel slechter af in Nederland
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sarabande schreef:Dit is een Duitse hengst, in Duitse handen, heeft in Duitsland zijn verrichting al gelopen en wordt op Duitse manier voorgesteld.

Dat zijn van die dingen speciaal gemaakt voor het longeren!
Zit ook nog enige speling in zodat het paard niet bij iederen stap een enorme lading druk op zijn mondhoeken voelt. (zoals nu dus wel het geval is) 
suepergirl schreef:Maar er bestaat ook zoietz als een bijzetteugel.Dat zijn van die dingen speciaal gemaakt voor het longeren!
Zit ook nog enige speling in zodat het paard niet bij iederen stap een enorme lading druk op zijn mondhoeken voelt. (zoals nu dus wel het geval is)
Deze discussie had vermeden kunnen worden door gebruik te maken van zown dingetie. (welke maar liefst 16,95 kost bij Divoza)
suepergirl schreef:Maar er bestaat ook zoietz als een bijzetteugel.Dat zijn van die dingen speciaal gemaakt voor het longeren!
Zit ook nog enige speling in
zodat het paard niet bij iederen stap een enorme lading druk op zijn mondhoeken voelt. (zoals nu dus wel het geval is)
Deze discussie had vermeden kunnen worden door gebruik te maken van zown dingetie. (welke maar liefst 16,95 kost bij Divoza)
CGJ12 schreef:suepergirl schreef:Maar er bestaat ook zoietz als een bijzetteugel.Dat zijn van die dingen speciaal gemaakt voor het longeren!
Zit ook nog enige speling in
zodat het paard niet bij iederen stap een enorme lading druk op zijn mondhoeken voelt. (zoals nu dus wel het geval is)
Neem van mij aan dat dit beestje bij het longeren MINDER geruk en GETREK in de bek krijgt, dan met een willekeurige M/Z ruiter erop........
Een stille hand is een zegen voor het paard. En deze hand is extreem stil.......
Dat vond ik nu juist zo lekker simpel en vlot van dit systeem. Zo even de teugels aan de singel knopen. Geen gekul met andere rotzooi. Altijd handig als je verder even niks bij de hand hebt en je kunt er zó niet gelijk op.......
CGJ12 schreef:Een stille hand is een zegen voor het paard. En deze hand is extreem stil.......
unamie schreef:een stille hand is soepel en gaat mee met de bewegingen van het paard
CGJ12 schreef:unamie schreef:een stille hand is soepel en gaat mee met de bewegingen van het paard
Dat dacht je maar.
Een (goed..... wat is goed?) bijgezet paard heeft continu een zéér lichte verbinding met het bit.
Vraag het maar even aan Lammert Haanstra anders.
Sjuimpje schreef:Ziet nou niemand wat voor lengte dat dier nog krijgt aangeboden?
Hij duikt nu gewoon zelf een heel eind naar benee, maar hij kan met deze lengte ook gewoon dat neusje op de loodlijn brengen.
Kaja schreef:Overigens vind ik TS, zoals gewoonlijk, dat de afgunst er maar weer eens afdruipt!!!
Kaja schreef:
Grootspraak hebben velen totdat zij de ruiter of amazone is die erop moet stappen....
Nou geloof me... Ik slinger die hengst ook eerst rond aan de longe en bij gebrek aan mogelijkheden tot bijzetten gebruik ik ook mijn teugels...
Eleonoor schreef:Zo zit helaas het systeem in Nederland in elkaar. Als de ruiters daar nou zo moeite mee hebben, waarom dan niet meerijden aan die jonge paarden concoursen? Waarom komt er niet een duidelijk advies van de KWPN over training.
.ceasario schreef:Iedereen kent inmiddels deze stal.
De stal waarbij hun ruiters regelmatig in de belangstelling staan,
al is het maar omdat de een zijn nek breekt of een dubbele beenbreuk oploopt. Of met zijn paard tijdens het springen bij de landing over de kop gaat.
Sjappie schreef:Deze discussie heeft toch helemaal NIKS met afgunst te maken? Altijd wel lekker makkelijk om het daarop te gooien he?
messy schreef:zijn er ook nog mensen die van the man wel goed vonden? ik vond het echt geen slecht dier om te zien qwa beweging en exterieur.
Kaja schreef:ceasario schreef:Iedereen kent inmiddels deze stal.
De stal waarbij hun ruiters regelmatig in de belangstelling staan,
al is het maar omdat de een zijn nek breekt of een dubbele beenbreuk oploopt. Of met zijn paard tijdens het springen bij de landing over de kop gaat.Sjappie schreef:Deze discussie heeft toch helemaal NIKS met afgunst te maken? Altijd wel lekker makkelijk om het daarop te gooien he?
Oh nee..???
Sjuimpje schreef:Ziet nou niemand wat voor lengte dat dier nog krijgt aangeboden?