Welk ras de mooiste gangen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

Re: Welk ras de mooiste gangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:20

mandy_b_s schreef:
ik denk dat je het zo niet kunt noemen.
ik vind dat de gangen bij ieder paard ander zijn.
persoonlijk en individueel dus.
rassen zijn niet te vergelijken

je hebt voor een deeltje wel gelijk...

maar arabier tegen een fjord...

arabier blijft altijd mooier lopen dan een fjord omdat de fjord een steviger type is,alhoewel er ook 'stevige' arabiers zijn

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:09

New-Forest Haha!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:40

ook de Clydesdale & de Noriker *LOL*

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:04

de ARABIER natuurlijk!!!!

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:11

Grappig, ik zie hier het meeste foto's van Arabische volbloeden: harde bewijzen dat ze het beste lopen. In vrijheid wel te verstaan.

ze hebben heel veel knieactie, zweefmoment (=vertraagmoment) ik denk dat dit bij geen enkel ander ras voorkomt. De gangen zijn eigen aan het arabische ras. Evenals de staartdracht bij opwinding, openen van de neusgaten en meer expressie in de ogen

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:36

Tuigers Haha!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:09

De Fries, al is de galop soms wat minder. De draf is over het algemeen wel super Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:07

Andalusiers vidn ik gewoon de meste uitstraling ehbben en geweldige expressie in hun gangen, maar hackney's vind ik ook super.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:29

Shahim schreef:
Grappig, ik zie hier het meeste foto's van Arabische volbloeden: harde bewijzen dat ze het beste lopen. In vrijheid wel te verstaan.

ze hebben heel veel knieactie, zweefmoment (=vertraagmoment) ik denk dat dit bij geen enkel ander ras voorkomt. De gangen zijn eigen aan het arabische ras. Evenals de staartdracht bij opwinding, openen van de neusgaten en meer expressie in de ogen

De staartdracht van mijn draver bij opwinding is exact hetzelfde hoor Tong uitsteken Knipoog
Maar 'harde bewijzen dat ze het beste lopen' vind ik eigenlijk nergens op slaan... Bloos
Ze lopen mooi, maar dat er hier een paar foto's bijstaan zegt niet dat ze dan ook het beste lopen..
En het is puur een mening jij vind ze het beste lopen, ik houd dus absoluut niet van veel knieactie.
Dus voor jou en een paar meer mensen zouden ze het best lopen, maar voor mij dus totaal niet, dus ik snap niet dat jij een paar foto's het bewijs vind dat ze het beste lopen?

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:51

Orchid schreef:
Shahim schreef:

De staartdracht van mijn draver bij opwinding is exact hetzelfde hoor Tong uitsteken Knipoog
Maar 'harde bewijzen dat ze het beste lopen' vind ik eigenlijk nergens op slaan... Bloos
Ze lopen mooi, maar dat er hier een paar foto's bijstaan zegt niet dat ze dan ook het beste lopen..
En het is puur een mening jij vind ze het beste lopen, ik houd dus absoluut niet van veel knieactie.
Dus voor jou en een paar meer mensen zouden ze het best lopen, maar voor mij dus totaal niet, dus ik snap niet dat jij een paar foto's het bewijs vind dat ze het beste lopen?

Ik zie hier geen foto's staan van dravers terwijl zij in vrijheid aan het lopen zijn... Heb ooit op een draverfokkerij gewerkt en zag daar geen draver gezien met hun staart in de lucht of op hun rug. Mss als ze gegingerd worden of als hij een kakske aan het leggen is:9.
Anatomisch is het eigenlijk onmogelijk dat jouw draver staartdracht heeft. Een arabische volbloed heeft staartdracht bij opwinding omdat hij enkel rugwervel minder heeft en daarom zijn staart hoger staan ingeplant.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:02

Toen ze net in een nieuw stuk afgerasterd land stond, en haar grote vriend, het shetteruintje van de buren werd verplaatst heeft ze toch wel minstens 10 rodnejs door het land geracet met haar staart als een stok rechtomhoog...
Zag er wel mooi uit trouwens Clown
Mja als jij denkt dat mijn draver zn staartje niet kan optillen...tsja.....
Zal dan wel een apart geval zijn.. Cool
En ik ben er toen de hele tijd bijgeweest, ze heeft niet gepoept Tong uitsteken
Ze is alleen wat minder snel opgewonden, dus daarom zal ze hem ook niet vaak optillen...

Shahim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:15

Orchid schreef:
Toen ze net in een nieuw stuk afgerasterd land stond, en haar grote vriend, het shetteruintje van de buren werd verplaatst heeft ze toch wel minstens 10 rodnejs door het land geracet met haar staart als een stok rechtomhoog...
Zag er wel mooi uit trouwens Clown
Mja als jij denkt dat mijn draver zn staartje niet kan optillen...tsja.....
Zal dan wel een apart geval zijn.. Cool
En ik ben er toen de hele tijd bijgeweest, ze heeft niet gepoept Tong uitsteken
Ze is alleen wat minder snel opgewonden, dus daarom zal ze hem ook niet vaak optillen...

