Wat vinden jullie van Oklund?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: Wat vinden jullie van Oklund?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 01:26

ben jij dat op die foto franske = Haha!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:12

supersambo schreef:
ben jij dat op die foto franske = Haha!

Ja klopt Vork

Jammer dat die profielen niet werken Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:38

arie53 schreef:

Ik geloof je helemaal niet met je verhalen over het KWPN. Het KWPN is bij uitstek een stamboek waar nota bene de beste hengsten worden afgekeurd en later noodgedwongen weer worden goedgekeurd.

Dat Eric van der Vleuten mede-eigenaar van dit springpaard zegt al helemaal niets over zijn kwaliteiten als hengst en vaderpaard.

Het minpuntje over stap zal het KWPN met haar strenge keursysteem wel ontgaan zijn. Daar liep deze hengst natuurlijk op zijn sloffen door.
En als we jouw verder moeten geloven, ligt dat minpuntje niet aan de hengst maar aan de ruiter die erop zit. Geef dan in het vervolg dat minpuntje aan de betrokken sukkel van een ruiter met naam en toenaam en niet aan deze hengst.

Haha! Arie.... Haha! Clown Haha! ... Beetje problemen met het KWPN?
Of was jij die sukkel die Oklund reed, waardoor zijn stap niet tot zijn recht kwam en hij werd beoordeeld met een 4?!

Ik ben het zeker niet altijd eens met het KWPN Arie, maar wat wil je nou zeggen, blijkbaar heb ook ik moeite met begrijpend lezen van JOU teksten....

Ik geloof namelijk ook niet dat Eric v.d. Vleuten ZOMAAR eigenaar wordt, hij heeft een goede reputatie en hij wil winnen... Dat lukt je niet met een ezel hoor! En ik praat niet verder over kwaliteiten als vaderpaard, enkel over het feit dat Oklund gewoon zeer best springt en nog niet in de buurt van het hout komt, maar dat is je zeker ontgaan... Nerd!

Wij zijn inmiddels al lang uit de springsport, maar de informatie die ik geef ligt simpelweg voor het oprapen, je hoeft me niet te geloven, maar een feit is een feit, daar kunnen zelfs zwartkijkers als jij niet omheen... Doei!

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:03

Je kunt beter ingaan op deze onzin dan op die van mij he Franske.... Knipoog

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:48

pukpaleis schreef:
Je kunt beter ingaan op deze onzin dan op die van mij he Franske.... Knipoog

Waar wil je dat ik nog op reageer ?

Citaat:
Vond Oklund als jong paard een stijve bok met veel vermogen is in de loop der jaren athletischer geworden en springt nu ook meer door zijn lichaam (de verdienste van de Vleut??)

Dit is allemaal jou mening dus kan ik toch niet zeggen dat dat niet mag.
Kan goed tegen kritiek dus daar verpest je mijn dag niet mee Haha!

Heb video's van oklund als jong paard, zie niet veel verschil met het huidige...

Citaat:
heb diverse nakomelingen gezien soort is nog wel eens ver te zoeken groot hoofd horizontale hals een wat platte croupe en weinig lichaamsgebruik in beweging, op de keuring in Esbeek diverse nakomelingen gezien, vielen niet mee ook het springen niet waren wel nakomelingen uit gewone moders

Welke hengst geeft er niet weleens een groot hoofd ?
Persoonlijk heb ik die het liefst, maar dat is ook weer een kwestie van smaak/mening. Zelfde met platte croupe, heb ik liever dan zo'n afgedraaid kontje. Horizontale hals heb ik liever als veel front.
Nakomelingen die je in esbeek zag springen nu mee in regio Tilburg/Eindhoven. Nodig je uit om te komen kijken om te laten zien dat zo'n vrijspringdagje niet alles zegt....

Aan elk paard zijn fouten te zoeken en oklund zal voor velen ook zeker niet perfect zijn....maar och, wie/wat is dat wel ? Lachen

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:06

Gelukkig ga je niet tegen mijn opmerkingen in, ontkennen heeft geen zin en de index opmerking laat je helemaal buiten beschouwing, IK hoop dat de paarden die ik heb zien vrij-springen het beter doen onder de man ,dressuur-paarden zijn het helemaal niet en zeker geen keuringspaarden en IK zou er ook niet mee fokken...
Maar zo als ik al eerder zei THE BEST IS JET TO COME (Het kwam met Oklund zelf toch ook wel goed,van het ondereind van de hengsten-competitie met weinig dekkingen tot een 1.50 paard met 200 dekkingen...)

