Nakomelingen Gribaldi?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Nakomelingen Gribaldi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:11

amondi schreef:
Dat moet toch aan de moeder liggen?

Die van ons is juist zo netjes! Alle poep op een hoop en 's ochtends, als de deur opengaat een sprintje in de paddock om te plassen!

Moeder heeft hem dat heel goed geleerd!

Hmm nou dan weet ik t ook niet. Niet goed op moeders gelet dan want die is netjes. Ze was als veulen al zo´n viezerik.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:41

Suzanne F. schreef:
Tulandro schreef:
Kleine voetjes en tere beenwerk? Presto (gribaldi x Ferro) heeft alles behalve kleine voetjes en teer beenwerk.. En inderdaad, zijn zweefdraf is mooi om te zien, maar zijn achterhand gebruikt hij niet zoals hij het hoort te gebruiken.

We hadden het ook over de aansluiting met meer Trakehnerbloed. Ferro geeft geen kleine voetjes en teer beenwerk. Haha!

En toch heeft mams( v.Ferro) juist kleine voetjes en teer beenwerk. Presto is erg erg grof gebouwd, en zo ken ik er nog een, gribaldi x Ulft die ook erg grof gebouwd was. Je hebt van alles wat Haha!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:53

amondi schreef:
Ach het blijft een bloedpaardje. Saskia kan er alleen mee het bos in(3,5jarige ruin) en een andere keer ligt ze er opeens zomaar naast omdat er een tuinstoel in de bak staat.

Het is soms net nog een veulen. In de sneeuw van vorige week( 50 cm) was hij lekker met Saskia in de paddock aan het spelen en opeens springt hij zomaar uit het niets over het hek. Dat leek natuurlijk een huppeltje voor hem( door dat pak sneeuw) maar helaas is het echt een meter hoog. Gevolg een totaal vernietigd hek, Saskia met een natte broek en Ulysses die heel sip aan de andere kant stond te kijken. Maar geen schijntje schrik, alleen verbazing.

Met rijden is dus alleen die aanleuning( of eigelijk het loslaten) een probleempje. De achterhand neemt hij echt al mee in het werk( als je erom vraagt) en als die dat niet doet, dan zit hij zo lekker dat je het bijna zou vergeten te vragen.

Dus vanaf vorige week is de dressuurzweep uit het stof gehaald en een (dunnig)enkel gebroken trensje. Kijken of hij de boodschap dan snapt.

Lang leve onze "trakehner"

Ik rijd de mijne nog steeds met een dubbel gebroken bitje Haha! heb je een foto van je gribaldi x michelangelo? Tong uitsteken

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:53

Ik ben ook erg enthousiast over mijn Gribaldi.Die van mij is een volle trakhener[Grib-Michelangelo-Tenor]en absoluut een fijn dier.Hij is inderdaad wel heel kriebelig en gevoelig en heeft heel veel beweging nodig, maar dan heb je ook wel wat Knipoog Haha! .Hij mag inmiddels bijna ZZlicht starten en alle knoppen zitten er al op, hij moet nog 7 worden.Wat lopen jullie Gribaldi's en hoe oud zijn ze?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:54

p.s al die voorvallen herken ik! Knipoog

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:56

Ik weer Bloos

Mijn gribaldi x michelangelo gaat 20 maart L1 startten. Ze wordt dit jaar 6, maar ik doe het rustig aan. Mijn gevoel voor haar ritme moet nog een beetje komen, aangezien ik geen dressuur talentje ben en mijn paardje nog een hoop dingen moet leren, hebben we even wat tijd nodig Knipoog

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:11

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.Het gaat erom of je plezier hebt met je paard, ik was alleen benieuwd of er al wat meer Gribaldi's zijn die wat hoger lopen, omdat je dan eventueel wat meer problemen tegen komt met verzamelen etc.Of niet natuurlijk, maar dan kom je pas meestal de werkelijke aard tegen van het paard.
Ik vind het wel opvallend dat de combi Grib-Michelangelo vaak voorkomt.Die van mij is in ieder geval ook een poepie op stal en in omgang.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:16

Bij die van mij is dat heel anders maar zij heeft ook niet de ideale jeugd gehad jammer genoeg Verdrietig Haar moeder bleek ook een verschrikkelijk vals paard te zijn. We zijn hard aan t werk deze merrie een beetje vriendelijker te maken en het is al aardig aan het werken!

Veel succes verder Toedeledoki Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:22

Toedeledoki schreef:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.Het gaat erom of je plezier hebt met je paard, ik was alleen benieuwd of er al wat meer Gribaldi's zijn die wat hoger lopen, omdat je dan eventueel wat meer problemen tegen komt met verzamelen etc.Of niet natuurlijk, maar dan kom je pas meestal de werkelijke aard tegen van het paard.
Ik vind het wel opvallend dat de combi Grib-Michelangelo vaak voorkomt.Die van mij is in ieder geval ook een poepie op stal en in omgang.

Net als de combi Gribaldi x Balzflug Tong uitsteken .

