Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

violar schreef:Marjolein schreef:Ach elke labrador is een hond maar niet elke hond is een labrador.
Ik ben iig blij met het stamboek waar ik bij zit. (grootste voordeel ervan is dat het bestaat!)
Hoi Marjolein,
ik snap je opmerking niet helemaal, (kan aan mij liggen hoor!)
Maar we zijn nu toch ook niet bezig om een arabier met een tinker te vergelijken?? maar een ic is toch het zelfde als een tinker?
mijn merrie was(!!) bv opgenomen bij het ics En bij het nst voor ik ze overal weghaalde omdat ik er niet tussen wilde zitten.
als beide stamboeken ze opneemt onder cob lijkt het me dat ze toch echt dezelfde rasomschrijvingen hebben
groetjes violar

Mariska_28 schreef:Precies zoals ik er ook over denk. Welk stamboek je kiest kan ook afhangen aan je paard.. Heb je een luxere tinker dan ben je echt beter af bij het NST. Heb je een zware cob, dan past ie misschien beter bij het ICS.

Marjolein schreef:Klopt, maar die vanner had bij het ICS waarschijnlijk niet vooraan gestaan omdat ze vrij licht beenwerk en sokken had.Volgens mij won er vorig jaar een vanner de dagkampioenschap en later het nederlands kampioenschap.
Bij het ICS word er volgens mij meer op type gekeurd en minder op beweging. Terwijl bij het NST de beweging wel zwaar meetelt.
Sokkebok schreef:violar schreef:het is toch te triest voor woorden!!!!
2 stamboeken en iedereen zegt dat haar of zijn paard een echt .....is.
nou mijn ervaring is dat het toch de zelfde paarden zijn, klaar!!!
Ja het zijn idd dezelfde paarden, vind ik ook hoor, maar het zijn andere types die vooraan lopen op de keuring.
Bij het ICS lopen de zwaardere types vooraan met veel behang en bij het NSvT lopen de luxere types vooraan met minder behang en ruime gangen met knieaktie. Ik persoonlijk vind deze meer neigen naar de friezen, maar dan bont. (hopelijk wordt nu niemand boos, het is maar een mening hoor, geen feit)
Wil je een beetje scoren op een keuring, dan moet je eerst je paard goed kennen en de stamboeken voor je een stamboek kiest.
Mariska_28 schreef:Marjolein schreef:Klopt, maar die vanner had bij het ICS waarschijnlijk niet vooraan gestaan omdat ze vrij licht beenwerk en sokken had.Volgens mij won er vorig jaar een vanner de dagkampioenschap en later het nederlands kampioenschap.
Bij het ICS word er volgens mij meer op type gekeurd en minder op beweging. Terwijl bij het NST de beweging wel zwaar meetelt.
Naast het KWPN heb je ook het NRPS en studbook Zangersheide, etc. Ook die bestaan gewoon naast elkaar.
we doen moeilijk over hoe ze er uit moeten zien, maar wat dachten jullie van het karakter, daar ga ik voor,
hoewel er mensen zijn die denken dat ze er verstand van hebben

kiss schreef:
we doen moeilijk over hoe ze er uit moeten zien, maar wat dachten jullie van het karakter, daar ga ik voor,daarom ben ik aan Tinkers begonnen, omdat ze zo heerlijk cool zijn.
![]()