Column Jacob Melissen in de Hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:14

Ragne schreef:
omdat het een drogreden is... Knipoog
Wie weet er zeker dat Jacob iets tegen het kwpn heeft?

Wie weet zeker dat Anna42 iets tegen het KWPN heeft??

Over drogredenen gesproken....

Sorry, maar dit vind ik weer té gemakkelijk!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:13

Gail schreef:
Wie weet zeker dat Anna42 iets tegen het KWPN heeft??

Over drogredenen gesproken....

Sorry, maar dit vind ik weer té gemakkelijk!

Gail, ik begrijp wel waar je naartoe wil. Maar deze discussie gaat toch niet of Jacob al dan niet iets tegen het KWPN heeft. Ik vind ook dat hier dan drogredenen worden aangehaald. Omdat zijn foto's niet in IDS mogen??? Ik weet daar niets van dus wens ik er ook niet op in te gaan. Naar mijn mening spreek je dan OVER en VOOR iemand zonder dat je weet hoe die persoon er echt over denkt. Ik vind dat eigenlijk RODDELEN. Daar kom je geen poot mee verder.

Wat wel leuk is, vind ik dan, dat is dat je het schrijven van Jacob kan gebruiken als aanzet voor een discussie over de werking van het KWPN. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:59

Ligt het aan mij of staan er in de IDS genoeg foto´s van JM??? Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:30

Suzanne F. schreef:
Ligt het aan mij of staan er in de IDS genoeg foto´s van JM??? Verward

Hoe oud is die IDS

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:32

sarabande schreef:
Hoe oud is die IDS

Zal eens kijken. Misschien heb ik me wel vergist met de Hoefslag...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:40

sarabande schreef:
Hoe oud is die IDS

In het vroegere Rusland, had je dissidenten ,die werden door het bestuur naar siberie gedeporteerd . Dat kan in Nederland niet ,maar je kan ze de toegang tot de pravda weigeren (vrije nieuwsgaring).

Je weet wat er van Rusland geworden is Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:56

Gail schreef:

Maar waarom gaat niemand in van de argumenten van Sarabande dat Jacob uberhaupt al iets tegen het KWPN heeft en dat in Weert (en Hengelo trouwens ook) de bobo's wel bereikbaar waren?

Daar wil ik wel even op in gaan. In Hengelo en in Zuidbroek zaten de bobo's (wat een woord trouwens) op de VIP. Ik heb een inspecteur gezien tussen het publiek, maar die zie ik altijd tussen het publiek. In weert ben ik dit jaar niet geweest, dus daar doe ik geen uitspraken over.

Echter ben ik vorig jaar bij iedere hengstencompetitie geweest, en ik heb ze ( op die ene inspecteur na) geen een keer tussen de mensen gezien.

De mensen die wat vaker op evenementen komen, weten ook dat Jacob hier een heel scherp stukje heeft geschreven. Vanaf de pc is het makkelijk praten, maar als je alleen op een hengstenkeuring komt, dan kan je moeilijk oordelen over dit soort dingen.

Mij maakt het verder geen zak uit waar ze zitten, want ik trek toch mijn eigen plan wel. Als ik advies wil van het kwpn, dan bel ik wel naar Huis ter Heide.

Maar ga niet vertellen dat Jacob hier onzin schrijft, want dat is absoluut niet waar. Een journalist behoort daarnaast professioneel te zijn, en dus zijn eigen voorkeuren niet door te laten schemeren in zijn columns. In mijn ogen doet Melissen dat hier prima. Dat andere mensen hier niet een situatie kunnen begrijpen dat ze hun persoonlijke iets in een mening naar voren laten komen, kun je de ander niet de schuld van geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:06

Jan_VT schreef:

Wat wel leuk is, vind ik dan, dat is dat je het schrijven van Jacob kan gebruiken als aanzet voor een discussie over de werking van het KWPN. Lachen

