nakomelingen el beauty...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: nakomelingen el beauty...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:24

Neonlight schreef:
Heb je El Beauty al gezien? Ik zou zeker een kijkje nemen nu hij nog leeft! Hij staat nog in Someren of in Koningslust, weet het niet precies meer. Zat er vorig jaar aan te denken om mijn merrie door hem te laten dekken.

Ik meende in Someren bij "van Mierlo". Daar heb ik hem zien staan, samen met Casper en Carl, twee andere NRPS ponyhengsten.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 18:28

ja staat ie ook Ja
we willen ook eens gaan kijken Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:58

Heb je al een DNA test laten doen?
Ik heb nog wel wat nakomelingen gevonden:
Afbeelding

Deze is wel heel erg mooi Kwijl (aan moederskant zit el beauty)
Afbeelding

Dit is El Rikardo (zowel vaders als moeders vader is El Beauty)
Afbeelding

Hoop dat je er nog iets aan hebt!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:23

nee nog niet gedaan.
ik ga van de zomer nog dingen navragen aan de vorige eigenaars!
en als hun écht 100% zeker de papieren niet hebben,dan laat ik het DNA vergelijken Ja

en ik blijf het grappig vinden,want elke el beauty hier heeft toch wel aardig wat nek(maar ik kan er ook langs kijken Bloos )

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:44

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:08

Op de vorige pagina stond geschreven dat El Beauty's stress gevoelig zijn? Daar heeft mijn pony geen last van. Ook niet echt kijkerig, of in ieder geval, niet meer als elk ander paard.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:40

ik heb ook een nakomeling van El Beauty. Ze is soms heel kijkerig, op wedstrijden ook wel een beetje nerveus, ook als er iemand op zit die zenuwachtig is of bang is voelt ze dat en gaat gelijk gek doen Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
let niet op de hakken, degene die erop zit is een vriendin van mij.

Afbeelding

jillybilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:32

hey!

Mijn paardje Vlinder stamt ook af van El Beauty , het is een beestje van +/-1m60 ....Lachen

Ze is SUUUUPER ! Haha!

Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:54

Toch staan nakomelingen van El Beauty niet bekend als gemakkelijk. En het nadeel is dat veel kinderen nog niet veel ervaring hebben en dat vereisen die ponies wel vaak. HEt zijn wel goede sportponies. Ik heb ook een El beauty gekend, een vosmerrie met veel wit. Was een heel fel ding en kon niet stil staan bij opstijgen. DAt meisje die hem reed was al wat ouder en toen de pony verkocht moest worden kwam er niemand op af. Probleem:
- alleen kinderen zijn in een pony geintereseerd, want iemand van 16 of 17 rijdt zijn eigen pony uit of gaat meestal over op een paard.
- en kinderen konden deze pony niet rijden. DAar was ze te moeilijk voor.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 09:01

Desiree schreef:
Toch staan nakomelingen van El Beauty niet bekend als gemakkelijk. En het nadeel is dat veel kinderen nog niet veel ervaring hebben en dat vereisen die ponies wel vaak. HEt zijn wel goede sportponies. Ik heb ook een El beauty gekend, een vosmerrie met veel wit. Was een heel fel ding en kon niet stil staan bij opstijgen. DAt meisje die hem reed was al wat ouder en toen de pony verkocht moest worden kwam er niemand op af. Probleem:
- alleen kinderen zijn in een pony geintereseerd, want iemand van 16 of 17 rijdt zijn eigen pony uit of gaat meestal over op een paard.

komt mij dat bekend voor? Clown
-bij ons op de camping kon ze niet stilstaan als je ging opstijgen
-er mochten geen kleine kinderen op,alleen de iets gevorderen.

maarja daarom hoeft het nog geen el beauty te zijn
maar ik blijf toch zo mijn vermoeden houden dat het wel zo is Ja

