Pipo schreef:dat A register gezeik
Precies
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pipo schreef:dat A register gezeik
Pipo schreef:Maar waarom zou je zoiets willen Sammie? Ik heb bij de ene merrie een volledig KWPN papier. Bij de andere is het een Oldenburgse vader, en verder is het papier volledig kwpn. En toch denk ik er hard over na om beide merries over te zetten naar Oldenburg, omdat de veulens dan Oldenburg papier krijgen, en ik niet met dat A register gezeik zit.
Commercieel gezien maakt het niets uit.
Sammie schreef:Is het trouwens niet zodat als je eenmaal een Oldenburgs papier heb dat je de merrie kan overhevelen naar het reg. A bij het kwpn? Omdat dat stamboek erkent is?
Sammie schreef:Ik ken nl. wel degelijk mensen die (kwpn) gefokte duitser (stamboek ontgaat mij nu) hebben laten staan omdat er geen kwpn volpapier bij zat.

Pipo schreef:Sammie, dat waren vast geen sportmensen.
Sammie schreef:Nee mensen met paarden
(maar wel om uit te brengen in de sport)
ceasario schreef:Dat hele erkennings verhaal gaat ook weer in het najaar op de schop.
Aimee schreef:Wat een gedoe om een papiertje zeg, sinds wanneer kun je daarop rijden? Ik dacht namelijk altijd dat het paardensport is en niet knutselen-met-papier-sport.....
Missouri schreef:Je laat toch GODVERDORIE geen paard staan om een papier??? Jezus zeg...![]()
CGJ12 schreef:Wél als je een serieuze poging onderneemt om de Jazz van het jaar 2010 te fokken........
Zonder een fatsoenlijk papier verlies je die race ....... en terecht.

Missouri schreef:Waar fokken we paarden voor? Sport, toch!
sarabande schreef:Dan is het toch niet zo raar dat een stamboek wil weten of de merrie kans op de aanleg daarvoor heeft, doormiddel van het vragen van een verrichtings en gezondheidstest, beide zaken zijn meegenomen voor een sportpaard.
Missouri schreef:Waar fokken we paarden voor? Sport, toch!
Nicole288 schreef:Maar Missouri toch, die 'eigen' merries komen van KWPN hengsten, die KUNNEN niet krom en rot zijn
Nicole288 schreef:Maar Missouri toch, die 'eigen' merries komen van KWPN hengsten, die KUNNEN niet krom en rot zijn
CGJ12 schreef:Nicole288 schreef:Maar Missouri toch, die 'eigen' merries komen van KWPN hengsten, die KUNNEN niet krom en rot zijn
Dat wijzen de cijfers dan ook uit.
Jonge KWPN-merries met rotte straalbenen vind je in Nederland al jaren niet meer.
Daarvoor moet je naar Duitsland.
Het Nederlandse selectie-systeem blijkt op dat punt zeer goed te werken.....
Missouri schreef:Zeker sinds Esteban afgekeurd is
holly schreef:Ze had graag willen weten hoe de dingen om het keuren heen in zijn werk gaan, met de gedachten ik kan altijd nog beslissen hoe ik het wil gaan doen.
Ik bel dus niet Pipo, omdat het niet mijn merrie is.
het is jouw merrie niet maar jij beslist wel hoe jij het gaat doen
sarabande schreef:Ben even door de warhet is jouw merrie niet maar jij beslist wel hoe jij het gaat doen
Je las het niet goed. sarabande schreef:Ben even
door de war[.....]