Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:18

sjaslique schreef:
Dat meisje van Trento B was er af gevallen.

Vandaar dattie er zo verkrampt opzat! Ze had hem flink aan de kop!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:19

In de ring werd ze al haast uit het zadel getrokken, ze was ook vrij klein, wat Trento alleen maar groter maakte.
Had ze niets?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:20

Ah dat was waarschijnlijk toen de spots erop werden gezet.. ze kwamen de ring in, maar ze waren er ook heeeeel erg snel weer uit..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:20

Ik heb het even opgezocht

190 SCANDIC 99.10119, STB, 30 APRIL 1999, 1.69 M, VOS
v. SOLOS CAREX DVH 609 , v. CASTRO
m. NORALINE ELITE

v. AMIRAL ZW.P.S., m. JOLINE KEUR
mv. MICHELANGELO -- AKTEUR

Fokker: H G. MOSMAN-ROHE, ENSCHEDE
Eig.: J.W. GREVE, WATERMOLENWG 5, 7481 VL HAAKSBERGEN
H.B.C. STAL BV, BOEKELTERWG 5, 8392 TT BOYL

VERR. RP S. 5.5 D. 9 G. 9.5 GDP. 8 ASP. 5.5 STN. 6.5 SVE. 5.5 GSP. 5.5 SPR I. 73 12% / DR I. 111 11%

Het is dus inderdaad Scandic geweest. Stom dat ik de twee hengsten zo door elkaar heb gehaald. Desalniettemin heeft Scandic evengoed een belachelijk hoog cijfer behaald voor zijn stap.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:30

Ja, die Kim le Duc kwam vrij hard op de grond terecht. Volgens mij was Scandic degene die zo'n haast had om naar binnen te komen. Die dacht wegwezen hier. Vriendin van mij heeft gister ook fanatiek foto's gemaakt zal weleens vragen of ik ze ook krijg. Plaats ik ze als ze mooi zijn. We zijn Ling en Edward nog achtervolgd voor foto's jammer dat zijn groom er zo snel mee liep. Vorig jaar heeft Imke uitgebreid geposeert met Jazz. Maar nu was ook het losrijterrein niet echt toegankelijk, vorig jaar daar nog tijdje staan kijken.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:33

Fleurtje100 schreef:
Ja, die Kim le Duc kwam vrij hard op de grond terecht. Volgens mij was Scandic degene die zo'n haast had om naar binnen te komen.

Was een botsinkje kan gebeuren, tusschinsky was hier ook bij betrokken, Kim liep vandaag op krukken...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:17

Dat vallen gebeurde net voor de prijsuitreiking toen de paarden de ring in moesten. Het eerste paard schrok van iets in de ring, draaide heel snel om om terug te willen galopperen naar de opwarmbak zeg maar. En toen ging er een heel hoog omhoog, en viel de ruiter eraf. Later is er nog een afgevlogen! Dat kon je goed zien van waar ik zat, weet alleen niet meer wie het was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:25

Wat was Tuschinski weer knap he?? Haha! Knipoog

Ferro vond ik geweldig in de show maar de nakomelingen zijn er beter dacht ik. De eerste en de derde waren het leukste maar die anderen??? Verdrietig

Verder zag ik idd Kim van Trento afvliegen. Ook zag ik Tuschinski errug hoog boven alles uitspringen maar Yvonne zat het gewoon uit! Cool

Erg leuke avond gehad al met al maar wel een hele zit. Over het algmeen vond ik de kwaliteit van de hengsten tegenvallen met uitzonderingen natuurlijk. Je zou van ggk hengsten soms wel meer kwaliteit verwachten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:11

Ik heb me dood zitten ergeren aan hoe Trento B werd gereden en welke punten hij toen nog kreeg.
Ook heb ik me zitten ergeren aan de punten die Scandic kreeg, welke punten had Florencio wel niet moeten krijgen als hij ook had mogen starten in Den Bosch?

Ben toen ook in de pauze naar huis gegaan.

Heb wel de show van Ferro nog gezien met mijn clubgenootje (het vierde paard van het viertal). Dat paard liet zich nu echt totaal niet zien, vond ik erg jammer voor haar.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:14

Heb ook genoten gisteravond.

En overdag was ik weg van een Ferro x Darwin, en een Paddox x Mythens vond ik ook een superbeest. Een mooie OOseven x Lord, een paar fijne Kracks, Flemminghs maar die zijn me niet bijgebleven met totale afstamming.

Van de 4 jarigen heb ik vooral genoten van Tuschinski, vind dat echt een fijn paard. Sandreo is wel heel erg elastisch en dat maakt het beeld iets onrustig.
Daarbij werd ik afgeleid door dat superkleine koppie, naar mijn smaak te klein en het hangt ook zo aan de nek.
Tango en Tolando konden mij niet echt bekoren, vooral de eerste ging af en toe wat diep.
Trento vind ik wel een superpaard, jammer hoe hij werd voorgesteld.
En hij kan (nog) niet verruimen.
Troy vind ik echt niks aan, verder kan ik er weinig over kwijt.
Oh ja, hij was de braafste van het stel.

De S jaargang; Special D viel mij tegen, had ik meer van verwacht en vind hem niet zo mooi uitgegroeid.
Scandic vond ik een terechte winnaar, hij heeft zoveel draagkracht en souplesse, maar jammer van de stap uiteraard.

De Z klasse vond ik helemaal niks, Rhodium had eigenlijk geen concurrentie.
Vind dat ook nog steeds een fijn paard.

