Rex Magna en L'espoir.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Re: Rex Magna en L'espoir.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:54

hey Jooske! ik leer ermee leven Bloos ze is de 28ste uitgerekend...spannend. maar hoe oud is je paardje dan eigenlijk, heb de foto's gezien. mooi beestje

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:29

Citaat:
Wat ik altijd hoorde van Rex magna's was dat ze heel gemeen kunnen bokken, en vaak singelnijd hebben. En dat ze hun hooi soppen in water. En dat ze vrij lastig zijn. Dat je ze echt voor je moet winnen.

bekent Haha!
bokken, en ahcteruit lopen, dat deed ze heel erg als ze geen zin had of ze je niet mocht.

singelnijd ook en een gevoleige buik,
ga toch eens op zoekn naar foto's van dr.

Eefje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:38

xx_Irisje schreef:
Citaat:
Wat ik altijd hoorde van Rex magna's was dat ze heel gemeen kunnen bokken, en vaak singelnijd hebben. En dat ze hun hooi soppen in water. En dat ze vrij lastig zijn. Dat je ze echt voor je moet winnen.

bekent Haha!
bokken, en ahcteruit lopen, dat deed ze heel erg als ze geen zin had of ze je niet mocht.

singelnijd ook en een gevoleige buik,
ga toch eens op zoekn naar foto's van dr.

Mijn merrie (kleinkind van Rex Magna) heeft er ook last van. Ik heb haar nu twee weken, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet doen Ach gut Heb jij tips voor mij? heb namelijk nog nooit eerder voor dit probleem gestaan! wat ik hier verder al heb vermeld: ze draait op haar plek, met poetsen staat ze stil. Ze kan zelfs gaan hangen zodra ze de singel voelt. Groetjes Eefje

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:59

Die van mij is toch echt heel braaf met alles, je kan alles met hem uithalen en vind nik serg Ja .

Waarschijnlijk heeft hij wat meer karakter van papa Boreas geerft(gelukkig Knipoog )

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:40

XveraX schreef:
Die van mij is toch echt heel braaf met alles, je kan alles met hem uithalen en vind nik serg Ja .

Waarschijnlijk heeft hij wat meer karakter van papa Boreas geerft(gelukkig Knipoog )

Tja het gekke is dat mijne ook van die acties heeft dat hij niets erg vind. Kan onder hem doorkruipen, op zijn kont hangen e.d. en zelfs de hond mag (met dekje) op zijn rug... maar als er dan een miezerig katje over de tralies van zijn stal loopt, is die harstikke bang... hij is verder wel braaf op stal en met vaststaan, mag alleen niet aan zijn oren komen...moet weleens die vetophopingen eruit halen, maar als die de schaar ziet dan staat die al te piafferen Haha! Scheermachines vind die ook helemaal niet erg, alleen de snoer die dan op de grond ligt... dat soort dingen... ze zijn bang van dingen waarvan je het niet verwacht. Nee dat soppen vind ik ook niet erg, als die het er dan maar uithaalde...moet toch wel de waterbak schoonmaken, maar met hooi en kuil erin is dat iets minder prettig Clown

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 10:34

Hey noon, ze is 13 Lachen . Ik zou wel liever een wat jonger paard willen maar aan de andere kant heb ik zo ontzettend veel van haar geleerd in de afgelopen 4 jaar dat zou ik waarschijnlijk niet geleerd hebben op een jong paard. En ik ben natuurlijk ontzettend blij met dr Haha! .

Eefje100: het enige wat je hiertegen kan doen is rustig tegen je paard blijven praten en niet te hard trekken Tong uitsteken Gewoon gaatje voor gaatje aansingelen Knipoog .

Dat is nou weer een nadeel van die Rex Magna's je blijft maar bezig met die waterbak schoon maken. Zo lekker in de winter als het koud is lekker in dat koude water haha he Hermesdeux Knipoog

Eefje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:48

Jooske schreef:
Hey noon, ze is 13 Lachen . Ik zou wel liever een wat jonger paard willen maar aan de andere kant heb ik zo ontzettend veel van haar geleerd in de afgelopen 4 jaar dat zou ik waarschijnlijk niet geleerd hebben op een jong paard. En ik ben natuurlijk ontzettend blij met dr Haha! .

Eefje100: het enige wat je hiertegen kan doen is rustig tegen je paard blijven praten en niet te hard trekken Tong uitsteken Gewoon gaatje voor gaatje aansingelen Knipoog .

