Dees en ik zijn het wel aardig eens over de derde bezichtiging-hengsten, zal mijn mening kort erbij zetten 
Citaat:
Aachen Arpeggio x Coriograf B (idd Wie?!). Aardig bruin dier, in vrije beweging enigszins knijperig met de staart en maakte veel overgangen zwaar op de voorhand. Tikkie weke ruglijn. Was later onder het zadel te zien, en toonde zich daar behoorlijk beter
Vond deze hengst los niet echt opvallen, onder het zadel maakte hij idd mer indruk. Ik vond hem achter iets te traag, wel een fijne galop 
Citaat:
Balouco Baloubet du Rouet x Paradox 1 x Alme Z. Absoluut top in vrije beweging. Veel uitstraling. Verrassend want kwa bouw dus echt wel een Fransman. Werd later onder het zadel getoond, maar kon veel te veel in verhouding tot zijn leeftijd (amper 3 en dan al wissels en 1.20m. onder het zadel). Toch, wereldpaard, schitterende vos. Hoop dat ze er zuinig op gaan zijn.
Toen deze hengst binnenkwam riepen wij ook meteen dat het een echte fransman was
Maar dat dier liep wel ontzettend makkelijk!
Vond hem onder het zadel ook erg braaf
Deze hengst is volgens mij ruim 3,5(anders hoeven ze niet onder het zadel te lopen
) en vond die wissel totaal niet storend. Ging ontzettend makkelijk, volgens mij wisselt hij zelf graag, zag het hem los ook meerdere malen doen. Stond het springen echt 1.20m? Die indruk had ik er helemaal niet van, maar ik zat wel vrij hoog op de tribune.
Goed paard, hoop dat ze hem goedgekeurd hebben
(dat heb ik niet meer afgewacht, ben na florencio naar huis gegaan)
Citaat:
Capitos Cantos x Royal Bravour. Leuk dier, mooi model maar daarin wel ietsjes horizontaal dus niet voor de dressuur. Sympathieke verschijning.
Vond het ook een sympathiek dier, maar nog erg baby. Heel los in de draf, maar vond de galop matig.
Citaat:
Castello Casco x Julio Marinier x Ramiro. SChimmel met superbe galop, jammer van het zielige staartje.
Vond deze hengst super in de galop! Jammer genoeg was zijn draf heel treurig. Vond hem ook wat aan de lange kant(iig icm mijn merrie). Dit was een van de hengsten waar ik voor ging kijken(samen met de Cantos en de Tangelo), maar hij viel me eerlijk gezegd vandaag niet helemaal mee 
Citaat:
Dreamcatcher ADvieskeuring, Day Dream x Rubinstein. SChitterend model, menig fokker op de tribune ademde "Rosenkavelier"... Veel front erop, smalle voeten (alle 4). Was ooit een duur aangekocht peerd. Toont zich onder het zadel netjes, al mocht het ietsjes royaler kwa gangen (maar dat is wel een beetje muggeziften, hij deed mijn ogen bepaald geen pijn)
Niets op aan te vullen. Die voetjes vond ik ook een erg iel en hij had idd iets royaler mogen lopen, maar zeker geen verkeerd paard 
Citaat:
I... Indoctro x Ahorn. Prima bloed maar mijn smaak is het niet. Model horizontaal en hij liep echt wel in 2 stukken in vrije bewging. Achterhand zwabberde er achteraan. Wel heel jolig in vrijheid, we hebben de achtervoeten goed kunnen bekijken
Ik vond er helemaal niets aan...Vond hem op papier leuker dan in het echt 
Citaat:
L... Lando x Jus de Pomme. Beestje was angstig voor de bezichtiging. Zat een heel vriendelijk oog in, maar was in zijn hele verschijning echt een Fransman. Ook beetje rollend kwa gangen. Maar goed, de Des Fontaines dieren zijn ook gefokt om te springen.
Van zulke dieren is het altijd jammer dat je ze niet kan zien springen op zo'n dag. Vond er zo los weinig aan, om zijn gangen en model zou ik er iig niet mee dekken.
Citaat:
Optimo Orame x Burggraaf x Jasper. Topbloed. Burggraaf was duidelijk te herkennen in deze hengst. Dier iets overbouwd, maar goed, nog geen 3 jaar natuurlijk. Liep netjes.
Één van de betere dieren die ik tot nu toe heb gezien van Oramé
Moederlijn vind ik heel mooi gefokt. Wij vonden het ook een echt burggraaf-type trouwens 
Citaat:
Olympic Oscar x Rossini. Supermooi model, prachtig front erop. Kaalgeschuurde staart, braaf in de omgang. Vanaf de zijkant gezien wereldgangen... maar van achteren niet best. Dat rechterachtervoetje... poeh, dat is toch jammer hoor!