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:31

pukpaleis schreef:
Gelukkig ga je niet tegen mijn opmerkingen in, ontkennen heeft geen zin en de index opmerking laat je helemaal buiten beschouwing, IK hoop dat de paarden die ik heb zien vrij-springen het beter doen onder de man ,dressuur-paarden zijn het helemaal niet en zeker geen keuringspaarden en IK zou er ook niet mee fokken...
Maar zo als ik al eerder zei THE BEST IS JET TO COME (Het kwam met Oklund zelf toch ook wel goed,van het ondereind van de hengsten-competitie met weinig dekkingen tot een 1.50 paard met 200 dekkingen...)

1.60m paard Knipoog

Kan er wel tegenin gaan maar is kwestie van meningen tegen elkaar, is nog nooit iemand uitgekomen of wel ? Lachen

Verder publiceer ik die index niet, als je het er niet mee eens bent : http://www.kwpn.nl

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:39

Beetje frusty, pukpaleis....
Kom op zeg, zoek je heil ergens anders....
Het wordt bijna vijandig wat jij tegen Oklund hebt of heb je iets tegen de familie Burgers....
Je bent nogal vol van jezelf.... en het lijkt wel of je niet verder kijkt dan je neus lang is...

You might as well get it in the open.. Knipoog !!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:25

Kaja schreef:
Het wordt bijna vijandig wat jij tegen Oklund hebt

Die waren er in het begin wel meer Vork Times change.

Maar misschien kunnen we beter weer tot de orde van de dag komen ipv de discussie franske/pukpaleis Haha!

Volgens mij is ie onderweg naar Goteborg, maar kan het mis hebben.
resultaten komen vanzelf neem ik aan....

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:35

Ik vind em toppie OK dan!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:37

ik vind em toppie

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:52

Dat zon manier van stappen niet goed recht komt door een "verkeerde ruiter" kom op, hij stapt slecht of niet! Clown

Gelukkig spring een paard zijn parcour in galop en is dat leed ook te overzien.

Ik wens je veel succes met oklund en heeft hij het talent dan komt het dier vanzelf goed terecht ook in de fokkerij.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:24

gabrycha schreef:
Dat zon manier van stappen niet goed recht komt door een "verkeerde ruiter" kom op, hij stapt slecht of niet! Clown

Hier ben ik het opnieuw niet mee eens....
Een ruiter bepaald of een paard tot zijn recht komt of niet!
Of ben jij ook van mening dat er bijv. in de dressuursport veel paarden niet hoger zouden presteren door ruiters met gevoel?!
Een "verziekt" (doorsnee) paard komt 99% door verkeerde ruiters...

Natuurlijk moet de stap zonder meer goed wezen, bij springhengsten telt het niet zo zwaar als bij dressuurhengsten, maar het is toch wel vreemd dat bij de ene ruiter de stap wel tot zijn recht komt en bij de ander niet...

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:11

Waarom moet de stap goed zijn??? We hebben het hier toch over een springhengst en niet over een dressuurhengst? Wat zal een springruiter het uitmaken of zijn paard goed kan stappen en wat zal een dressuurruiter het uitmaken of zijn paard kan springen??
Om dan nog maar te zwijgen over menig dressuurpaard dat niet kan stappen. Kijk eens in de Z dressuur of hoger en meer dan de helft telgangt. Is vervelend voor dat paard, want die wordt er op afgerekend. Voor een springpaard is dit toch niet relevant. Als zo'n hengst maar kan springen en als hij dat maar door vererft!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:23

TequilaRos schreef:
Waarom moet de stap goed zijn??? We hebben het hier toch over een springhengst en niet over een dressuurhengst? Wat zal een springruiter het uitmaken of zijn paard goed kan stappen en wat zal een dressuurruiter het uitmaken of zijn paard kan springen??
Om dan nog maar te zwijgen over menig dressuurpaard dat niet kan stappen. Kijk eens in de Z dressuur of hoger en meer dan de helft telgangt. Is vervelend voor dat paard, want die wordt er op afgerekend. Voor een springpaard is dit toch niet relevant. Als zo'n hengst maar kan springen en als hij dat maar door vererft!

Meen je dit of spreek je jezelf tegen...

Ik gaf in het begin aan dat als je een minpunt van Oklund zelf wilt weten dan kun je die vinden in de stap! Niet meer en niet minder...

Hoe belabberd sommige ook vinden dat het KWPN keurt, ze zullen geen hengst goedkeuren welke een zeer slechte gang heeft of enkel telgang vertoond i.p.v stap.

Het zal een springruiter inderdaad werkelijk niets uitmaken, maar je praat hier wel over een vaderdier welke vererft!
Geloof me, je wilt geen telgang kweken in een lijn!

