Wie heeft er ook een paard met afstamming IXION??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er ook een paard met afstamming IXION??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:46

Misschien kan je Dhr. H. van Dam uit Nietap mailen via de site van de hengst Equador? www.home.zonnet.nl/equador Misschien dat je op een mail wel antwoord krijgt?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:50

Ik ken 3 Ixions behoorlijk goed.
Eén is een E-pony, uit een Danube merrie. Dier kon absoluut goed lopen maar was een extreme wever en een verschrikkelijke neuroot.
De 2e was een Ixion * Garant merrie, leuk dier, ook een neuroot, super springen, maar niet goed op de benen.
Nr 3 is een ruin, druk paard, maar zit van moederskant nog LuckyBoy xx achter- moedersvader kan ik even niet op komen.
Dit is een leuk paard, beroerde stap (neigt sterk naar telgangen) maar knap springen. Helaas is deze ook niet goed op de benen.
Ik ken alle 3 de moeders van deze paarden, en de broertjes en zusjes uit dezelfde moeders met andere hengsten ook, en kom toch stiekum een beetje tot de conclusie dat ie wat lastige karakters geeft en op de benen vertrouw ik het ook niet helemaal. Zijn wel alle drie echt mooie paarden qua bouw.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:02

Mijn vriendin had een grote vos, genaamd Ixion Rex, ook een Ixion geloof ik.
Niet echt een heel mooi paard, maar onwijs ruime gangen.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:03

Roeline schreef:
Die van mij kan ook zo etteren. Is ze ergens al 10 keer langs gelopen is het de 11de keer ineens eng, vooral op wedstrijden is dit heel erg vervelend. Met los rijden gaat het dan heel goed, niks aan de hand, maar zodra we de ring in komen is ineens alles eng en gaat ze heel gespannen lopen. Terwijl ik, naar mijn idee, helemaal niet gespannen ben.

Mijn paard heeft op haar rechter kont een witte vlek (zie foto) misschien kent of heeft iemand ook een paard met deze herkenbare witte vlek, ze is er mee geboren.
Volgens mij heeft ze namelijk een keer een veulentje gehad, maar wat daar de vader van is weet ik niet.

[/img]http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=2082674&key=8QLJ7CRZ[img]

Die van mij heeft een donkere vlek op haar kont en een rare plek op haar hals

Roeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:27

Heb je ook een foto van je paard?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:14

Roeline schreef:
Heb je ook een foto van je paard?

Nee sorry, ik had hiervoor al een berichtje geplaatst en daarin al gemeld dat ik helaas geen foto kan neerzetten. Moet toch thuis maar eens kijken hoe dat wel kan

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 08:10

Deze ixion heeft bij mij op stal gestaan.
Komt uit een waterman moeder

klik hier

klik hier

Wel een leuk dier , veel tuigers bloed, maar zat een goed gangenwerk onder, koel karakter , liet zich ook erg snel berijden en loopt zo een wedstrijd mee, geloof dat ze nu 4 jaar is

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:30

het is echt heel grappig hoe veel ik van al die verhaaltjes herken uit het gedrag van mijn pony.
ze gedragen zich volgens mij wel allemaal ongeveer het zelfde.

wat hebben die 'ixions' van jullie gelopen?