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 09:01

Desiree schreef:

komt mij dat bekend voor? Clown
-bij ons op de camping kon ze niet stilstaan als je ging opstijgen
-er mochten geen kleine kinderen op,alleen de iets gevorderen.

maarja daarom hoeft het nog geen el beauty te zijn
maar ik blijf toch zo mijn vermoeden houden dat het wel zo is Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:30

Desiree schreef:

Klinkt bekend Haha! toen ik nog klein was flikkerde me zusje en ik er steeds af haha me zusje had een hele zware hersenschudding daardoor :s en toen moest ze in de manege lessen mee lopen wij echt super jaloers en kwaad. De volgende winter deed ik zo me best dat ik niet meer bang was en haar zelf goed kon rijden. Nu kan ik er wel redelijk op rijden, heb wel steeds problemen maar kan gelukkig wel erop blijven zitten, vriendinnen van mij kunnen er helaas niet op rijden Boos! stil staan kan ze ook niet echt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:46

elmiran schreef:
Klinkt bekend Haha! toen ik nog klein was flikkerde me zusje en ik er steeds af haha me zusje had een hele zware hersenschudding daardoor :s en toen moest ze in de manege lessen mee lopen wij echt super jaloers en kwaad. De volgende winter deed ik zo me best dat ik niet meer bang was en haar zelf goed kon rijden. Nu kan ik er wel redelijk op rijden, heb wel steeds problemen maar kan gelukkig wel erop blijven zitten, vriendinnen van mij kunnen er helaas niet op rijden Boos! stil staan kan ze ook niet echt

en diegenen die doorzetten en niet afhaken (en dat zijn er maar een paar), die leren pas ECHT te rijden. Maar stel dat zo'n meisje een beetje bang uitgevallen is, en het stikt van zulke meisjes, en ze valt een keer en ze knapt van het hele rijden af? Dat is het gevaar dan he. Ik zie weinig kinderen die dapper zijn en na het vele vallen weer opstijgen en verder gaan. MAar die het doen, dat worden fijne ruiters.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:18

Ik heb vroeger ook een el beauty merrie gehad, helaas hebben we haar een paar jaar geleden af moet laten maken. We hebben nog wel een merrieveulen van haar overgehouden.
Wat kan ik zeggen over haar:
Zij was: lastig, kijkerig, niet meewerkend etc etc
Ik was : 12 onervaren en na een tijdje doodsbang.
Nou was ik niet iemand die snel opgaf en na een paar jaar erop proberen te blijven zitten en met de nodige begeleiding is het me toch gelukt haar goed te kunnen rijden. In het bos was het helemaal een schat, en we hebben toch nog hele fijne jaren met haar gehad.
Helaas werd ze zo kreupel na een mislukte operatie en heeb we haar af moeten laten maken

Maar ze leeft nog voort in haar merrieveulen van sjapoer. In alle opzichten haar evenbeeld, maar dan met een supermakkelijk en meewerkend karakter
Ze is helaas wat te klein gebleven, en omdat ik haar niet wilde verkopen heb ik haar laten betuigen.
AS zondag hebben we onze 1e marathon!

Ik wilde graag foto's plaatsen , maar hotmailfoto's accepteren ze hier niet. Ikwil ze natuurlijk wel naar je mailen!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:48

oei das minder Ach gut
gelukkig heb je nog een veulen van haar Ja

weetje,ik heb eigenlijk geen foto meer nodig Haha! ....
ik ga van de zomer bij nicolette langs,en ik ga alles grondig vragen over beauty vroeger enz..
dus wie weet heeft ze wel papieren Vork

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:46

Ik denk dat het meer met opvoeding te maken heeft eigenlijk.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:51

Emeraldo schreef:

is idd zo.
maar volgens mij heeft ze nooit goede opvoeding gehad vroeger

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:41

Emeraldo schreef:

