NRPS hengstenshow en 3de bezichtiging!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:24

gomir schreef:
Ik weet niet of ik er nog ben om 15.10, denk erover om na de huldiging van Florencio weer op huis aan te gaan...De uitslag van de derde bezichtiging hoor ik toch wel Knipoog
Maar misschien wacht ik nog wel even op MissSisa

Ik moet na de huldiging van Floris.

loes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:00

ik kom ook:)
cadanz moet om 9.05 al Bloos!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:59

Ik had het gezien in het programma MissSisa Welke pony is van jou Verward

MIjn zusje zou de digi meenemen Petraaken, dat komt dus vast wel goed (ik heb het wsl te druk met bijpraten om foto's te maken Knipoog )

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:11

iemand de casco gezien ? fotos ? leek het wat ?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:02

Mijn verslagje van de show van 9.15 tot 13.00 uur.

Er hing een gemoedelijk sfeertje op de tribunes en in de wandelgangen van de NRPS show. Lekker toegankelijk, hengsten bereikbaar voor aanraking, mensen die niet uit de hoogte deden (tenminste, niet bij mij in de buurt). En ik heb weer heel wat gezien. Soms wat droevig kwa kwaliteit, veel matig en heel enkel supergoed.

Laat ik met de 3e bezichtiging paardenbeesten beginnen (heb bij ponies kwallijk opgelet):

Aachen Arpeggio x Coriograf B (idd Wie?!). Aardig bruin dier, in vrije beweging enigszins knijperig met de staart en maakte veel overgangen zwaar op de voorhand. Tikkie weke ruglijn. Was later onder het zadel te zien, en toonde zich daar behoorlijk beter.

Balouco Baloubet du Rouet x Paradox 1 x Alme Z. Absoluut top in vrije beweging. Veel uitstraling. Verrassend want kwa bouw dus echt wel een Fransman. Werd later onder het zadel getoond, maar kon veel te veel in verhouding tot zijn leeftijd (amper 3 en dan al wissels en 1.20m. onder het zadel). Toch, wereldpaard, schitterende vos. Hoop dat ze er zuinig op gaan zijn.

Capitos Cantos x Royal Bravour. Leuk dier, mooi model maar daarin wel ietsjes horizontaal dus niet voor de dressuur. Sympathieke verschijning.

Castello Casco x Julio Marinier x Ramiro. SChimmel met superbe galop, jammer van het zielige staartje.

Dreamcatcher ADvieskeuring, Day Dream x Rubinstein. SChitterend model, menig fokker op de tribune ademde "Rosenkavelier"... Veel front erop, smalle voeten (alle 4). Was ooit een duur aangekocht peerd. Toont zich onder het zadel netjes, al mocht het ietsjes royaler kwa gangen (maar dat is wel een beetje muggeziften, hij deed mijn ogen bepaald geen pijn)

I... Indoctro x Ahorn. Prima bloed maar mijn smaak is het niet. Model horizontaal en hij liep echt wel in 2 stukken in vrije bewging. Achterhand zwabberde er achteraan. Wel heel jolig in vrijheid, we hebben de achtervoeten goed kunnen bekijken Knipoog

L... Lando x Jus de Pomme. Beestje was angstig voor de bezichtiging. Zat een heel vriendelijk oog in, maar was in zijn hele verschijning echt een Fransman. Ook beetje rollend kwa gangen. Maar goed, de Des Fontaines dieren zijn ook gefokt om te springen.

Optimo Orame x Burggraaf x Jasper. Topbloed. Burggraaf was duidelijk te herkennen in deze hengst. Dier iets overbouwd, maar goed, nog geen 3 jaar natuurlijk. Liep netjes.

Olympic Oscar x Rossini. Supermooi model, prachtig front erop. Kaalgeschuurde staart, braaf in de omgang. Vanaf de zijkant gezien wereldgangen... maar van achteren niet best. Dat rechterachtervoetje... poeh, dat is toch jammer hoor!

Triple Tangelo vd Zuuthoeve x Zeus x Jus de Pomme. Smalle voorvoeten, aardig beest. Hij was voor mij niet echt opvallend, beetje saai. Ook saai van kleur.

Playboy Kennedy x Kaiserstern, geboren in 1997, was volgens de gratis Paardenkrant in 2000 reserve kampioen op de hengstkeuring van het kwpn. Schitterend mooi beest, mooi model, prachtige kop. Veel front en goed kwa beweging. Heel mooi dressuurmodel. Werd onder het zadel getoond tijdens springen, en ook dat kon ie redelijk. Plaatje.