Goh, zou dat niet de bedoeling zijn dan Haha! Knipoog

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:12

Pipo schreef:
Maar ga niet vertellen dat Jacob hier onzin schrijft, want dat is absoluut niet waar. Een journalist behoort daarnaast professioneel te zijn, en dus zijn eigen voorkeuren niet door te laten schemeren in zijn columns. In mijn ogen doet Melissen dat hier prima. Dat andere mensen hier niet een situatie kunnen begrijpen dat ze hun persoonlijke iets in een mening naar voren laten komen, kun je de ander niet de schuld van geven.

euhm, pipo...een column is JUIST bedoeld om eigen mening te laten doorschemeren, ook van een journalist. De column is een mening en enkel de waarheid van de auteur zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:16

Ragne schreef:
euhm, pipo...een column is JUIST bedoeld om eigen mening te laten doorschemeren, ook van een journalist. De column is een mening en enkel de waarheid van de auteur zelf...

Maar deze moet wel een objectieve mening hebben en het dus objectief kunnen bekijken. En daar een kritische blik op kunnen werpen. Heeft niets met persoonlijke voorkeur te maken. Kritisch, enig overdrijven en dan nog een een sarcastische ondertoon. Volgens mij is dat het ultime voor columnist zijn.

Als Youp van het Hek zeikt over de Gooische Hockeyclub en de PChooft Tractors, denk je dat hij het dan over zijn persoonlijke situatie heeft? Echt niet hoor!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:25

verander objectief in subjectief en we zijn het eens!

@Gail: ja Jacob laat hier wel duidelijk merken niet zoveel respect te hebben voor het KWPN, dus wat dat betreft zou je ervan uit mogen gaan dat hij niet helemaal blij is mét...en wie weet wat hij nog meer van het kwpn vindt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 01:27

Ragne schreef:
verander objectief in subjectief en we zijn het eens!

Inderdaad, een column is juist geschikt om de eigen (altijd subjectieve) invalshoek te belichten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 07:13

arie53 schreef:
In het vroegere Rusland, had je dissidenten ,die werden door het bestuur naar siberie gedeporteerd . Dat kan in Nederland niet ,maar je kan ze de toegang tot de pravda weigeren (vrije nieuwsgaring).

Je weet wat er van Rusland geworden is Huilen

Doet me denken aan die vrouw die "eventueel" gestenigd zou moeten worden. Haha!

Je hebt het in Rusland over communisme.
Maar in Nederland noemt men zich sociaal liberalen.

nl. Mijn vrijheid houdt op waar jouw onvrijheid begint.

Maar sociaal democraten handelen toch anders.
Maar het is in werkelijkheid:

nl. Jouw vrijheid houdt op wanneer ik denk dat mijn onvrijheid begint. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:14

Ragne schreef:

@Gail: ja Jacob laat hier wel duidelijk merken niet zoveel respect te hebben voor het KWPN, dus wat dat betreft zou je ervan uit mogen gaan dat hij niet helemaal blij is mét...en wie weet wat hij nog meer van het kwpn vindt

Sinds wanneer is kritisch hetzelfde als respectloos?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:17

Rusland hield op met bestaan in 1917 en kwam weer terug in de jaren 80. Daartussen had men de Sovjet-Unie.

het vergelijken van een vereniging met De Sovjet-Unie is ronduit bespottelijk. Volgens mij is er niemand verbannen en men kan nog steeds aan vrije nieuwsgaring doen. De IDS is het verenigingsblad. Men heeft besloten dat het IDS naast het een medium tot uitwisseling van informatie ook een marketing funktie heeft.

Als de marketing funktie de overhand heeft, is het duidelijk dat de kritische noot minder interessant en relevant is. Maar goed, het IDS is ook geen onafhankelijk blad, dus moet je ook geen analytisch hoogstandje verwachten. Persoonlijk geloof ik dan ook niet in afhankelijke berichtgeving. Dat is iets als zoeken naar kritiek op de wetgeving in de staatscourant.

Van het IDS een onafhankelijk orgaan maken, is dat realistisch? Ik denk het niet, want dan zakken de verkoopcijfers van de IDS als een pudding in elkaar. Je zal er versteld van staan hoe velen het op prijs stellen dat hun paard positief beschreven staat.

Overigens is dat ook het dilemma van de paardenjournalistiek: hoe kan je kritisch zijn zonder elkaar volledig de grond in te stampen?

