Gribaldi KEUR verklaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:11

Even een vraagje was Gribaldi de enige G hengst ik vind Goodtimes gezien zijn nafok in de sport toch ook op zijn minst in aanmerking komen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:13

G-hengst, Sarabande? Verward Dan zou hij 17 jaar worden dit jaar.....

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:14

Aimee schreef:
Dit is precies waar ik naartoe wilde. Eerlijk gezegd kan ik er maar één opnoemen en die is wel twee of drie keer LT gestart; Pasternak.

Volgens mij worden zijn oudste nakomelingen 8?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:19

sarabande schreef:
Even een vraagje was Gribaldi de enige G hengst ik vind Goodtimes gezien zijn nafok in de sport toch ook op zijn minst in aanmerking komen

Ooooooooooooohhhhhhh.........

Wat zak JIJ door het ijs............ !!!!!!! Bloos! Bloos! Bloos!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:19

Zannekin schreef:
Volgens mij worden zijn oudste nakomelingen 8?

Precies, en daarop wordt dus het keur-predikaat verleend. Wat hebben die paarden gepresteerd? Meer dan Pavo-denderen heeft het gros nog niet gedaan.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:21

Aimee schreef:
G-hengst, Sarabande? Verward Dan zou hij 17 jaar worden dit jaar.....

Ja dat bedoel ik een hengst als Goodtimes met internationale kinderen in de dressuur en de springsport heeft geen predicaat, dus het verhaal Gribaldi (die dus 5 jaar jonger is) heeft de leeftijd ervoor begrijp ik even niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:24

sarabande schreef:
Ja dat bedoel ik een hengst als Goodtimes met internationale kinderen in de dressuur en de springsport heeft geen predicaat, dus het verhaal Gribaldi (die dus 5 jaar jonger is) heeft de leeftijd ervoor begrijp ik even niet.

Dit valt voor mij onder: "Ik probeer me onder een giga-blunder uit te l*llen."

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:24

Hoeveel kinderen van z'n 1e jaargang GP moet een hengst dan hebben om keur te worden?
Van de meeste hengsten mag je al heel blij zijn als er GP geraken over de hele dekcarriere....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:27

sarabande schreef:

Goodtimes scoorde afgelopen jaar 131 voor springen en 114 voor dressuur en komt dus niet aan de 140, één van de eisen voor het keurpredicaat. Gribaldi zat in 2004 al op 154 voor dressuur.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:27

Pipo schreef:
Hoeveel lopen er op lichte tour nivo dan? En op GP? Nationaal? Internationaal?

Ik dacht niet dat jij er een voorstander van was als paarden op een dusdanig jonge leeftijd al zo hoog in de sport lopen...
GP nivo??

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:28

Zannekin schreef:
Hoeveel kinderen van z'n 1e jaargang GP moet een hengst dan hebben om keur te worden?
Van de meeste hengsten mag je al heel blij zijn als er GP geraken over de hele dekcarriere....

Beetje natte vingerwerk......
Zie het hele gehannes rondom Faldo.
Gewoon één grote vage grijze mist, dat keurschap.

Wordt ook nog wel een mis/gebruikt om hengsten-eigenaren even tevreden te stellen na wat "aanvaringen"............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:30

MissHIS schreef:
Goodtimes scoorde afgelopen jaar 131 voor springen en 114 voor dressuur en komt dus niet aan de 140, één van de eisen voor het keurpredicaat. Gribaldi zat in 2004 al op 154 voor dressuur.

Zijn er nog meer KEUR verklaard.......... ?
....... of wordt de rest van de hengsten met een sport-index >140 en exterieur- plus bewegingsindex >112 wéér "afgescheept"....... ?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:31

CGJ12 schreef:

Wordt ook nog wel een mis/gebruikt om hengsten-eigenaren even tevreden te stellen na wat "aanvaringen"............

Waar heeft Joop van Uytert dit, volgens jou, dan aan te danken?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:32

CGJ12 schreef:
Zijn er nog meer KEUR verklaard.......... ?
....... of wordt de rest van de hengsten met een sport-index >140 en exterieur- plus bewegingsindex >112 wéér "afgescheept"....... ?