Verder zijn me van de reeds geodgekeurde hegnsten de volgende dieren positief opgevallen:
Cantos; wat een bewegingen op zo'n springdier...super.
Nimzikki: ponietje van 1.36m. maar wat een heerlijk beestje. ZO zouden paarden er uit moeten zien (maar dan graag wat minder stout Knipoog )
Cocktail's Whinny: Front, beweging, model, kop; alles goed. Die moesten we maar eens niet laten castreren Nagelbijten / Gniffelen
Rhapsody: jonge Royal Dance die niet lang aandoet, en achter zeer sterk marcheert. Zeer kompleet paard, plaatje onder het zadel.
Oosterveld Marsaz in de voltige demonstratie; wat is dat een braaf dier. 27 jaar en nog zo gaaf als wat.
Lobeke ox: super super super; ik overweeg E-ponies te gaan fokken vanwege Lobeke. Wat een charisma en wat een gangen. Daar kan ik dagen lang naar kijken; Lobeke heeft er een fan bij
Kasparow: Sixtus x Kostolany met een wereldkop erop. Als Grib GP kan, kan deze het ook. Staat sinds kort bij [naam verwijderd] Visser, maar werd hier getoond in springdemonstratie over vlaggen heen. Sympathiek getoond, goede hengst lijkt mij.

Tot zover mijn bevindingen Haha! Ik heb een leuke ochtend doorgebracht in Ermelo.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:31

Expensive (Enrico x Ulft x Fast x Le Mexico) mag weer drie jaar onbeperkt dekken!

(Even ter info, de hengst staat bij ons op stal, vandaar...)

[/img]

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:47

Dees schreef:

Playboy
Kennedy x Kaiserstern, geboren in 1997, was volgens de gratis Paardenkrant in 2000 reserve kampioen op de hengstkeuring van het kwpn. Schitterend mooi beest, mooi model, prachtige kop. Veel front en goed kwa beweging. Heel mooi dressuurmodel. Werd onder het zadel getoond tijdens springen, en ook dat kon ie redelijk. Plaatje.
.

Hé interessant !
Ga ik zeker in de gaten houden

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:52

Afbeelding

Playboy

Kennedy * Kaiserstern XX

Fokker: Van de Koppel, Waddenoyen
Laatst bijgewerkt door harryvdz op 22-01-05 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:53

Wauw wat een kanjer, jammer dat ze er zo'n grove neusriem om gehangen hebben.....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:20

Dees en ik zijn het wel aardig eens over de derde bezichtiging-hengsten, zal mijn mening kort erbij zetten *LOL*
Citaat:
Aachen Arpeggio x Coriograf B (idd Wie?!). Aardig bruin dier, in vrije beweging enigszins knijperig met de staart en maakte veel overgangen zwaar op de voorhand. Tikkie weke ruglijn. Was later onder het zadel te zien, en toonde zich daar behoorlijk beter
Vond deze hengst los niet echt opvallen, onder het zadel maakte hij idd mer indruk. Ik vond hem achter iets te traag, wel een fijne galop

Citaat:
Balouco Baloubet du Rouet x Paradox 1 x Alme Z. Absoluut top in vrije beweging. Veel uitstraling. Verrassend want kwa bouw dus echt wel een Fransman. Werd later onder het zadel getoond, maar kon veel te veel in verhouding tot zijn leeftijd (amper 3 en dan al wissels en 1.20m. onder het zadel). Toch, wereldpaard, schitterende vos. Hoop dat ze er zuinig op gaan zijn.
Toen deze hengst binnenkwam riepen wij ook meteen dat het een echte fransman was Maar dat dier liep wel ontzettend makkelijk!
Vond hem onder het zadel ook erg braaf Deze hengst is volgens mij ruim 3,5(anders hoeven ze niet onder het zadel te lopen ) en vond die wissel totaal niet storend. Ging ontzettend makkelijk, volgens mij wisselt hij zelf graag, zag het hem los ook meerdere malen doen. Stond het springen echt 1.20m? Die indruk had ik er helemaal niet van, maar ik zat wel vrij hoog op de tribune.
Goed paard, hoop dat ze hem goedgekeurd hebben (dat heb ik niet meer afgewacht, ben na florencio naar huis gegaan)

Citaat:
Capitos Cantos x Royal Bravour. Leuk dier, mooi model maar daarin wel ietsjes horizontaal dus niet voor de dressuur. Sympathieke verschijning.
Vond het ook een sympathiek dier, maar nog erg baby. Heel los in de draf, maar vond de galop matig.