In een oerhollandse foutenkijker traditie wordt een paard dat voor 90% goed is als volgt beschreven:

"Het paard deugde voor 10% van geen kanten." (de 90% wordt voor het gemak achterwege gelaten)

Een wat positievere kijk betekent dat je het eerst kan hebben over de 90% goede zaken en dan pas begint over de 10% slecht.

Wat me meer tegen de borst stuit is de propogandistische opportunist:

Blaas de 10% op tot onmetelijke proporties, waarna je een paard dat maar voor 80& deugt de hemel in prijst.

Dat gebeurt iedere dag, met name door paardenmensen die het niet kunnen winnen in een eerlijke competitie. Die verklaren dan meteen de eerlijke competitie tot een corrupte bende, waarna ze weer door kunnen gaan met de splinter uit een ander zijn ogen te halen zonder de balk in hun eigen ogen te zien.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:42

joostvangestel schreef:
.

Overigens is dat ook het dilemma van de paardenjournalistiek: hoe kan je kritisch zijn zonder elkaar volledig de grond in te stampen?
.

Een overbodige conclusie, want daar snappen hier op Bokt de meeste ook niets van..........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:48

Kitten schreef:
Een overbodige conclusie, want daar snappen hier op Bokt de meeste ook niets van..........

Die meeste snappen het toch wel.
Maar neerschrijven wat een ander wil horen, getuigd van een achterbaksheid waar vele zich dan in kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:29

joostvangestel schreef:

Volgens mij het hele probleem in de paardenjournalistiek. Aangezien het veel met emotie te maken heeft, voelen de meesten een kritische opmerking als onaardig, beledigend enz enz. Met andere woorden, zodra je een kritische noot plaatst, zijn ze gelijk op hun "pikkie" getrapt.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:15

Pipo schreef:

Ik zeg niet dat hij onzin schrijft. Ik zeg dat als je vaak de stukken van JM leest hij in mijn ogen niet altijd (nou ben ik toch best braaf subtiel) als objectief overkomt. Zo beter? Ik heb mijn twijfels bij zijn kritische ongekleurde blik.

Maar a la, volgens mij moeten inspecteurs enzo ook naar paarden kijken. Ongeacht van welke tribune. En ik heb in Hengelo de bobo's wel buiten de VIP-tribune gezien, maar misschien heb ik zelf teveel rondgewandeld?

Dus wat is de ideale rol van die bobo's? Want daar gaat nu dus de discussie over (en ja prima dat die is begonnen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:17

Gail, wat ik al eerder zei: Het zal mij echt aan mijn R**T roesten waar die gasten zitten Haha!

Vind het gewoon een beetje flauw dat je niet kritisch mag zijn naar een organisatie. Dat gelijm en geslijm altijd.............alsof ze daar beter van worden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:21

Pipo schreef:
Vind het gewoon een beetje flauw dat je niet kritisch mag zijn naar een organisatie. Dat gelijm en geslijm altijd.............alsof ze daar beter van worden.

Juist niet, ze worden beter van telkens weer kritisch naar de eigen organisatie kijken.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:31

Pipo schreef:
Gail, wat ik al eerder zei: Het zal mij echt aan mijn R**T roesten waar die gasten zitten Haha!

Túúrijk mag je kritisch zijn, juist! Bert Poppelaars olé! Maar het moet wel hout snijden, en als iemand daar zijn twijfels bij heeft hoef je ook niet meteen te keer te gaan over domme fokkers die achter de bobo's aan hobbelen met de ogen dicht. Over kritisch gesproken...

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:51

Kritisch zijn is goed, alleen luistert het kwpn er niet zo vaak naar, ze gaan toch hun eigen weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:04

Aimee schreef:
Juist niet, ze worden beter van telkens weer kritisch naar de eigen organisatie kijken.

Dat bedoel ik te zeggen.....................Haha! Knipoog

zucht, wat een gezeik. Zal ik dit jaar wel of niet een kwpner gebruiken voor mijn merrie Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:21

De best passende hengst natuurlijk, maar zo slim ben je vast wel Knipoog