Uitzonderingen kunnen altijd natuurlijk. Ik heb dit zelfs eens bij een shetlandpony gezien. Ik heb niet gezegd dat hij niet kan tillen, anders zou je elke dag de staart kunnen wassen van al de poep die erop hangt

Interessant, ik praat hier juist over met een vriend-jurylid arabische paarden en hij kan een punt hebben: er zal waarschijnlijk arabisch bloed in je paard zitten, het kan wel dat je een paar grootouders ver moet gaan kijken, maar het kan er ineens bij jouw paard uitkomen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:20

Neonlight schreef:
Hackney's! Haha!

Beter kan het niet gezegd worden... Haha!

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:33

De ras met de meeste gangen, DE IJSLANDER Knipoog HAHAHA

(maar dan bedoel ik natuurlijk wel de goede he, niet die barrels)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:07

Tuigers en Hackney's

maar van een gigantisch passagerende Salinero (KWPN dus) raak ik ook aan het kwijlen...

Voor elk ras vind ik wel wat te zeggen...maar het gáán van de tuigers en hackney's...vooral als ze aangespannen zijn Kwijl

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:32

Het arabische volbloedpaard Clown

Afbeelding

rival

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:43

ik denk toch een ijslander en paarden die ook kunnen tolten het is gewoon vet mooi en het zit vet lekker als je het eenmaal geprobeerd hebt kun je niet meer zonder

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:19

Ik vind heel veel rassen wel mooi lopen, maar ik kan niet zeggen dat k die paarden/pony's ook echt mooi vind qua uiterlijk.

Ik vind Tuigers/Hackney's super mooi bewegen, maar vind het geen mooie paarden.

Welshpony's/Friezen/Arabieren vind ik ook super lopen, en vind ze ook heel mooi!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:44

Misschien zijn er mensen die me voor gek verklaren.. Tong uitsteken Maar ik vind echt dat Trekpaarden heerlijke gangen hebben. Bloos
Ook Friezen en andere Barokkepaarden hebben goede gangen.
Bij Fjorden vind ik de gangen soms wat minder. Maar dat zijn eigenlijk vooral de Fjorden die weinig lopen en wat te dik zijn, ik vind het echt pony's die je goed in beweging moet houden, anders worden ze wat aan de stijve kant.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:50

trekpaarden hebben een lekker ruime gang *heerlijk stoer*
maar welshen zijn ongetwijfeld de beste

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 20:24

beautylover schreef:
mandy_b_s schreef:
ik denk dat je het zo niet kunt noemen.
ik vind dat de gangen bij ieder paard ander zijn.
persoonlijk en individueel dus.
rassen zijn niet te vergelijken

arabier blijft altijd mooier lopen dan een fjord omdat de fjord een steviger type is,alhoewel er ook 'stevige' arabiers zijn

Hier ben ik het dus echt niet mee eens
Dus omdat de fjord een steviger type is kan hij niet mooi lopen?
Lang niet alle arabieren hebben mooie gangen het moet er ''in'' zitten.
ik geef toe dat je een fjord niet met een arabier kunt vergelijken omdat het gewoon 2 totaal verschillende types zijn.

maarja wat is mooi?
de 1 vind veel kniehef mooi de ander houd juist meer van het uitstrekken.

maartju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:31

Komop mensen! als je het over gangen hebt, dan heb je het over de ijslander natuurlijk he! Haha!
Afbeelding
Afbeelding
maarja.. ik vind andere paarden ook wel leuk als je naar de gangen kijkt, zoals hackneys en arabieren... (je kan het idd eigenlijk niet echt per ras bekijken...)

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:47

FjordieLover schreef:
beautylover schreef:

Hier ben ik het dus echt niet mee eens
Dus omdat de fjord een steviger type is kan hij niet mooi lopen?
Lang niet alle arabieren hebben mooie gangen het moet er ''in'' zitten.
ik geef toe dat je een fjord niet met een arabier kunt vergelijken omdat het gewoon 2 totaal verschillende types zijn.

maarja wat is mooi?
de 1 vind veel kniehef mooi de ander houd juist meer van het uitstrekken.

Tja, het is maar net wat voor gangen je zelf fijn vind.
Ik vind de gangen van Trekpaarden zo fijn omdat het gewoon krachtige, vlakke, regelmatige, passen zijn. Niks mis mee toch?
Maar als je idd houdt van heel sierlijke paarden, met lichte, sierlijke, verende gangen, dan moet je idd niet bij de Trekpaarden gaan zoeken.
Alhoewel wij er 1 hebben staan die zich ontzettend kan uitsloven (is af en toe ff vergeten dat ze een trekpaard is geloof ik.. Knipoog) Dan gaat ze een partij draven met die staart in de lucht.. Tong uitsteken
Maar idd onvergelijkbaar met een Arabier.
Smaken verschillen gelukkig.. Lachen

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:22

hahah ik vind het eigenlijk een behoorlijk stom gezicht, zo'n grote man op een ijslandertje Clown
Maar ze kunnen wel mooi lopen, daar niet van Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:31

Ik ben helemaal gek van Quarters en Paints, maar hierbij ga ik toch ook voor de arabier. Ik zou er zelf niet een willen hebben, maar lopen kunnen ze wel!