Ik weet alleen Corland en Gribaldi keur, Ginus terug in fokkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:57

MissHIS schreef:

Weet jij zo uit je hoofd Tong uitsteken hoeveel nakomelingen Gribaldi bij het ZZGP heeft lopen?

En als je dan toch bezig bent, hoeveel nationaal en internationaal presterende kinderen heeft Goodtimes?

En als jij het niet weet.................Gurk? Jij vast wel Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:09

Je moet dan wel hengsten met gelijk aantal dekjaren vgl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:15

Zannekin schreef:

Was niet om ze te vergelijken vanaf mijn kant. Was gewoon even nieuwsgierig Haha! Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:16

Zannekin schreef:

Dat is juist het kromme met dat cijfermatige. Gribaldi heeft erg veel gedekt en als er cijfers zijn dat er veel kinderen goed presteren op het voor die leeftijd gewenste niveau het zij zo.

Maar een hengst als Goodtimes als voorbeeld dus, geeft heel veel goed presterende kinderen, maar die halen het getal dus niet omdat hij ze in 2 disciplines geeft Verward .
Ik blijf maar gewoon naar paarden kijken inplaats van cijfertjes denk ik.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:17

Zannekin schreef:

Vertel je dat ook even aan Sarabande.... Knipoog:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:28

Gribaldi heeft 2896 nakomelingen en Goodtimes 2218.

Hebben ze beide wel zat nakomelingen gebracht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:30

MissHIS schreef:
Waar heeft Joop van Uytert dit, volgens jou, dan aan te danken?

Joop heeft het gewoon te danken aan de uitstekende keuringsresultaten van de dochters van Gribels. Dat is duidelijk.

Daarom vind ik ook dat méér hengsten dan keur hadden mogen worden.
Ik ken er zeker één die een hogere gecombineerde exterieur- en bewegings-index heeft en ook nog eens de Kampioen op de HK in Den Bosch en meermaals kampioenen in Ermelo (destijds UTV Utrecht) leverde ..........

Zeker als het KWPN stelt dat de exterieur-vererving bij het keurschap een grotere rol speelt dan de sport-indexen.........

Meten met twee maten heet zoiets geloof ik........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:31

MissHIS schreef:
Ik weet alleen Corland en Gribaldi keur, Ginus terug in fokkerij.

Corland............. ach waarom ook niet.

Wiepke had ook al zo'n aanvaring vorig jaar...........

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 07:25

Het is de jaargang van 93, die dit jaar in aanmerking kunnen komen voor het Keur predikaat..

Dus de paarden met de L.......volgens mij...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 07:37

Dan zou het nu de jaargang van 93, de L hengsten die nu op het punt staan, als ze aan de eis voldoen om het keurschap te krijgen!!!

Krack had toch al keur kunnen zijn....Karandasj is ook al keur......dus aan de leeftijd kan het niet liggen.., Verward

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:19

Aimee schreef:
Precies, en daarop wordt dus het keur-predikaat verleend. Wat hebben die paarden gepresteerd? Meer dan Pavo-denderen heeft het gros nog niet gedaan.....

Als het verlenen van het keur predikaat op "pavo-denderen" was gebaseerd, was krack nu zeker keur geworden!

En daarnast is Gribaldi een Trakehner, daarom begint zijn naam met de letter G. Gribaldi komt uit de jaargang van 1993, daardoor behoort hij volgens het KWPN tot de L-jaargang.

Bij Gribaldi zijn er nu 3 paarden op zz-l niveau die ik zo op kan noemen. Pasternak, Paragon en Painted Black. Maar bij nakomelingen van ALLE hengsten is het zo dat er een paar in de picture lopen.

Daarnaast vind ik een aantal dingen die hier gesuggereerd worden niet kunnen. Ik denk dat het KWPN duidelijk moet aan geven op welke basis een hengst KEUR kan worden verklaard. Blijkbaar is dat niet helemaal duidelijk. Dan wordt ook atomatisch duidelijk waarom hengsten als Krack C. en Goodtimes nog geen KEUR zijn verklaard.

Verdere speculaties en roddels kunnen dan misschien worden voorkomen. Het is hier echt net een kippenhok....