Dat is nou weer een nadeel van die Rex Magna's je blijft maar bezig met die waterbak schoon maken. Zo lekker in de winter als het koud is lekker in dat koude water haha he Hermesdeux Knipoog

Dat dat is apart ik merk dat alles veel makkelijker gaat als ik veel tegen haar praat. Ze voelt zich dan op haar gemak. Ik zal kijken of ik hier fotos van haar kan plaatsen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:06

haha pest me maar weer! Ik hoef tenminste de waterbak niet te ontdooien, die bevriest niet, wel ijskoud water...! Maar gooi er altijd even wat heet water in 's ochtends dan blijft te temperatuur wat handbaarder...

Ja stem daar reageren ze goed op hoor. Mijne luistert tenminste wel aardig goed.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 11:34

Hmm dat is wel een goede tip van dat warme water Knipoog ! Ik heb morgen les en dan zal ik eens kijken of ik mn lerares kan strikken nog wat foto's van mij en Jessie te maken Haha!

Eefje100: Ik ben blij dat het probleem opgelost is Lachen .

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:57

Jooske schreef:
Hmm dat is wel een goede tip van dat warme water Knipoog ! Ik heb morgen les en dan zal ik eens kijken of ik mn lerares kan strikken nog wat foto's van mij en Jessie te maken Haha!

Eefje100: Ik ben blij dat het probleem opgelost is Lachen .

ja je moet wat he...ben benieuwd naar fotos hoor... lukt het nog beetje met je schoolwerk na die 4.8 na 8uur leren Ach gut

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:53

zolang ze los stond, en met de kop naar de muut viel de singenijd wel mee,
los staat ze altijd eprfct trouwens, vastzetten aan 1 lijntje daar hiel dje gegarandeerd een stuk halster aan over, maar op de spuitplaats aan 2 touwen was t weer geen probleem.

de meest gekke dingen zijn eng, en als je denkt dat ze de lucht in gaan zijn ze ineens nuchter.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 19:16

Nou ik ben ook benieuwd naar de foto's Tong uitsteken .
Zal wel 3x niks worden ze staat nou weer in het weiland overdag en vind het dus niet leuk als ze gehaald wordt om te gaan rijden haha (dit betekend dus ook meestal achter dr aan hollen Tong uitsteken ) maar voor een snoepje is ze toch wel te paaien Knipoog De maag wint het Tong uitsteken . Dus nu als je gaat rijden wil ze eigenlijk meteen weer terug het weiland is en wordt ze lekker dwars!
Ik had Zondag al ruzie met dr en gister had mn bijrijder ook al last met dr haha. Vandaag dus maar een dagje vrij gegeven Knipoog Anders is ze met de les morgen helemaal niet te genieten Tong uitsteken.
Dus ik dacht ga lekker wassen Haha! Wat deed mevrouw die ging hangen aan de ketting Nagelbijten / Gniffelen . En waarom? Omdat er een VOGEL overvloog hahahah. Dat is dus ook weer typisch Rex Magna echt schrikken van 3x niks Verward Dat je echt denkt van huh, wat is er nu weer? En dan komt er een keer iets engs en heb je zelf iets van ohoh daar gaat ze vast van schrikken en dan loopt ze erlangs alsof het niks is Tong uitsteken Heeel typisch dus haha.

Ja Hermesdeux ik ben al over de grote schok heen haha, was wel balen die 4.8 zeker als je zo lang geleerd hebt ! Maarja, gelukkig mag ik het herkansen Haha! .

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:42

gevonden,
al waren het nioet de foto's die ik zocht.

ze is wat lomper dan de rexmagna;s die ik hier in het topic terug zag maar gelijkenis is wel te vinden.

standfoto
Afbeelding

dr bekkie, eten blijft belangrijk!
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:39

Deze is echt niet zo lomp hoor. De Rexen die ik ken waren echt lomp. Vaak ook richting ramshoofd. Mijne was ook niet lomp. Fors, maar niet lomp. Van de Rexen die ik gezien heb, was die van mij toch 1 van de luxere. Hier zie ik idd ook meer luxere. Gelukkig maar.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:57

ligt ook wel aan de kant van moeders. En karakter ook. Nog een paar kleine typische dingen die misschien jullie paarden ook wel hebben:

- mesten op de wasplaats, bij het afspuiten van de benen?
- stampen op trailer, maar er zo oplopen?
- na het flemen, klapperen met de kaken?
- na de hoefsmid erg gevoelig lopen, 2 dagen ofzo?

