24 & 26 maart Hengstenshow van Uytert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: 24 & 26 maart Hengstenshow van Uytert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:30

Wouter24 schreef:
Syllie schreef:
Is alleen elke keer weer balen met die busjes, dat werkt niet echt super.

Is helaas de enige optie.

Heb niet alles gezien, maar,

Het beste paard was zonder twijfel Terlia, maat, front en beweging maar ja een merrie Haha!
Vivaldi ook een zeer fijn paard, kan wel is een hele echte zijn, Tusschinsky was veel te gespannen het is een blijft een barbiepopje kan je zowel negatief als positief opvatten, door de spanning veel te hectisch lopen veel te veel knie in de draf, maar wel megaveel souplesse, dat lijfje lijkt alles wel te kunnen.
Krack was leuk maar deed wat "hoekig" aan in het lopen (spanning?) Gribaldi liet weer is zien dat ie dit soort shows met twee hoeven in zijn neus uitloopt, showbink eerste klas (zijn ruiter idem.)
San Remo super vooruitgegaan, vergeleken met Den Bosch een wereld van verschil, zeer apart in het front.

Wij hadden de auto geparkeerd langs de weg. We zijn niet weggesleept en we hebben ook geen bon Tong uitsteken
We hebben wel een supergezellige avond gehad! (Ik ben trouwens donderdag geweest) We waren speciaal voor Gribaldi gekomen. Om te kijken of zijn zoon op hem lijkt. Tong uitsteken Ik moet zeggen Gribaldi is in het echt nog mooier dan op de foto's etc. Ben eigenlijk ook al een hele tijd een gribaldi fan. Lachen En een Edward Gal dus dat komt mooi uit. Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:04

owh, hou op over die busjes...
Na de show wil iedereen naar huis, wacht dan gewoon op je beurt.
Wij stonden braaf langs de weg te wachten, vooraan. Busje komt eraan, terwijl ie nog rijdt trekt een of andere *piep* de deur open, midden in mijn gezicht!
Ik ben zelden explosief, maar nu!!!! Stoom uit je oren

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:20

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:02

wie gaat er trouwens allemaal naar de clinic van Edward Gal??
Word gehouden op 9 april in Oud-Beyerland, op manege Hippisch Centrum Hoeksche Waard

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 01:31

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:14

Heike en ik zijn er ook geweest, zaterdagavond, met nog een paar stalgenoten van Heike. Veel verstand van hengsten heb ik niet, maar ik heb heel wat moois voorbij zien komen Ja . Partout en Democraat mochten los lopen. Je kon goed zien dat dat al oude rotten in het vak zijn. Vooral Partout werd niet warm of koud van al die mensen, die was veel meer bezig om een fijn plekje te vinden waar hij eens even lekker zou kunnen rollen *LOL* (waar hij uiteraard de kans niet voor kreeg Knipoog ).

Maar Gribaldi is ook een koele kikker, hoor, tjonge...

Paragon is trouwens toch een merrie? Of zit ik er nou helemaal naast...

En dat merrie-nakomelingetje dat zo door de baan zweefde Kwijl , was dat er nou eentje van Crack C?

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:23

Paragon is inderdaad een merrie. (Gribaldi x Zonneglans)

Loopt nu ZZ-zwaar onder Anne van Uytert

Afbeelding

Paragon was in 2000 Algemeen Kampioene van de provincie
Utrecht en later als 3e geëindigd op de Nationale Merriekeuring in Ermelo. In 2001 is Paragon samen met Anne van Uytert als 5e geëindigd in de Pavo-Cup en gehuldigd als beste 4-jarige merrie.
In 2002 Pavo Cup voor 5-jarige dressuurpaarden 3e plaats in de Finale en wederom beste merrie van Nederland.

Afbeelding

De andere merrie was Terlia

(Krack C x architect)

Hier staat een stuk over haar geschreven:

http://hengstenstation.com/phorum/viewt ... 0897b3f69e

Dat paard is echt fantastisch!!!

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:04

Ben ook geweest en vond het weer super gaaf, vond het alleen wel een beetje jammer dat Anky zo raar deed, afgroeten hoort erbij ook wanneer het niet helemaal gaat zoals je wilt.
Het zijn en blijven dieren.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:22

Prettige sfeer, daar! Ook heel gastvrij met gratis koffie en thee. Verwarmde ruimte om nog even bij te praten. Dat met die busjes was wel een idee, maar er reden er te weinig en dan is het wachten, zeker als je terugmoet, vervelend. Teruglopen was het alternatief, wat ik de volgende keer toch maar achterwege laat, vanwege de enorme blubber die er aan je schoenen komt te zitten en het gevaar het leven te laten langs die doorgangsweg.