Citaat:
Castello Casco x Julio Marinier x Ramiro. SChimmel met superbe galop, jammer van het zielige staartje.
Vond deze hengst super in de galop! Jammer genoeg was zijn draf heel treurig. Vond hem ook wat aan de lange kant(iig icm mijn merrie). Dit was een van de hengsten waar ik voor ging kijken(samen met de Cantos en de Tangelo), maar hij viel me eerlijk gezegd vandaag niet helemaal mee

Citaat:
Dreamcatcher ADvieskeuring, Day Dream x Rubinstein. SChitterend model, menig fokker op de tribune ademde "Rosenkavelier"... Veel front erop, smalle voeten (alle 4). Was ooit een duur aangekocht peerd. Toont zich onder het zadel netjes, al mocht het ietsjes royaler kwa gangen (maar dat is wel een beetje muggeziften, hij deed mijn ogen bepaald geen pijn)
Niets op aan te vullen. Die voetjes vond ik ook een erg iel en hij had idd iets royaler mogen lopen, maar zeker geen verkeerd paard

Citaat:
I... Indoctro x Ahorn. Prima bloed maar mijn smaak is het niet. Model horizontaal en hij liep echt wel in 2 stukken in vrije bewging. Achterhand zwabberde er achteraan. Wel heel jolig in vrijheid, we hebben de achtervoeten goed kunnen bekijken Knipoog
Ik vond er helemaal niets aan...Vond hem op papier leuker dan in het echt Knipoog

Citaat:
L... Lando x Jus de Pomme. Beestje was angstig voor de bezichtiging. Zat een heel vriendelijk oog in, maar was in zijn hele verschijning echt een Fransman. Ook beetje rollend kwa gangen. Maar goed, de Des Fontaines dieren zijn ook gefokt om te springen.
Van zulke dieren is het altijd jammer dat je ze niet kan zien springen op zo'n dag. Vond er zo los weinig aan, om zijn gangen en model zou ik er iig niet mee dekken.

Citaat:
Optimo Orame x Burggraaf x Jasper. Topbloed. Burggraaf was duidelijk te herkennen in deze hengst. Dier iets overbouwd, maar goed, nog geen 3 jaar natuurlijk. Liep netjes.
Één van de betere dieren die ik tot nu toe heb gezien van Oramé Knipoog Moederlijn vind ik heel mooi gefokt. Wij vonden het ook een echt burggraaf-type trouwens

Citaat:
Olympic Oscar x Rossini. Supermooi model, prachtig front erop. Kaalgeschuurde staart, braaf in de omgang. Vanaf de zijkant gezien wereldgangen... maar van achteren niet best. Dat rechterachtervoetje... poeh, dat is toch jammer hoor!
Ik vond het een heel aansprekend paard. Plaatje om te zien, mooie kop en vanuit onze positie super lopen. Dat voetje is mij niet opgevallen, maar heb hem ook praktisch alleen vanaf de zijkant gezien. Vond hem onder het zadel ook fijn lopen, heel los in het lijf.

Citaat:
Triple Tangelo vd Zuuthoeve x Zeus x Jus de Pomme. Smalle voorvoeten, aardig beest. Hij was voor mij niet echt opvallend, beetje saai. Ook saai van kleur.
Hij heeft idd een saai kleurtje. Deze hengst viel me(itt tot de Cantos en de Casco) erg mee vandaag Vond hem voor een springpaard heel aardig lopen, galop heel mooi doorgesprongen en heel veel ruimte. Leek zo los ook heel fijn te sluiten
Voorvoeten heb ik niet goed gezien

Citaat:
Playboy Kennedy x Kaiserstern, geboren in 1997, was volgens de gratis Paardenkrant in 2000 reserve kampioen op de hengstkeuring van het kwpn. Schitterend mooi beest, mooi model, prachtige kop. Veel front en goed kwa beweging. Heel mooi dressuurmodel. Werd onder het zadel getoond tijdens springen, en ook dat kon ie redelijk. Plaatje.
Helemaal mee eens! En in het springen was hij ook nog niet eens zo dom, heb ze minder gezien vandaag...