Een dressuurpaard in de sport zal zich er weinig van aantrekken dat het afgerekend wordt op een telgangende stap!
Bovendien is dit negen de tien keer (als het niet tien van de tien keer is) een FOUT van de RUITER....

Ik vraag mij dus af, wat je met je post wil zeggen...

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:37

Ach gut Heb een oklund, een oklundxquatroxcontender, zeer rassig mooi bloed koppie erop is op dit moment wel pas 1jr dus het moet zich nog vormen.
vrij springen over balkje.........om je vingers bij af telikken! maar ja dat mag dan ook wel komt van de veiling in Oirschot.
greetz...

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:39

Franske schreef:
pukpaleis schreef:

1.60m paard Knipoog

Kan er wel tegenin gaan maar is kwestie van meningen tegen elkaar, is nog nooit iemand uitgekomen of wel ? Lachen

een woord springt gewoon GOED!

Verder publiceer ik die index niet, als je het er niet mee eens bent : http://www.kwpn.nl

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:42

Nou spreek jij jezelf tegen kaja , of valt die stap van oklund nu ineens niet meer onder die 99%, die jij zojuist aangaf?

Als hij zelf en zijn kinderen gaan presteren in de sport dan heeft niemand het dara nog over!

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:25

montender78 schreef:
:(:) Heb een oklund, een oklundxquatroxcontender, zeer rassig mooi bloed koppie erop is op dit moment wel pas 1jr dus het moet zich nog vormen.
vrij springen over balkje.........om je vingers bij af telikken! maar ja dat mag dan ook wel komt van de veiling in Oirschot.
greetz...

en inderdaad het vrijspringen is geweldig maar ja wat moet je anders van een veulen vinden dan type reactie en vrijspringen je kunt er slechts op gaan zitten ...
De stap is inderdaad ook bij deze niet al te best maar het is en blijft een springpaard!
montender78

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:55

gabrycha schreef:
Nou spreek jij jezelf tegen kaja , of valt die stap van oklund nu ineens niet meer onder die 99%, die jij zojuist aangaf?

Als hij zelf en zijn kinderen gaan presteren in de sport dan heeft niemand het dara nog over!

Je zult toch echt moeten lezen wil je met kritieken komen welke totaal te achterhalen zijn! Of moet ik mijzelf blijven herhalen?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:32

Kaja schreef:
gabrycha schreef:

Je zult toch echt moeten lezen wil je met kritieken komen welke totaal te achterhalen zijn! Of moet ik mijzelf blijven herhalen?

doe wat jij wilt meid interreseert mij geen drol! Haha!

Herhaal je zelf maar ben dol op mensen die zichzelf herhalen continu zichzelf centraal stellen en zeker constant de norm bepalen!
Bloos Tong uitsteken Tong uitsteken

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:37

gabrycha schreef:

Het niveau is weer hoog....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:07

Ik ben wel en geen fan van Oklund.

Geen fan, omdat hij niet past bij onze merrie's en ik heb toch een probleem met de stap (hij past toch niet dus dan is dit makkelijk gezegd).

Wel fan, omdat ik hem op stal heb gezien bij Burgers net voordat jij voorgebracht werd en toen al was hij indrukwekkend om te zien, verder ben ik erg te spreken over zijn ontwikkeling (ofdat het nu aan de ruiter ligt of niet, hij is goed ontwikkeld en doet dit nog steeds).
Ik heb meerdere afstammelingen gezien die erg goed springen, los en onder de man.
Als ik het goed heb komt er 2e paasdag weer eentje naar Vught om deel te nemen aan een springwedstrijd

En verder gun ik het iemand gewoon om eigenaar of mede-eigenaar of fokker te zijn van een goedgekeurde hengst.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:09

Kaja schreef:
gabrycha schreef:

Het niveau is weer hoog....

Vind je het vreemd? Ik niet!

Ik heb laatst een hele leuke Oklund gezien! En kennissen van mij willen hem dit jaar eigenlijk wel gaan gebruiken, bij welke merrie weet ik niet.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:23

Ik zal nog even een voorbeeldje leveren, over een paard dat niet kan stappen en toch is goedgekeurd, scandic namelijk, en die heeft ook nog is over de 200 dekkingen geleverd, dan zou ik zeggen, de mensen die daarbij dekken, hebben een bril nodig. En trouwens niet alleen om die stap hoor. En oklund jah, goed springpaard, maar laat hem alsjeblieft voor de rest op stal staan, en ga der niet bij dekken, ik dacht zo dat er genoeg andere springpaarden waren met betere gangen, en een stukken mooier extrieur. (dan zullen jullie waarschijnlijk zeggen, maar het is een springpaard)maar, dat boeit me geen fluit