Positief vielen mij op:
Painted Black. Behoorlijk uitgezwaard met een sterke achterhand. Die gaat het nog ver brengen. Mooi in type, hoezo ponyuitstraling??
Tango, blijft een plaatje om te zien en zet er de achterhand goed onder. Een sterk paard.
Vivaldi, die nemen ze wel. Heel mooi type en zeer lichtvoetige beweging.

Gribaldi: Hij maakt ze nu eenmaal mooi, maar toch blijft die wat nakomende achterhand een doorn in mijn oog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:53

Bucephalus schreef:
Positief vielen mij op:
Painted Black. Behoorlijk uitgezwaard met een sterke achterhand. Die gaat het nog ver brengen. Mooi in type, hoezo ponyuitstraling??

Wat viel Painted mij juist tegen! Toen hij aan de hand binnenkwam vroeg ik me af of ik op de shetjeskeuring was beland maar goed wel mooi typje verder, alleen heel propperig. Maar toen hij ging lopen schrok ik me rot want ik zat er recht achter (jij denk ik niet) want wat ging hij wijd achter!!! Bloos Echt niet normaal, hij ging zo ontzettend breed, het achterbeen werd zeker een hoef aan beide kanten naast de massa neergezet. Dat had ik niet verwacht.

En onder het zadel vond ik helemaal een afgang, ik zag Anky altijd als een voorbeeld van lichtheid en elegantie...nou nu was het echt hakken, trekken, sjorren en vooral hangen. Erg triest om te zien, volgens mij heeft ze een week spierpijn in dr armen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:04

Suzanne F. schreef:
Wat viel Painted mij juist tegen! Toen hij aan de hand binnenkwam vroeg ik me af of ik op de shetjeskeuring was beland maar goed wel mooi typje verder, alleen heel propperig. Maar toen hij ging lopen schrok ik me rot want ik zat er recht achter (jij denk ik niet) want wat ging hij wijd achter!!! Bloos Echt niet normaal, hij ging zo ontzettend breed, het achterbeen werd zeker een hoef aan beide kanten naast de massa neergezet. Dat had ik niet verwacht.

En onder het zadel vond ik helemaal een afgang, ik zag Anky altijd als een voorbeeld van lichtheid en elegantie...nou nu was het echt hakken, trekken, sjorren en vooral hangen. Erg triest om te zien, volgens mij heeft ze een week spierpijn in dr armen.

Ik stond aan de zijlijn, maar ik heb voornamelijk gekeken naar het paard aan de hand. Dan kun je er meer van zeggen vind ik. Hij was behoorlijk opgewonden en dan zegt wijd gaan niet alles. Wel als hij dat constant doet en dat was niet zo.

Ik verwacht niet al te veel van het voorstellen onder de man op zo'n show. Een competitiewedstrijd zegt veel meer over een hengst.
In vijf minuten moet het paard zich zo voordelig mogelijk etaleren en er staan er nog meer in de rij. Anky deed gewoon haar best en zo ook HP, binnen de tijd en de mogelijkheden etc. die zeer beperkt waren. Meerdere hengsten lieten zich niet van hun beste kant zien.
Het is gewoon maar zeer betrekkelijk. Kwaliteit is echter heel goed te herkennen.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:09

Toch blijf ik het Jammer vindend dat Anky zo d'r trots op zij heeft gezet.
Beetje jammer, had toch wel veel meer van haar verwacht.

Wel was ik erg blij dat de busjes weer reden.

Misschien een idee voor volgend jaar om ook de mensen in het publiek een echt plaatsje te geven, dan hoeft niet iedereen voor de uitgang te gaan staan, dat is echt levens gevaarlijk.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:15

De opvallentste verbeterde hengsten vond ik toch wel Tolando en San Remo.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:16

Positief opgevallen: Painted Black (van de lange zijde gezien dan Haha! ), Tango aan de hand
Negatief opgevallen: Met stip Sandreo, Tango onder het zadel, Rokende omroeper naast een zooitje balen in een volgepropt huis

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:25

Magique schreef:
Positief opgevallen: Painted Black (van de lange zijde gezien dan Haha! ), Tango aan de hand
Negatief opgevallen: Met stip Sandreo, Tango onder het zadel, Rokende omroeper naast een zooitje balen in een volgepropt huis

Stonden we aan dezelfde kant Knipoog Haha! !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:28

Magique schreef:
Rokende omroeper naast een zooitje balen in een volgepropt huis

Hhaha ja inderdaad en die er niks van bakte. Haha!

Maar idd Painted vanaf de zijkant was leuk! Vooral aan de hand.
Tango was aan de hand ook erg leuk.

RDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:39

Ik ben donderdags geweest:
Ik zal proberen een omschrijving als hierboven te maken.

Positief opgevallen: Painted Black, Tango, Tolando, San Remo, Game boy, Ustinov en Vivaldi.

Verder:

Mooi om de hengsten Democraat en Partout op hun oude dag in mooie conditie te zien.
Erg jammer dat United niet onder het zadel getoond kon worden.
Jammer dat Sandreo zo onrustig in de aanleuning was. Geen mooi vriendelijk beeld.
Ravel is onder Edward al erg vooruit gegaan. Alleen de wissels zijn nog wel heel apart.
Tuschinski was een beetje stout.

Wat mijn opviel, was het populariteits verschil tussen Edward en Anky. Dat was ook heel goed te merken als je de voorstelling van anky + Krack vergelijkt met die van Edward en Gribaldi. Veel meer show en veel meer sfeer en zo hoort een hengstenSHOW ook te zijn.

Daarnaast was het beste paard van de avond onbetwist Terlia. Wat een machtig dier!

Wat betreft het rijden, heb ik de ruiters en de paarden beter zien lopen. Dat is echter ook niet verwonderlijk. Vooral als er ruiters bij zitten die op een avond 3 a 4 paarden voor moeten stellen in een zeer kleine bak met enorm veel publiek. Voor met name de jonge hengsten is dat niet niks. Als je de paarden echt serieus aan het werk wilt zien, kan je beter tijdens een training of tijdens wedstrijden de hengsten gaan bekijken.

Wel vond ik de presentator behoorlijk irriterend.
Sprak een aantal dingen verkeerd uit en maakte veel fouten.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:44

Ik vond tolando toch wel erg verbeterd, vond er eerst nooit niks aan, maar nu vond ik em wel wat hebben.
TC Ravel was mij ook positief opgevallen. Had die hengst nog nooit gezien, maar die zet nou echt z'n achterhand eronder (mag wel wat sterker zijn van achter vind ik)

Sandreo heb ik nooit wat aangevonden veelste traag van achter.
PB liet z'n eigen niet van z'n beste kant zien, net zoals tuschinski.
Wel jammer want beide hengsten hebben veel meer in huis dan dat ze daar lieten zien.
Maarja het valt ook niet mee voor die hengsten er wordt zoveel van ze gevraagd en dan moeten ze daar ook nog in zo'n kleine bak lopen met al die lichten en dat publiek.
Wel jammer dat sommige mensen dan meteen gaan roepen dat die paarden niks waard zijn of dat ze niet goed in d'r kop zijn.
De beste paarden zijn nou eenmaal niet altijd even makkelijk.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:10

Volgens mij nog niet genoemd, maar welke mij wel opviel: Upgrade !!!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:29

Die was inderdaad ook goed, maar ik ben meer van de dressuurkant Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:37

Upgrade, Qua type inderdaad een mooie hengst. Het springen vond ik echter niet super. Als je het vergelijkt met Ukato..

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 06:29

Bucephalus schreef:
Upgrade, Qua type inderdaad een mooie hengst. Het springen vond ik echter niet super. Als je het vergelijkt met Ukato..

Dat vond ik juist wel...

Maja, ik ben ook van de dressuur Knipoog

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:55

lachmar schreef:
TC Ravel was mij ook positief opgevallen. Had die hengst nog nooit gezien, maar die zet nou echt z'n achterhand eronder (mag wel wat sterker zijn van achter vind ik)

Nou dan heb je zeker niet goed gekeken!! Nerd
Als er een paard sterk is van achter is t Ravel wel!!
Hij heeft juist wat moeite met de wissels omdat hij zo krachtig is achter!! Als Edward dat straks eenmaal onder controle heeft weet je niet wat je ziet _/-o_
Komt helemaal goed met dat dier let op mijn woorden!!

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:09

Ja, ik was ook erg gecharmeerd van Ravel.Hij was ook superlos door zijn lijf.Het lijkt mij trouwens ook erg moeilijk om te rijden in zón kleine bak, met gek licht en zoveel mensen.Anky had duidelijk de boel niet helemaal onder controle, maar het valt ook niet mee.Ik vond dat Edward heel rustig en relaxt bleef, zijn paarden liepen nu ook het beste.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:08

Toedeledoki schreef:
Ja, ik was ook erg gecharmeerd van Ravel.Hij was ook superlos door zijn lijf.Het lijkt mij trouwens ook erg moeilijk om te rijden in zón kleine bak, met gek licht en zoveel mensen.Anky had duidelijk de boel niet helemaal onder controle, maar het valt ook niet mee.Ik vond dat Edward heel rustig en relaxt bleef, zijn paarden liepen nu ook het beste.

Helemaal mee eens Haha!