Citaat:
Oosterveld Marsaz in de voltige demonstratie; wat is dat een braaf dier. 27 jaar en nog zo gaaf als wat.
Mooi hè, toen kwam ik net aan
Citaat:
Lobeke ox: super super super; ik overweeg E-ponies te gaan fokken vanwege Lobeke. Wat een charisma en wat een gangen. Daar kan ik dagen lang naar kijken; Lobeke heeft er een fan bij
Lobeke is geweldig! Lovers
Citaat:
Kasparow: Sixtus x Kostolany met een wereldkop erop. Als Grib GP kan, kan deze het ook. Staat sinds kort bij Tommie Visser, maar werd hier getoond in springdemonstratie over vlaggen heen. Sympathiek getoond, goede hengst lijkt mij.
Gereden door de oude amazone van Lobeke *LOL*
Moet eerlijk zeggen dat ik de hengst zo een stuk fijner vond lopen dan onder Tommie Knipoog Veel losser en ruimer in de beweging, minder krampachtig allemaal. Kas maakte een hele blije indruk en volgens mij vond hij die gekkigheid allemaal wel leuk Haha!
Complimenten voor Chantal dat ze hem zo netjes gereden heeft vandaag! (zoveel zal ze er voor vandaag niet opgezeten hebben denk ik )

Van de ponyhengsten heb ik ook niet veel gezien
De huldiging van Florencio was top! Wat kan dat dier bewegen en wat houdt hij een tact zeg Lovers (je zou bijna dressuurpaarden gaan fokken door zo'n paard Haha! )

Vond Zodiak + nakomelingen erg leuk. Ben erg fan van die diertjes, jammer dat ik niet meer zo weg kan komen met een pony, anders had ik er zelf één gefokt.

SGW-blokje met Romantico + nakomeling en halfbroer was grappig, maar vond ik niet echt wat voor zo'n dag. Ach, Romantico heeft zich toch al laten zien de afgelopen jaren en het was zeker leuk voor de afwisseling! Alice deed het superleuk!

Justin Maarse reed er met Edgar ook meteen een rondje SGW achteraan, was ook erg leuk. Ik blijf Ed een fijne pony vinden! Die moesten ze in het groot maken Lachen

Springen van de pony's was leuk, maar ze werden niet allemaal even prettig gereden. Kanjer Thore en King Kadanz vielen positief op, Harry Potter is sinds de verrichtingen ook niet slechter gaan springen
De rest kan ik niet zo erg meer voor me halen

Paarden sprongen allemaal wel aardig
De Heartbreaker van VDL(harley), gallopeert goed en springt ook fijn. Werd ook erg netjes rondgestuurd. Hele verademing na sommige ponyruiters Bloos!
Babouche van 't gehucht vond ik vandaag erg matig. In Weert onder een andere ruiter kon hij me een stuk meer imponeren. Nu werd ik er niet echt warm van Bleef heel strak in het lijf op de sprong.
Quasimodo vond ik tegenvallen, maar daar stond het denk ik wat te laag voor Knipoog Hij ging pas springen toen er een paar keer een hindernis opgetrokken was, dat zag er fijn uit Maar ik heb hem in de hengstencompetitie betere dingen zien doen dan vandaag.
Royal Highness zal ik verder niets over zeggen, dat vind ik gewoon een wereldpaard, maar ik ben bevooroordeeld Tong uitsteken Schijnheilig

Adri van Esch is NRPS-paardenman van het jaar 2004 geworden. Kan ik me goed in vinden!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:22

Hoe zit het eigenlijk met de Röntgen foto's dan met Playboy ?
Keuren ze daar überhaupt op ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:26

Magique schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de Röntgen foto's dan met Playboy ?
Keuren ze daar überhaupt op ?

Anders had hij nooit doorgemogen bij het kwpn naar het verrichtingonderzoek he Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:28

heeft ie wel in de verrichtiging gelopen dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:32

Ik ben maar eventjes geweest, maar een kleine impressie van wat ik ervan vond Haha!

Aachen Arpeggio x Coriograf B,
Coriograf is een Coriolan:D Een echt dressuurpaard. Heel mooi, goed over de benen. Ja, ik denk echt een beter paard.

Balouco Baloubet du Rouet x Paradox 1 x Alme Z.
Beste springpaard wat ik heb gezien. Weet niet of hij wat geprepareerd was voor dit festijn.