Irisje, vindt jou paard helemaal niet lomp! Mooi koppie!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:02

Nee, deze dingen had die van mij niet. Ze had wel slechte hoeven voor, maar da's gewoon pech hebben denk ik. Dat klapperen deed ze ook niet. (fleemde ook zelden) Kon wel onrustig zijn op de trailer, maar dan moest ze plassen. En dat mesten doet me nieuwe juist (geen Rex). haha

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 11:29

xx_irisje: Ik vind het paard helemaal niet lomp Lachen mooi beestje!
Sommige dingen die je zegt herken ik wel Hermesdeux!
Het stampen op de trailer, maar het er zo inlopen en het gevoelig lopen na de hoefsmid.
Jessie's hoeven zijn voor niet echt geweldig sterk nu gelukkig met mn nieuwe hoefsmid blijven ze er wel gewoon 8 weken op maar eerder als ze in het weiland stond kon de hoefsmid elke week komen en was het ook elke week ijzers zoeken in het weiland haha.
Ze loopt wel zo in de trailer maar als ze er na de bosrit of strandrit of wat dan ook weer in moet dan wil ze niet Verward Kennelijk is de heenrit dan niet al te leuk geweest dat ze er niet meer in wil Tong uitsteken. Vorige keer hebben we haar met 7 mensen er weer in gekregen, nou dan schaam je je echt hoor haha als alle paarden er al in staan en vervolgens alle mensen jou met je eigenwijze beest moeten komen helpen Bloos .

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:04

Vind dr ook neit lomp,
maar z is ;lomper dat de andere hier in t topic, weet niet wat dr aan de andere kant heeft gezeten.

Dat trailer komt me bekent voor, inladen geen porbleem, maar owwee als je iets te lang stilstond en ze dr niet uit mocht.

Echt zwakke hoeven ook niet, had dr ijzers wel ndoig maar overdreven nee.

weet nit of mensen dit bekent voor komt, maar heel erg flemen als ze koliekerig was.
verder nooit eigenlijk, wel murmelen als ze tevreden was Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:11

murmelen? wat versta je daaronder? is flemen een teken van koliek dan? Die van mij doet het de laatste tijd wat vaker nl. Nee, ik heb geen ijzers meer om omdat ik bijna alleen maar in de bak rijdt... spuit de hoeven elke dag en 1x pw vetten en gaat nu beter.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:42

zachtje kreun iets,
murmelen Tong uitsteken

flemen is geen teken van koliek, in pricipe.
zij deed het wel als ze koliekerig was.
heb nog iemand met een rex m,agna hierover gehoort dus dacht dat het hier ook bekent voorkwam.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:25

Die van mij stond ook altijd te stampen op de trailer maar er zo oplopen daar moest je geduld mee hebben de ene keer liep ze zo door maar de andere keer stond je ff een poosje te wachten want dan moest mevrouw eerst even aan de klep ruiken en dan liep ze erop.
Het woord flemen kende ze niet je moest haar echt niet in haar neus blazen want dan werd ze erg boos. Ze kon alleen lief kijken als je met eten aankwam en dan mocht je haar ook over haar hoofd aaien.
Verder op stal was ze erg lief maar flemen nee.
Mesten op de wasplaats was ze ook een ster in vooral als je ze net op of af gezadelt had. Wat de mijne ook erg kon was boeren en knarsen tanden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:12

ja dat knarsentanden! Maar dat versta ik onder dat met die kaken. Die van mij gaat ook regelmatig met zijn tanden langs de spijlen van de box... echt een *** geluid!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:27

flemen normaal ook niet,
alleen als ze koliek had, trekje van haar dus.

kransetanden nooit gehoort bijdr.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 14:44

Ooo dat met die tanden langs de spijlen van de box dat doet de mijen ook altijd. Dat is net zo'n soort geluid als met je nagels over een schoolbord verschrikkelijk !! haha
Ik zeg dan altijd tegen dr hou op dat is slecht voor je tanden en voor mijn oren Knipoog Tong uitsteken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:01

Ja nou dat zijn dan dus typische magna- kwaaltjes, kan toch geen toeval zijn! Jooske, wanneer doet die van jou het...ook als een ander paard uit stal wordt gehaald en hij wacht op eten?