Koss

Parcival
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Walser http://www.hvandonkelaar.nl/Hengsten_NL.htm
Elegant

Wiepie schreef:Als ik kijk naar de neus en de broekspier van de merrie, vraag ik me ook af of de merrie wel zwart is en niet donkerbruin... Of ligt dat aan mijn beeldscherm![]()
En ik ben het er mee eens: kies een hengst alsjeblieft niet om de kleur, want dat kan wel eens een teleurstelling opleveren.
dus weet ik het niet meer.

Het kwpn moet je bellen voor zo'n advies.
Zet het op de bank, laat er rente overgroeien. 
Sammie schreef:De knhs?Het kwpn moet je bellen voor zo'n advies.
zwart is een mooie kleur, donkerbruin ook. Tuurlijk, maarreh het gaat om de combi en is het niet zonde als je net die prachtig, bijna perfecte hengst laat staan voor die andere minder perfecte hengst waar alsnog een vos of 'gewoon' bruine uitkomt?
Je hebt er dit jaar geld voor? Een veulen kost elk jaar geld. Voordat je er enig rijplezier van heb, kost het je gemiddeld zo'n €5000 en dan moet wel alles goed gaan. Als het veulen ziek wordt, of iets breekt ben je helaas verder van huis. Realiseer je dat aub! Je hebt er nog weinig kaas van gegeten en alleen al daarom is het misschien verstandig om echt een jaar te wachten. Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn. Er zijn hier op bokt genoeg voorbeelden van de fokkers die wachten op een veulentje en helaas komt en gaat dat niet altijd zo als
het behoort te gaan. Helaas
Het geld wat je dit jaar hebt, heb je volgend jaar toch ook nogZet het op de bank, laat er rente overgroeien.

Sammie schreef:Redford is een Krack C x Ferro. Daarom zei ik dus in mijn eerdere post dat je die beter kunt laten staan.
Don picardi, Zit wel Donnerhall achter. Wat is trouwens het dekgeld van hem? Ik dacht zo uit mijn hoofd dat die toch ook niet al te goedkoop was.
Saros is een Ramiro, past ook wel bij het ferro bloed. Ben benieuwd wat anderen daar van vinden.

Dees schreef:Patjelisa: van elke levende hengst is sperma te verkrijgen, als je het maar betalen wilt.
Gezien Saros' populariteit bij onze zuiderburen, lijkt het me niet dat hij onder 800 euro in de dekgeld zit, vermoedt dat hij rond de 1.000 euro zit. Het lijkt me op zich een interessante hengt, zijn pedigree overtuigt mij wel. In de filmpjes zie ik echt wel een matige galop onder het zadel, maar jouw merrie (Negro x volbloed) zal zeker goed kunnen galopperen en wellicht dat wel kunnen compenseren.
Je hebt een leuke merrie waar echt wel wat leuks mee te doen is. Heb je je merrie al eens aangeboden op een stamboekkeuring? (in jouw geval vast het kwpn?). Vraag eens aan een oude fokkertje wat hij voor hengst bij jouw merrie zou nemen. Vraag het aub niet meer aan Van Olst, want die blijft volgens mij elk jaar met rietjes van zijn 'Dons' zitten
Lijkt me voor jou ook belangrijk om eerst eens te onderzoeken wat jij werkelijk mooi vind in een paard. Kijk, ik zie graag meer bot op je merrie, maar misschien vind jij dat hele tengere juist heel mooi. Je moet proberen te fokken waar je zelf het meest van geniet. En als dat een zwarte is, nou ja, er is ook veel keus in zwarte hengsten. Maar kijk ook naar dingen als hoefbreedte, broekspierlengte, lengte hals en nek, stand van de benen, massa, bot, uitstraling, karakter...
Dan ga je met je wensenlijstje in je achterhoofd naar de hengstshows. en liefst ook nog wat veulentjes van die hengst kijken. Nog beter; ook wat 3 jarigen van de hengst bekijken. Met een open vizier, gewoon in je opnemen wat jij mooi vind en waar jij kriebeltjes bij krijgt. Geef jezelf daar even de tijd voor, je hebt nog alle tijd om de hengst te kiezen, dus ga ze in het echt bekijken. uitzoeken is de helft van de lol. Succes!

Citaat:En als je echt niets anders wilt dan populair dressuur en zwart; gebruik dan maar Gribaldi, dan is het in ieder geval redelijk makkelijk te verkopen

holly schreef:Farrington is niet echt je van het hoor met de bestelling die hier gemaakt word (ik heb een farrington)
Deze strooit met stokmaten, zo is het mij opgevallen dat je vaak toch aan een wat kleine stokmaat uitkomt.
Geeft veelal vossen met blessen en witte achterbenen.
Geeft veelal een erg kalm,rustig en vriendelijk karakter, niks pittigs aan.
Wel is mijn merrie gezegend met ruime gangen en een goed gebruik van het achterbeen.
Speelt geld geen rol dan zou ik zeggen, Montecristo