Dreamcatcher ADvieskeuring, Day Dream x Rubinstein.
Beetje een vierkant beest, wat heel normaal bewoog. Vooral bij het sluiten werd hij traag en ging hij zweven.
Ik heb hem niet op stand gezien, dus ik kan niet zeggen hoe dat er uit zag. Dat kan nog weleens een wereld van verschil zijn Haha!
Optimo Orame x Burggraaf x Jasper.
Tja..........wat zal ik hiervan zeggen...........het is een Orame, en het blijft een Orame....... Scheve mond

Olympic Oscar x Rossini.
Apart mooie voorkant eraan. Maar in beweging is het niet mijn soort paard. Ik heb wat moeite met zijn manier van bewegen aan de achterkant. Vooral als hij van je af draaft.

Playboy Kennedy x Kaiserstern, geboren in 1997
Wat een plaatje van een paard. Op en top dressuurpaard in het model. Ook beweging is goed zat, al mist hij naar mijn smaak wat afdruk in het lopen. Op toch een minder punt op te noemen. Het nivo van africhting viel mij erg tegen van een 8 jarige.

Overigens moet ik zeggen dat ik het eens was met Dees, dat de sfeer erg leuk was. Ik heb ook een aantal leuke pony's gezien. En vond Boy een erg leuke pony. Meisje reed hem heel netjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-05 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:32

Magique schreef:
heeft ie wel in de verrichtiging gelopen dan ?

Ik hoorde 1 week, maar zeker weten doe ik het niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:44

Alle dieren die doormogen naar de derde bezichtiging zijn als het goed is na de tweede bezichtiging op de foto's gezet

Ik vond het ook een echte Oramé pipo Knipoog En dit was nog één van de betere...kun je nagaan hoe de rest was Bloos!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:28

De Baloubet is geboren op 1 april 2002 volgens mijn catalogus...
Dus die is officeel wel al 3, maar in feite pas 3 over een paar maanden...
Dat dier hoort nog niet eens zadelmak te zijn.

Maar idd, de lagere sprongen haalde hij de benen niet eens voor omhoog, was hem veel te makkelijk.
Wat een fijn springpaard

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:06

Ik heb alleen wat pony's zien springen. Maar die waren ook niet allemaal geweldig. Voor de rest zelf mee gerden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:16

Dees schreef:
De Baloubet is geboren op 1 april 2002 volgens mijn catalogus...
Dus die is officeel wel al 3, maar in feite pas 3 over een paar maanden...

Maar idd, de lagere sprongen haalde hij de benen niet eens voor omhoog, was hem veel te makkelijk.
Wat een fijn springpaard

Citaat:

Tijden veranderen en paarden veranderen.

Mensen waren voorheen ook pas met 21 "zadelmak"
Is inmiddels ook vervroegd. Haha!

Citaat:

Wie is de fokker en wie de eigenaar ??

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:26

Ik hoor het al op die 2 dressuurgerichte nieuwe hengsten heb ik niets gemist. Tja Lobeke is bij de ponys ook al altijd mijn favoriet geweest. Had mijn eerste pony nog geleefd had ik zelfs nog eens overwogen om met hem te fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:28

Dees schreef:
Wat een fijn springpaard

Misschien dat ze het daarom even optrokken Knipoog

Ik hou me niet zo bezig met springpaardenfokkerij, maar vond het positief dat we in dit rijtje 2 hengsten terugzien (Baloubet en JdP) die allebei sportpaarden van wereldformaat zijn (geweest). Dat is toch iets wat je in je fokkerij wilt behouden lijkt me.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:32

De Baloubet is van Van Olst, Van Kooten en TEwis gezamelijk. Hij staat in Den Hout ter dekking.
GEfokt door WC Dam uit Lienden, stokmaat 1.69m.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:34

Dees schreef:
De Baloubet is van Van Olst, Van Kooten en TEwis gezamelijk. Hij staat in Den Hout ter dekking.

Dus in de pedigree de draver "Peter Spencer"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:35

Dees schreef:

Het is denk ik ook een heel goed paard, maar let op dat bovenstaande heren ook wel weten hoe ze een paard moeten klaarmaken voor zo'n keuring Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:40

CEasario: you tell me:
Baloubet du Rouet x Paradox ! x Almé Z x J'Attendrai keur pref van D. Sans Souci uitmerrie Bistro pref.

Geen idee of daar draversbloed in zit Haha!