Wie heeft er ook een Belgisch trekpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenl0ver

Re: Wie heeft er ook een Belgisch trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:04

Wij hebben er ook 1. Hij is eigenlijk van mijn vader. Maar ze heet Nicole, Is van 1995 (moet 10 worden). Ringrijden, buitenritten, naar't strand, dressuren (me pa volgt lessen dan), springen (heeft zelfs in indoor zeeland meegedaan Bloos ). Maar goed tijd voor een foto als ik hem erop krijg. Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:05

Wij hebben er ook 1. Hij is eigenlijk van mijn vader. Maar ze heet Nicole, Is van 1995 (moet 10 worden). Ringrijden, buitenritten, naar't strand, dressuren (me pa volgt lessen dan), springen (heeft zelfs in indoor zeeland meegedaan Bloos ). Maar goed tijd voor een foto als ik hem erop krijg. Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:40

Manuutje1990 schreef:
@ liesje_waal: Wauw! Wat een gave hengst! *LOL* Kwijl
Staat tie ook ter dekking..? Bloos

had je al een pm gestuurt maar zet het hier ook nog even neer
hij staat voorlopig nog niet te dekking want hij is jammer genoeg afgekeurt omdat hij nog te groen was (te slank en benen niet goed neer zetten maar dat is voor de hoefsmiht
ik kan wel aan mijn vriend vragen of hij hem wil laten dekken maar wij weten nog niet of zijn sperma goed is en hij heeft dan natuurlijk geen papieren (veulen)
anders moet je maar even terug pmen dat is wat makkelijker praten Lachen:D
groetjes liza

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 12:20

liesje_waal schreef:
Manuutje1990 schreef:
@ liesje_waal: Wauw! Wat een gave hengst! *LOL* Kwijl
Staat tie ook ter dekking..? Bloos

had je al een pm gestuurt maar zet het hier ook nog even neer
hij staat voorlopig nog niet te dekking want hij is jammer genoeg afgekeurt omdat hij nog te groen was (te slank en benen niet goed neer zetten maar dat is voor de hoefsmiht
ik kan wel aan mijn vriend vragen of hij hem wil laten dekken maar wij weten nog niet of zijn sperma goed is en hij heeft dan natuurlijk geen papieren (veulen)
anders moet je maar even terug pmen dat is wat makkelijker praten Lachen:D
groetjes liza

Ik heb je een pb'tje terug gestuurd.. Knipoog

Jessica12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:35

ik heb een vraag, hoe krabben jullie de hoeven uit? want die hoeven lijken me behoorlijk zwaar! misschien kan je de hoeven wel gewoon uitkrabben maar ik weet het niet want ik heb nog nooit iemand dat zien doen Bloos
En nog 1 vraag: Als je dressuur rijd, wat doe je dan allemaal? figuren? of ook wijken, aan de teugel etc etc...

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:42

De hoeven uitkrabben gaat inderdaad nogal moeilijk maar als je over de weg loopt gaat het er vanzelf uit. Bij mijn vader in de les rijden ze figuren maar ook bijv. wijken en stelling vragen enz. maar als ze het maar een heel klein beetje doen is het goed.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:08

Hoeven uitkrabben gaat bij Celien en Tekla erg moeilijk omdat ze al volwassen waren toen wij hun kochten, maar bij Lady gaat het erg goed omdat we die zelf gefokt hebben, en het dus van veulen af aan geleerd hebben.. Lachen
Tekla had een poosje terug straalgroefonsteking en toen moesten ze wel uitgekrabt worden, d'r voorbenen gaan nu best goed, maar d'r achterbenen gaat erg moeilijk, is meer een half uur lang rukken en trekken aan dat been, en dan tilt ze hem op en laat ze hem keihard weer op de grond knallen, poosje terug bijna op mijn teen.. Bloos Tong uitsteken

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:43

ik vin hoeven uitkrabben wel mee vallen ik heb zijn hoeven dagelijks in mijn handen en wen je er wel een beetje aan voor valt wel mee maar achter gaan ze meestal veel hangen
met mijn hengst rij ik haast geen dressuur of in de bak alleen buiten en voor de kar

semjase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 06:44

bij ons jonge paard gaat het ook goed omdat hij het van veulen af al heeft geleerd, maar bij de oudere is het idd een probleem.
gelukkig hebben we ook een hoefstal waar we het in kunnen doen als het echt nodig is, en voor als de smid komt want anders is het met deze paarden geen doen. Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:45

Met Max is eigenlijk nooit wat gedaan, hij staat nu maar een beetje bij het verzorgpaard van een vriendin op de wei, te wachten totdat hij 3 jaar is.
Die baas van hem kijkt er ook niet naar om, dus voetje geven kan hij niet. M'n vriendin en ik proberen het wel steeds, maar tis toch wel moeilijk om een voet op te tillen van een opstandige bijna-2-jarige belg die al bijna volgroeid is!

wildgirl1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:01

Jessiejl0ve schreef:
wildybe schreef:
Hier ook een foto van mijn belgje, Argos:
Afbeelding

Aahw.. Dies gaaf Lovers

DANKJEWEL!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:24

Margriet haar hoeven uitkrabben is simpel: gewoon vriendlief roepen Knipoog Zelf krijg ik met geen mogelijkheid haar voeten omhoog, bij hem gaat het prima. Clown