Nee. Want de een is gemakkelijk op te voeden, de ander moeilijk en weer een ander HEEL moeilijk.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:31

volgens mij hebben jullie beiden gelijk Vork

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:33

Het zou erg makkelijk zijn, dat als je je paard niet opgevoed krijgt, maar zegt dat het aan z'n grootouders ligt.
Ik denk eerder dat de klik er dan niet is tussen paard en eigenaar. Bij Emeraldo moet je ook geen zenuwachtig mens zetten, maar iemand die zelf wat rustig is.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:41

Emeraldo schreef:
Het zou erg makkelijk zijn, dat als je je paard niet opgevoed krijgt, maar zegt dat het aan z'n grootouders ligt.
Ik denk eerder dat de klik er dan niet is tussen paard en eigenaar. Bij Emeraldo moet je ook geen zenuwachtig mens zetten, maar iemand die zelf wat rustig is.

bij beauty komt er niet eens iemand op Clown

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:41

Ik ben het er volkomen mee eens dat elbeauty's stress gevoelig enzo zijn.
Ik zat bij mijn oom ook op 1 el beauty en ook op de dochter daarvan en die waren allebei zeer stress.
En men oom zei ook nog laatst als ik Naomi(zo heet ze dan)zou moeten verkopen dan laat ik haar nog liever afmaken want daar is ze beter mee(die pony heeft veel meegemaakt maar het klinkt heel hard maar eigenlijk vind je geen baasje terug die goed is voor het beest en die kan weten en inhalen wat dat beestje heeft gevoeld ze is nu 6 jaar bij die mensen en die vertrouwd ze soms nog nie helemaal.)
De nakomeling van haar(weten we de vader niet van)is een echt dressuur talent en loopt ook echt geweldig is gewoon niet normaal alleen jammer dat ze niet word uitgebracht en bijna niet word gereden(echt zonde)maja ik ben er te groot voor want ze is 1.46 en ik ben 1.75,8(vandaag gemeten bij GGD Tong uitsteken )dus dat ziet er niet uit.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:45

nou dit was hem, een prachtige, zeer intelligent en gevoelige merrie (tenminste het was toch een merrie )
een zeer zelfbewust dier dat ontzettend veel nadenkt, dit is een paard met karakter, lekker energiek en zo gevoelig dat ze waarschijnlijk heftig word als ze stress heeft of onder teveel druk staat
alles wat ik zie wijst op een ongecompliceerd paard dat graag voor je werkt, maar toch is ze niet makkelijk, het is wel een dier dat je door en door moet kennen denk ik
het is een paardje dat een goede leider nodig heeft omdat ze anders onzeker of gecompliceerder word
bij dit paard is het waarschijnlijk heel belangrijk dat het werk leuk blijft, anders gaat ze zich vervelen en zal ze streken uit gaan halen die het juist voor haar allemaal weer leuk en interessant maken
dus dit paard geeft het goed aan wanneer iets haar niet bevalt
vind het echt een prachtig paard, een mooie pure en zelfs wat onafhankelijke uitstraling, dat geeft me denk ik ook het gevoel dat ze niet makkelijk is ondanks haar ongecompliceerde aard

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:05

Hai Hai ik heb ook een nakomeling van El Beauty, een kleindochter
Ze heet Lucky, van paps Alympia (mams = Lucky Lady)
Hier onder ff foto

Afbeelding

ik las dat afstammelingetjes van el beauty meestal niet de makkelijksten zouden zijn, zeker niet voor kleine kinders..
eh... tja Lachen kan wel kloppen, bij mij iig wel dan

Karaktertje:
- heel eigenzinnig en sterk, lastig te rijden, heel moeilijk in het halsje
- wel lief en knuffelbaar, niet zo sociaal tegen andere paarden
- kan wel goed mee naar buiten, behalve als het heel waaierig weer is

maarja, tis een kleindochter, dus misschien niet zo heel veel herkenning
absoluut geen beginnerspony, maar zou een mooie kans maken in de sport, als ik maar die hals losgewrikt krijg!!

groetjes