ik krijg geen paspoort, ben nu strafbaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: ik krijg geen paspoort, ben nu strafbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:55

Ik vraag me af wat er nu zou gebeuren als bvb een kennis van jou nu de KWPN belt en zegt dat ze dit paard van jou gekocht hebben, maar dat jij hebt gezegd dat het paard "kwijt" is. Zouden ze dan het duplicaat wel uitgeven?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:27

Topcob schreef:
Alane, ik denk niet dat Dewi zit te wachten op dergelijke berichten van jou, ze vraagt hier normaal advies.
Als ze jouw adviezen niet direkt opvolgt hoef je toch nog niet direkt te steigeren? Beetje vreemd dat je dan begint te twijfelen aan haar oprechtheid hoor.
Ze vraagt advies, jij geeft dat, wat ze er mee doet is haar zaak.

Het boeit mij voor geen meter of iemand iets doet met mijn advies...
dat er dingen de wereld in worden geholpen die niet kloppen, waardoor anderen weer op het verkeerde been gezet worden vind ik wel boeiend...
Dat het gehele verhaal een vreemde bijsmaak heeft is MIJN mening, MIJN vermoeden waar ik ook mijn verontschuldigingen bij heb gezet mocht ik er naast zitten....
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand er 6 jaar overdoet om een duplicaat boven tafel te krijgen...temeer omdat die ex-echtgenoot van de verkoper al helemaal geen partij is in deze duplicaat aanvraagpocedure...

Ik snap de PPC van de KWPN ook niet dat hij een papier heeft ingevult incl. afstamming terwijl err geen papier getoond kan worden waar normaal gesproken een chipsticker opgeplakt hoort te worden omdat deze bij een paspoortaanvraag opgestuurd dient te worden...

@Dewi: dat papier met die afstamming kun je WEL kwijtraken... komt er gewoon een PPC of bevoegd DA een formulier invullen... heb hetzelfde gehad met een welshje dat wel gechipt was maar de chip niet geregistreerd... is een PPC langsgeweest, formulier ingevuld incl. chipnummer en voila... op papier en in het paspoort netjes bevestigd, gratis.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:41

Verdere discussie lijkt mij nogal zinloos, laat je ons nog even horen of het gelukt is?
Succes in ieder geval!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:56

alane, er is geen speciale ppc van het kwpn langs geweest, gewoon onze eigen dierenarts heeft haar gechipt... Dat ik dat formulier WEL kwijt kon raken op die manier die jij beschrijft wist ik toch ook niet. Ik dacht dat als ik het zo zou spelen, juist verder van huis kon raken. Maar goed. Laten we er maar over ophouden. Ik kan je kennelijk toch niet overtuigen dat ik hier NIET een heel verhaal uit mn duim heb gezogen.
(Topcob, thanks 4 the support)

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:05

Via het Bwp komt het paspoort-probleem dan toch in een stroomversnelling. Misschien heb je geluk en schrijven ze in nederland toch een paspoort voor je uit.
Veel succes

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:34

Nou heb alle pagina's doorgelezen. Maar snap er echt geen paasei van...

Uit jou verhaal blijkt dat jij eerst een startkaart hebt aangevraagt, die ondertussen al hebt ontvangen en daarna pas jou paard hebt laten chippen... Dit kan toch niet?
Paard is negen dus je bent in 1999 gestart, toen was toch al de chipverplichting..

Raar verhaal,de kwpn belt naar de vorige eigenaar...

En trouwens al jij het paard hebt gekocht heb jij recht op alle papieren, hoe dan ook..

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:42

Jongens waar gaat dit om? Dewi vraagt advies omdat ze het niet meer weet.....het slaat nergens op om dit zomaar in twijfel te trekken Boos!

Recht op papieren ja...moet je ze ook wel krijgen!!!

We horen wel hoe het verder gaat Dewi, succes ermee Knipoog