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:23

Dank je, gelukkig is je paard in goede handen als ik het zo lees.Trakheners zijn over het algemeen erg gevoelig voor stemmingen en omgeving.Die van mij heeft ook een enorme dip gehad toen hij op een stal stond waar hij het niet naar zijn zin had.Hij werd broodmager en had heel veel verzet.Na ruim een jaar modderen ben ik daar weg gegaan en nu gaat het super met hem.Hij groeit nu van de lucht, is rond en vol in de spieren.Doordat hij er nu veel uit kan is hij relaxt en ontspannen met rijden.Ik wist niet dat een paard zo op kon knappen, door van omgeving te veranderen.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:45

Ik heb ook 2 Gribaldi's uit eigen fok, de moeder heeft Z dressuur gelopen en is daarna de fok ingegaan ze is van Superieur, dit is al wat ouder bloed. ik heb dan broer en zus van gribaldi, een merrie die wordt dit jaar 5 en een ruin die wordt dit jaar 4. de merrie is in de omgang super lief, terwijl ze met rijden behoorlijk dwars kan zijn , de echte merrie streken. de ruin is in de omgang soms een beetje irritant en weet niet van ophouden bv touwbijten. erg fijn Haha! maar deze is met rijden echt waar een super paard! hij heeft super veel wil om te lopen. ik weet van gribaldi, dat het echt gewoon hele mooie paarden zijn en die van mij zijn mooi zwart allebei... voor de rest zijn het niet altijd de makkelijkste, nou zeg ik niet dat je er nix mee kan beginnen, maar het kunnen gewoon echte donderstralen zijn. ze hebben cker een mooi zweefmoment, en een hele goede draf en gallop. ik vond toen edward gal gribaldi net ging rijden de achterhand zwaar tegen viel. maar ik vind dat daar nu weinig op aan te merken is! en ik ben eigenlijk ook nog niet echt in de nakomelingen een slechte achterhand tegen gekomen. Pling IK vind het gewoon super mooie paarden, en heb dr eigenlijk weinig op aan te merken, want van mij mag dr best wat eigenwijzigheid inzitten anders zou het ook saai worden.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:48

Mijn vriendin heeft ook een Gribaldi uit een Jazz moeder. Ze heeft hem zelf gefokt. Toen de merrie drachtig was riep ze elke keer : Ik wil een zwart hengstveulen met 4 witte beentjes en een kolletje. En wat kreeg ze ?!

Een zwart hengstveulen met vier witte beentjes en een kolletje Haha!

grappig he

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:49

amondi schreef:
Dat moet toch aan de moeder liggen?

Die van ons is juist zo netjes! Alle poep op een hoop en 's ochtends, als de deur opengaat een sprintje in de paddock om te plassen!

Moeder heeft hem dat heel goed geleerd!

Whahahaa *LOL* Je meent het.. Handig zo'n paard!

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:53

Ik heb ook een 3,5 jarige Gribaldi X Michelangelo.
Erg mooi dier om te zien, en die zweefdraf heeft ze ook.
Ze is verder ontzettend lief in de omgang, beetje eigenwijs, en wel een kikkertje onder het zadel, maar ze is ook nog erg jong.
Tot dusver ben ik zeer tevreden over haar, nu nog afwachten hoe het verder uit zal pakken.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:03

Ik kom er vandaag achter dat mijn merrie een volle zuster heeft en 2 volle broers... dat ga ik eens even uitpluizen. Vind ik leuk, ik heb er al 2 boven water en een met telefoonnummer. Durf alleen niet te bellen Bloos

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:15

Mijn gribje is 3.5 en sinds novenmber onder het zadel wat vrij goed gaat. 9 juni verwacht ze een veulentje dus start ik haat in November pas. Ze loopt dus nog niks

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:06

Toedeledoki schreef:
.Wat lopen jullie Gribaldi's en hoe oud zijn ze?

Mijn Gribje is 2 en loopt in de wei Haha!

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:27

Ja, en loopt ze daar wel al Grand prix niveau? Haha! Met de pi en de pa. Clown
Of houdt ze meer van Duindigt, zo hard als het maar kan?

Niene90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:36

Ik heb ff voor je gekeken op internet: http://www.dutchhorsesunlimited.com

Gribaldi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De successen van Gribaldi zelf zijn haast te veel om op te noemen in 2002. Heel veel merries zijn hooggeplaatst op de merriekeuringen, en in de diverse merrietesten in Deurne en Drachten. In de IBOP proeven zijn er vele merries geslaagd. Veel nakomelingen van Gribaldi hebben aan de PAVO Cup voor vier en 5 jarige dressuurpaarden deelgenomen, en maar liefst 15 nakomelingen waren in 2002 geselecteerd voor de halve finale.

