Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Aimee schreef:Mooier misschien wel, functioneler zeker weten niet. Bovendien vind ik jou merrie niet zo'n kort voorbeen hebben, eerder zelfs aan de lange kant.
Arthurvos schreef:Wil je echt binnen het KWPN fokken of mag NRPS ook
unamie schreef:nou ik kan je verzekeren
lang is ie zeker niet![]()
je bent de eerste die zegt dat mijn merrie een lang voorbeen heb
dus heel misschien heb je het wel mis
Aimee schreef:Heel misschien kijk ik wel naar het functionele, en dan niet of je paard functioneel kan voorbeen-zwaaien.
Merilyn schreef:Elisa2 schreef:.Wat dacht je van Skydancer? {Florestan X Peter pan}
De merrie is van Freestyle V: Florestan. misschien is dat net even te dichtbij.
Merilyn schreef:Wellicht kun je voor een andere hengst gaan van Rubinstein I.
bijv: Royal Dance ik heb alleen maar hoogbenige nakomelingen gezien met een goede schouder partij.
unamie schreef:ze heeft een ongewenst voorbeen gebruik dus niet fuctioneel
dat heeft ook te maken met ligging/lengtevan de schouder en de lengte van het voorbeen
dan is het toch logisch dat ik dat wil proberen te verbeteren
Aimee schreef:unamie schreef:ze heeft een ongewenst voorbeen gebruik dus niet fuctioneel
dat heeft ook te maken met ligging/lengtevan de schouder en de lengte van het voorbeen
dan is het toch logisch dat ik dat wil proberen te verbeteren
Dat mindere voorbeen gebruik heeft echt niets te maken met de kortere lengte van het voorbeen hoor, eerder door gebrek aan snelheid in het achterbeen en gebrek aan beweeglijkheid in de lendenen. Heb je beide laatste factoren dan wordt een paard vanzelf spectaculair in het voorbeen, door te rijden....
unamie schreef:Merilyn schreef:Wellicht kun je voor een andere hengst gaan van Rubinstein I.
bijv: Royal Dance ik heb alleen maar hoogbenige nakomelingen gezien met een goede schouder partij.
heb je foto's van nakomelingen van Royal dance?

Aimee schreef:Dat mindere voorbeen gebruik heeft echt niets te maken met de kortere lengte van het voorbeen hoor, eerder door gebrek aan snelheid in het achterbeen en gebrek aan beweeglijkheid in de lendenen. Heb je beide laatste factoren dan wordt een paard vanzelf spectaculair in het voorbeen, door te rijden....

unamie schreef:waarom willen ze anders lange schuine schouders bij het kwpn/nrps![]()
Sjuimpje schreef:Amsterdam zou ook een optie kunnen zijn!
Geeft mooie snelle achterbenen, mooi front en vossen met weinig wit.
unamie schreef:waarom willen ze anders lange schuine schouders bij het kwpn/nrps![]()
Sjuimpje schreef:Ik ken juist alleen maar super rassige nakomelingen!
Rhea schreef:Stedinger (Sandro Hit x Landadel)?

Dees schreef:Hier een link naar fotos met Rubiquil en Royal Dance
Maar dat zou ik alleen durven als je merrie idd GEEN Gribaldi-achterbeengebruik heeft.
Ik denk trouwens dat je merrie wel bloed genoeg heeft om op luxe nafok uit Amsterdam te mogen hopen.