sarabande schreef:Het is ieders eigen keuze en eigen verantwoording lijkt me zo, dus waarom met een vingertje zwaaien.
Ik doe alleen een constatering, ik oordeel niet. Gewoon even goed lezen wat er staat...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
GribaldiFAN"]
Ook worden hier Krack C en zijn nakomelingen door iemand wel erg negatief belicht. Ik denk dat er op dit moment weinig beter fokkende hengsten zijn als Krack C. Misschien vallen zijn nakomelingen niet in de smaak van diegene, wat natuurlijk kan. Maar dit betekend niet dat deze hengsten niet over kwaliteit beschikken. Kijk alleen al eens naar hun prestaties tijdens de pavocup en de hengstencompetitie. De kwaliteit van hun nakomelingen is nog even afwachten, maar als deze hengsten op een goede manier gebruikt worden, denk ik dat ze wel degelijk een positieve bijdrage kunnen leveren aan de fokkerij.
[/quote]
Het is maar net wat je onder "goed fokken" verstaat natuurlijk. Wil je een paard fokken dat geschikt is voor wat men tegenwoordig wil zien in een Pavocup-topper, dan zit je met een hengst als Krack C inderdaad wel in de goede richting.
[quote="GribaldiFAN schreef:Verder zegt hier iemand dan Uptown (Een geweldige hengst) zeer interessant gefokt is. Doch heb ik met een hengst als Ubis in de lijn daar mijn vraagtekens bij (Kennedy maakt gelukkig veel goed). Ik denk dat het voor beide hensten afwachten is hoe ze zullen gaan fokken. Maar ik denk wel dat de keuze van een hengst niet zo zwart wit moet zijn als sommige mensen hier laten doen geloven.
GribaldiFAN schreef:Verder zegt hier iemand dan Uptown (Een geweldige hengst) zeer interessant gefokt is. Doch heb ik met een hengst als Ubis in de lijn daar mijn vraagtekens bij (Kennedy maakt gelukkig veel goed).
GribaldiFAN schreef:Daarnaast worden er hier ruiters genoemd die niet op United rijden.
United word op dit moment door Anne van Uytert gereden. Zij gaat hem ook voorlopig uitbrengen op concoursen. Op latere leeftijd, waarschijnlijk 5 jaar gaat United naar Anky, want die is helemaal wild van hem en denkt dat het helemaal een paard voor haar is.
.
Aimee schreef:En dat vind je positief of negatief?
Aimee schreef:Ceasario: jij bent wakker en kijkt naar de "achterbeen-paarden" en een enkele andere persoon ook, maar 99 % predict het voorbeen-gezwaai, ziet een hoge notering bij de Pavo-cup als hoogst haalbare overwinning en ziet "dat soort paarden" juist als de goede, de sublieme, de ultieme....
Tja
ceasario schreef:Het zou "leuk "zijn om te horen waarom.?