Vragen over Lingh.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beber

Re: Vragen over Lingh.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:58

Kaja schreef:
LuvdaTossa schreef:
Columbusnakomelingen wel eens gezien? Het zijn over het algemeen hele groffe paarden (degenen die ik gezien heb!) Alikesflame heeft er volgens mij eentje op stal gehad! Grote massale paarden, dus als je voor wat fijner gaat, lijkt Lingh niet zo super!

Ik zou nog maar eens achter nakomelingen van Columbus aan gaan (figuurlijk dan Knipoog)!

Zo Beber, weet jij gelijk je plaats effe....
Daar gaat je weloverwogen beslissing, wat dacht je wel niet??!! Tong uitsteken

Geen commentaar Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:06

Haha! Haha! Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:32

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:07

LuvdaTossa schreef:
Met smileys kan ik ook wel reageren!

Maar deze dan?

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=8671

Heb je mooi abgar xx bloed in je merrie en indirect weer flemming.

Nee dank je, geen Abgar xx voor mij , heb ik teveel ervaringen mee en btw zit het al in de merrie ( 6e generatie via Darwin ).

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:13

LuvdaTossa schreef:
Maar deze dan?

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=8671

Heb je mooi abgar xx bloed in je merrie en indirect weer flemming.

Maar dan moet je én fan zijn van Tuschinski, én je moet het zaadje van Lingh maar weer even uit je merrie vandaan halen Haha!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:16

Gewoon lekker bij je keuze blijven. Je merkt vanzelf wel wat er uit komt. Mensen kunnen nu wel allemaal insinuaties maken maar we weten allemaal nog niet hoe Lingh gaat fokken. Ik ben heel erg benieuwd naar de veulens volgend jaar.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:18

VValar schreef:
Maar dan moet je én fan zijn van Tuschinski, én je moet het zaadje van Lingh maar weer even uit je merrie vandaan halen Haha!

Ga je met deze instelling fokken? Ik heb ook hengsten waarvan ik fan van ben, alleen het moet wel passen bij de merrie!

Ik denk dat het merendeel van de fokkers niet fan van een hengst is en ze dan gaat gebruiken...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:22

LuvdaTossa schreef:
Ga je met deze instelling fokken? Ik heb ook hengsten waarvan ik fan van ben, alleen het moet wel passen bij de merrie!

Ik denk dat het merendeel van de fokkers niet fan van een hengst is en ze dan gaat gebruiken...

Waar haal jij bij dat dit mijn instelling is met fokken betreft? Geen insinuaties maken!
Maar ik denk dat het enthousiast zijn van een hengst en de fokkwaliteiten van je merrie wel degelijk samen gaan. Als een hengst goed op je merrie en in jouw fokbeleid past zul je wel degelijk warm lopen van zo'n hengst. Ik zou het erg raar vinden als je ging fokken met een hengst waar jij niet achter staat.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:31

saluut schreef:
Gewoon lekker bij je keuze blijven. Je merkt vanzelf wel wat er uit komt. Mensen kunnen nu wel allemaal insinuaties maken maar we weten allemaal nog niet hoe Lingh gaat fokken. Ik ben heel erg benieuwd naar de veulens volgend jaar.

Inderdaad...ik ook Haha!

LdT: Ken jij Beber's merrie, zodat je je überhaupt met haar keuze kán bemoeien??

Krijg sterk een anti-Lingh gevoel hier... Bloos

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:46

Kaja schreef:
saluut schreef:

Inderdaad...ik ook Haha!

LdT: Ken jij Beber's merrie, zodat je je überhaupt met haar keuze kán bemoeien??

Krijg sterk een anti-Lingh gevoel hier... Bloos

Gelukkig maak ik zelf de keuzes en iedereen mag zijn/haar mening daarover hebben, maar tot nog toe ben ik nooit ontevreden geweest over de uitkomsten.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:01

VValar schreef:
Maar dan
moet
je én fan zijn van Tuschinski, én je moet het zaadje van Lingh maar weer even uit je merrie vandaan halen Haha!

En deze regel dan?

Kaja, ik ken de merrie niet maar ik mag er toch wel wat van zeggen. Nederland is nog steeds democratisch...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:07

Wat mij betreft mag én kan je alles zeggen, maar het blijft een keuze van Beber!

Aangezien haar merrie al geïnsemineerd is met/door/van Lingh, lijkt het mij overbodig om te zeggen dat ze toch nog maar eens achter haar oren moet krabben (bij wijze van spreken Knipoog )...

Bij jouw posts proef je zo'n overduidelijke ondertoon... dat vind ik jammer, juist omdat NL nog steeds zó democratisch is, is het haar eigen keuze.... toch??

Al laat zij haar merrie insemineren door een falabella... Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:08

LuvdaTossa schreef:
En deze regel dan?

Niet iedereen is weg van Tuschinski, welk bloed hij ook mag voeren. Daarom zou ook niet iedereen deze hengst gaan gebruiken op hun merrie. Dat is toch zeker heel duidelijk? Rolleyes Waar wil je nou heen met je vraagstelling?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:37

Klopt ik heb een Columbus merrie hier op stal gehad. Een degelijke merrie die bloed nodig heeft. Columbus staat idd bekend om dat hij bloedmerries nodig heeft.
Deze columbus merrie was echt massaal, naar het gelderse toe. Daar achter zat L. Ronald (v. Ramiro) en daar achter zat ook veel bloed. nl. Exillio. En toch een bakbeest. Lingh is ook vrij grof.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:43

LuvdaTossa schreef:
Kaja, ik ken de merrie niet maar ik
mag
er toch wel wat van zeggen. Nederland is nog steeds democratisch...

Dus nu ff allemaal naar de stembus om te stemmen welke hengst Beber moet gebruiken... Slapen

Ik denk dat je niet echt de fout in kan gaan met Lingh, ik bedoel, het is een gezond paard (toch?), en hij heeft geen rare afwijkingen, en jouw merrie waarschijnlijk ook niet.
Het blijft een gok, en je ziet wel wat eruit komt, je kunt hem immers nog altijd verkopen...

Succes ermee!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:49

gut gut gut, gaat lekker hier. Iedereen begrijpt dat je geen zaadjes uit je merrie kan halen. duhhhhh.... maar hier vertellen we voor als je de volgende keer weer een merrie laat dekken, dat je verder dan de hengst alleen moet kijken. hoev vererfde zijn vader? en de andere in zijn stam. niet alleen naar de hengst zelf, maar ook naar de afstamming kijken. Maar iedereen zijn mening. Veulen zal best verkoopbaar zijn. 1 van de eerst Linghveulens dat wil wel. En anders maak je er een recreatiepaard van, moet lukken met dat karakter. (wel een duur recreatiepaard)