Kampioen van de vierjarige dressuurpaarden in België was Rosenprinz D (Gribaldi x Rosenkavalier) gereden door Dominique Mohimont. Kampioen van de vierjarige dressuurpaarden in Frankrijk was Karamel de Lauture (Gribaldi x Donbito van de Helle) gereden door Claire Gosselin en de nummer 2 was Ko Re Grandbois (gribaldi x I Love You) gereden door Yannick Moreau. Kampioen van de vierjarige dressuurpaarden in Engeland was eveneens een Gribaldi. Met 5 nakomelingen in de VSN finale was Gribaldi topaanvoerder. Reservekampioen van de VSN werd Sadrach (Gribaldi x Aktueel), gereden door Robin van Lierop.

Resultaten Gribaldi (onder Edward Gal):
2 maart 2002: Zwolle Stallionshow, Prix St. Georges, no 6 (65.33%)
3 maart 2002: Zwolle Stallionshow, Kur op muziek., no 6 (67.83%)
13 april 2002: Bunschoten, Prix St. Georges, no 3 (68.56%)
20 april 2002: Roosendaal, Prix St. Georges, no 1 (69.50%)
5 mei 2002: Kootwijk, Prix St. Georges, no 1 (68.38%)
18 mei 2002: Zelhem, Prix St. Georges, no 1 (70.75%)
14 juli 2002: Derby Breda, Prix St. Georges, no 1 (69.00%)
20 juli 2002: Ermelo, Prix St. Georges, no 1 (71.82%)
11 augustus 2002: Kootwijk, Prix St. Georges, no 1 (70.63%)
18 augustus: Blaricum, Prix St. Georges, no 1 (72.25%)
31 augustus 2002: CHIO Rotterdam, Prix St. Georges, no 1 (68.30%)
1 September 2002: CHIO Rotterdam, Intermediaire I, no 2 (66.80%)
20 september 2002: Saumur (F): Prix St. Georges, no 1 (71.83%)
21 september 2002: Saumur (F): Intermediaire I, no 1 (70.80%)
22 september 2002: Saumur (F): Kur op muziek, no 1 (75.05%)
24 oktober 2002: Bunschoten: Prix St. Georges, no 1 (71.75%)
6 december 2002: JIM Maastricht, Intermediaire I, no 4 (70.39%)
22 december 2002:Ermelo finale ZZGP Cup, Kur op muziek, no 1 (74.45%)
6 februari 2003:Aarhus (DK), Intermediaire I, no 1 (72.50%)
7 februari 2003:Aarhus (DK) Kur op muziek, no 2 (73.70%)
25 februari 2003: Zwolle Stallionshow: Kur op muziek, no 2 (72.38%)

afstamming: Gribaldi Kostolany Enrico Caruso Mahagony
Elchniederung
Kapstadt Falke
*
Gondola II Ibikus Hertilas
Isolda
* Flugsand
*
KWPN 93.14543
Zwart
5/16/1993
172 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8
Draf: 7.5
Galop: 8
Aanleg dressuur: 8
Techniek: 5
Vermogen: 6
Aanleg springen: 5.5

Fokwaarden:
Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------

Dekstation: J.M. van Uytert
Adres: v. Heemstraweg 6
Plaats: Heerewaarden
Telefoon: 0487-573203
Fax: 0487 573204
e-mail: info@uytert.nl
Internet pagina: www.uytert.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:34

Ik heb ook sinds kort een Gribaldi-nakomeling. Echt super goed karakter en fantastische gangen. Ik heb weleens gehoord dat je "gemene" Gribaldi's hebt en " zeer lieve" Gribaldi's. Dus het kan enorm verschillen...
Mijne loopt aan de longe en in de wei.. Ze is 4 jaar en we beginnen binnenkort met inrijden Haha!

-xxx-jes Linda

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:04

Ik heb een gribaldi op proef gehad en die had inderdaad de zweefdraf!!!
Meer weet ik er niet echt over

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 22:42

Heel erg bedankt voor al jullie reacties, heel leuk om te lezen! Ik ben heel erg benieuwd naar onze Gribaldi x Rabiat Z volgend jaar! En nu maar hopen dat het net zo'n fijn paard is als Sparkling.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:15

Wij verwachten over een maand een Gribaldi veulen uit een Welt hit II x Elcaro moeder. De merrie is mijn bijrijdpaard, ik zou zelf niet gekozen hebben voor deze combinatie, juist vanwege de kans van het trage achterbeen (Wel hit heeft ook niet de snelste). Ik ben zeer benieuwd naar het karajter wat het veulen mee krijgt. De merrie is eerlijk maar niet de gemakkelijkste (Elcaro bloed).

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:47

Ik heb een bijna 1 jarige Grib x Zeoliet hengstje, staat gezellig tussen zijn 3 vriendjes, tot nu toe braaf en goede ontwikkeling. Verder kan ik er nog weinig over zeggen Haha!

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:01

Hoi,

Ik heb een Gribaldi X Democraat, 4-jarige ruin ( zelf gefokt)
Het is echt een schat!! Heel lief, als veulen eigenlijk al.
Ik rij er zelf op alleen heeft hij deze winter rust gehad omdat ik het veel te druk had... van de zomer ga ik weer beginnen, ik heb er zin in!
Hij is ook heel fijn met rijden, en heeft mooie gangen..
Kortom ik ben er gek op! Haha!