Ik vond het een heel aansprekend paard. Plaatje om te zien, mooie kop en vanuit onze positie super lopen. Dat voetje is mij niet opgevallen, maar heb hem ook praktisch alleen vanaf de zijkant gezien. Vond hem onder het zadel ook fijn lopen, heel los in het lijf.
Citaat:
Triple Tangelo vd Zuuthoeve x Zeus x Jus de Pomme. Smalle voorvoeten, aardig beest. Hij was voor mij niet echt opvallend, beetje saai. Ook saai van kleur.
Hij heeft idd een saai kleurtje. Deze hengst viel me(itt tot de Cantos en de Casco) erg mee vandaag
Vond hem voor een springpaard heel aardig lopen, galop heel mooi doorgesprongen en heel veel ruimte. Leek zo los ook heel fijn te sluiten
Voorvoeten heb ik niet goed gezien 
Citaat:
Playboy Kennedy x Kaiserstern, geboren in 1997, was volgens de gratis Paardenkrant in 2000 reserve kampioen op de hengstkeuring van het kwpn. Schitterend mooi beest, mooi model, prachtige kop. Veel front en goed kwa beweging. Heel mooi dressuurmodel. Werd onder het zadel getoond tijdens springen, en ook dat kon ie redelijk. Plaatje.
Helemaal mee eens! En in het springen was hij ook nog niet eens zo dom, heb ze minder gezien vandaag...
Citaat:
Oosterveld Marsaz in de voltige demonstratie; wat is dat een braaf dier. 27 jaar en nog zo gaaf als wat.
Mooi hè, toen kwam ik net aan 
Citaat:
Lobeke ox: super super super; ik overweeg E-ponies te gaan fokken vanwege Lobeke. Wat een charisma en wat een gangen. Daar kan ik dagen lang naar kijken; Lobeke heeft er een fan bij
Lobeke is geweldig! 
Citaat:
Kasparow: Sixtus x Kostolany met een wereldkop erop. Als Grib GP kan, kan deze het ook. Staat sinds kort bij Tommie Visser, maar werd hier getoond in springdemonstratie over vlaggen heen. Sympathiek getoond, goede hengst lijkt mij.
Gereden door de oude amazone van Lobeke
Moet eerlijk zeggen dat ik de hengst zo een stuk fijner vond lopen dan onder Tommie
Veel losser en ruimer in de beweging, minder krampachtig allemaal. Kas maakte een hele blije indruk en volgens mij vond hij die gekkigheid allemaal wel leuk
Complimenten voor Chantal dat ze hem zo netjes gereden heeft vandaag! (zoveel zal ze er voor vandaag niet opgezeten hebben denk ik
)
Van de ponyhengsten heb ik ook niet veel gezien
De huldiging van Florencio was top! Wat kan dat dier bewegen en wat houdt hij een tact zeg
(je zou bijna dressuurpaarden gaan fokken door zo'n paard
)
Vond Zodiak + nakomelingen erg leuk. Ben erg fan van die diertjes, jammer dat ik niet meer zo weg kan komen met een pony, anders had ik er zelf één gefokt.
SGW-blokje met Romantico + nakomeling en halfbroer was grappig, maar vond ik niet echt wat voor zo'n dag. Ach, Romantico heeft zich toch al laten zien de afgelopen jaren en het was zeker leuk voor de afwisseling! Alice deed het superleuk!
Justin Maarse reed er met Edgar ook meteen een rondje SGW achteraan, was ook erg leuk. Ik blijf Ed een fijne pony vinden! Die moesten ze in het groot maken 
Springen van de pony's was leuk, maar ze werden niet allemaal even prettig gereden. Kanjer Thore en King Kadanz vielen positief op, Harry Potter is sinds de verrichtingen ook niet slechter gaan springen
De rest kan ik niet zo erg meer voor me halen 
Paarden sprongen allemaal wel aardig 
De Heartbreaker van VDL(harley), gallopeert goed en springt ook fijn. Werd ook erg netjes rondgestuurd. Hele verademing na sommige ponyruiters 
Babouche van 't gehucht vond ik vandaag erg matig. In Weert onder een andere ruiter kon hij me een stuk meer imponeren. Nu werd ik er niet echt warm van
Bleef heel strak in het lijf op de sprong.
Quasimodo vond ik tegenvallen, maar daar stond het denk ik wat te laag voor
Hij ging pas springen toen er een paar keer een hindernis opgetrokken was, dat zag er fijn uit
Maar ik heb hem in de hengstencompetitie betere dingen zien doen dan vandaag.
Royal Highness zal ik verder niets over zeggen, dat vind ik gewoon een wereldpaard, maar ik ben bevooroordeeld
Adri van Esch is NRPS-paardenman van het jaar 2004 geworden. Kan ik me goed in vinden!