Van de nieuwe jaargang vond ik de schimmel Universeel veelbelovend.
De Krack * Partout viel mij wat tegen, en die andere Krack werd wat voorzichtig voorgesteld.
Maar mijn favoriet was toch zeker UB40, ik ben er nog steeds helemaal weg van. Hij heeft alles mee en hij werd heel vriendelijk voorgesteld.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:00

janne schreef:
ik vond de dressuur avond erg leuk.
mooie paarden gezien
Uphill werd idd slecht voorgesteld jammer.
de clinic met anky en edward was erg grappig,edward was erg scherp haha.
ik heb n leuke avond gehad Knipoog

Wat is eigenlijk de motivatie erachter dat Uphill slecht werd voorgesteld? Wordt wel geroepen dat het zo slecht was, maar waarom dan?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:07

MissPPP schreef:
janne schreef:
ik vond de dressuur avond erg leuk.
mooie paarden gezien
Uphill werd idd slecht voorgesteld jammer.
de clinic met anky en edward was erg grappig,edward was erg scherp haha.
ik heb n leuke avond gehad Knipoog

Wat is eigenlijk de motivatie erachter dat Uphill slecht werd voorgesteld? Wordt wel geroepen dat het zo slecht was, maar waarom dan?

Ze had m.i. de teugels erg kort, handen breed en hoog en voor mijn gevoel zat ze er behoorlijk aan te trekken, misschien omdat ze wat angst had. (maarer reden er meer met de handrem er iets op)
Het beeld zag er niet vriendelijk uit. Dat is trouwens al te zien van de foto's van Samsam, daaronder zie je UB40 met Mischa Koot, en dat was wel heel fijn en vriendelijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:43

Ik dacht laat ik maar eens een apart topic openen voor dit gedeelte.

Mijn verslag hierbij:

Klasse L:
- Tango: Leuk paard fijn lopen geen spectakel, maar snel afgeleid.
- Troy: zeer goed galopperen, does stappen, de draf tsja is al veel over gezegd niet voldoende. verruimen viel me daarentegen wel mee dat deed ie veel beter dan trento B. braaf paard ook.
- Tolando: oef wat viel die mij tegen. schitterend voorbeen gebruik mooi front, maar oh oh wat moest edward hard werken. schop schop schop mep mep mep om achter ook maar iets mee te krijgen. jammer jammer jammer. Die moet er bekaf afgekomen zijn.
- Trento B: Tjee wat een tank. eerste indruk: klein meisje achterover hangend op groot paard. 3 redelijk fijne basisgangen. gooit de knieen hoog op maar niets dan dat. Kan niet verruimen in de draf. viel me tegen had er meer van verwacht. slechte aanleuning kantelde veel.
- Tushinsky: veruit de beste van de klasse L. super paard wat een souplesse wat een veer en wat een verruimingen. is echt onder gepunt? Hoe kon Trento ooit meer punten krijgen dan deze bewegingskunstenaar???????????
- Sandreo: mooi paard zo moet in mijn ogen een dressuur paard eruit zien. al heb ik hem een stuk beter zien lopen dan dat ie vrijdag heeft laten zien. de aanleuning was zeer onrustig. Vond hem vandaag dus minder dan Tushinsky terwijl ik normaliter echt fan van Sandreo ben.

Klasse M:

- Special D: mooi paard had van mij wat chiquer mogen zijn. Ik vond hem niet imponerend.
- Skydancer: leuk paardje. fijn lopen niet heel erg imponerend maar is best een leuk paardje.
- San Remo: zeer mooi paard echt een mooi front, kwam met veel show binnen, maar bij het verruimen kwam het er helemaal niet uit. als je zo'n paard ziet zou je denken dat er ook spectakel komt, maar dat heb ik helaas niet gezien. naar mijn idee liep hij in 2 stukken. voor wel mooi, maar achter er niet bij.
- Son de Niro: kan me niet meer herinneren.
- Scandic: tsja absolute winnaar bij gebrek aan Florencio, maar wel verdient. hij was veruit de beste in de draf en galop en hij liep ook redelijk stukken stap zien. Heb best kunnen genieten van dit paard.

Alvast een stuk van mijn verslag ik ga straks verder met de Z -ZZL

Jullie zijn normaliter geen kritisch verslag van mij gewend. dit is gewoon mijn mening.

Merilyn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:22

Ben het eigenlijk wel volledig met Meertje eens. Haha!

Alleen vind ik Trento echt een goede bok alleen je moet echt een beetje door het rijtechnische heenkijken. Hij verruimt niet omdat hij zich zo vast in de rug. Dat kan hij zeker wel vermoed ik.
Misschien wel volgend jaar Trento voor Votje. Cool

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:53

janne schreef:

Ze had m.i. de teugels erg kort, handen breed en hoog en voor mijn gevoel zat ze er behoorlijk aan te trekken, misschien omdat ze wat angst had. (maarer reden er meer met de handrem er iets op)

Als je goed keek naar het paard zag je dat hij ontzettend gespannen was en het liefst keihard door de bak heen wilde scheuren. Hierdoor was hij supersterk en eigenlijk niet echt te rijden. Kan dit niet echt aan de Amazone wijten hoor, je moet wat als je geen brokken wilt maken.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:11

Sjappie schreef:
janne schreef:

Als je goed keek naar het paard zag je dat hij ontzettend gespannen was en het liefst keihard door de bak heen wilde scheuren. Hierdoor was hij supersterk en eigenlijk niet echt te rijden. Kan dit niet echt aan de Amazone wijten hoor, je moet wat als je geen brokken wilt maken.

Hij wordt nooit ontspannen natuurlijk als de ruiter zich zo strak houdt.. Beetje kip/ei verhaal. Zelfde bij Trento trouwens.
Tuschinski haalde ook wel eens een geintje uit, maar deze amazone had dat veel beter onder controle. Daarna had ze weer netjes handen laag en liep hij weer ontspannen verder.