Dees schreef:MissHIS schreef:Maar de hengst zelf bezorgt mij de bibbers, werkelijk afschuwelijk.
Als je dekt met een hengst die je werkelijk prachtig vind, koop je nog steeds een rietje en niet de hengst zelf. Je moet dan ook niet kijken of je de hengst zelf mooi vind, maar of hij iets wenselijks kan toevoegen aan je merrie. Het is wel fijn als je de hengst zelf ook kunt aanzien...
Maar in geval van RD kan jij beter de andere kant opkijken: hij vereft zijn type en uitstraling duidelijk. Afgelopen donderdag heb ik mijn eigen paard een slagje donkerder gezien. Waarbij mijn eigen paard wel krachtiger beweegt van achter uit. RD past zeer goed bij de merrielijn waaruit ook mijn RD-zoon komt.
Ik heb met Phin Phin ook echt niet voor een hengst gekozen die ik zelf helemaal fantastisch vind, maar wel één waarvan ik dacht dat hij bij mijn merrie zou passen. Dus ik ben niet het type die op "plaatjes van hengsten" valt en dan hopen net zo´n exemplaar te fokken. No worries.
Type van Royal Dance vind ik nog niet zo heel verkeerd, maar zijn gebrek aan kracht in beweging en zijn model wel. Maar geloof niet dat we het hier over eens worden hoor...