Wat voor merrie bij de hengst United?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:48

sarabande schreef:
Het is ieders eigen keuze en eigen verantwoording lijkt me zo, dus waarom met een vingertje zwaaien.

Ik doe alleen een constatering, ik oordeel niet. Gewoon even goed lezen wat er staat...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:36

Ik ken United alleen van een foto, en ik ga meer op gevoel uit, afgaande op mijn eigen merrie. Dus aan mij heb je als fokster erg weinig Knipoog

Maarrrr, eind februari zal ik United voor het eerst in aktie zien, dus dan kan ik er meer over vertellen. Wordt vervolgd dus Knipoog

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:56

mijn landwind II merrie 9jr is ook drachtig van united uitgerekend in eind mei ben benieuwd

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:54

sarabande schreef:
Ik hoop van harte voor je dat je ooit in je leven nog eens een paard zal fokken met de kwaliteiten van deze hengsten en hun vader Scheve mond

Hoe kom je erbij dat ik überhaupt een paard wil fokken?! Laat staan zo één..... Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:58

GribaldiFAN"]
Ook worden hier Krack C en zijn nakomelingen door iemand wel erg negatief belicht. Ik denk dat er op dit moment weinig beter fokkende hengsten zijn als Krack C. Misschien vallen zijn nakomelingen niet in de smaak van diegene, wat natuurlijk kan. Maar dit betekend niet dat deze hengsten niet over kwaliteit beschikken. Kijk alleen al eens naar hun prestaties tijdens de pavocup en de hengstencompetitie. De kwaliteit van hun nakomelingen is nog even afwachten, maar als deze hengsten op een goede manier gebruikt worden, denk ik dat ze wel degelijk een positieve bijdrage kunnen leveren aan de fokkerij.
[/quote]

Het is maar net wat je onder "goed fokken" verstaat natuurlijk. Wil je een paard fokken dat geschikt is voor wat men tegenwoordig wil zien in een Pavocup-topper, dan zit je met een hengst als Krack C inderdaad wel in de goede richting.

[quote="GribaldiFAN schreef:
Verder zegt hier iemand dan Uptown (Een geweldige hengst) zeer interessant gefokt is. Doch heb ik met een hengst als Ubis in de lijn daar mijn vraagtekens bij (Kennedy maakt gelukkig veel goed). Ik denk dat het voor beide hensten afwachten is hoe ze zullen gaan fokken. Maar ik denk wel dat de keuze van een hengst niet zo zwart wit moet zijn als sommige mensen hier laten doen geloven.

Ubis en de moederlijn van Uptown zijn juist de interessante factoren in zijn pedigree en Kennedy de mindere, maar goed.....

Met je laatste zin ben ik het wel eens en met het 1 + 1 verhaal ook....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 07:37

Magique schreef:
Keurig netjes 2 beentjes aan de grond

Zou het soms een evenwichtsmodelletje zijn Schijnheilig

Men krijgt het spelletje door. OK dan!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 07:43

GribaldiFAN schreef:
Verder zegt hier iemand dan Uptown (Een geweldige hengst) zeer interessant gefokt is. Doch heb ik met een hengst als Ubis in de lijn daar mijn vraagtekens bij (Kennedy maakt gelukkig veel goed).

Het zou "leuk "zijn om te horen waarom.?

Maar neem maar van mij aan dat die Uptown merries krijgt al was het maar om de veredeling. En zeker met een Appie er op.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 07:51

GribaldiFAN schreef:
Daarnaast worden er hier ruiters genoemd die niet op United rijden.
United word op dit moment door Anne van Uytert gereden. Zij gaat hem ook voorlopig uitbrengen op concoursen. Op latere leeftijd, waarschijnlijk 5 jaar gaat United naar Anky, want die is helemaal wild van hem en denkt dat het helemaal een paard voor haar is.

.

Eerst Krack C maar eens afwerken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:45

een bericht van een van uw moderators:

We stellen het op prijs als bokkers niet te veel zelf gaan modereren.

helaas is het nou neemaal zo dat het overgote deel van de bokkers niet het gehele warmbloedhengsten bestand kent dat in Nederland beschikbaar is. Daarnaast is het een heel menselijk trekje om die hengsten die dichter bij je hart staan wat poisitiever te bekijken en omgekeerd. Aangezien dit een open forum is, zijn dus zeker niet alle posts berust op een soort van absolute waarheid, maar altijd geschreven vanuit de optiek van de bokker.

Dat zet geen weg open naar een ongebreidelde reclamecampagne, aangezien die op EA-CO thuishoren. Als advies aan de posters: denk objectief of dat je uitspraak ook wel waar is en probeer je te verplaatsen in de huid van je medebokkers.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:02

Aimee schreef:
Hoe kom je erbij dat ik überhaupt een paard wil fokken?!

Door je discussies op F&A Verward

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:38

Afbeelding
Afbeelding

ceasario schreef:
Men krijgt het spelletje door. OK dan!

Afgaande op "jouw" voorbeenfototheorie zou de eerste dus "fout" zijn ? :+ Clown

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:25

Ik zeg niet wat fout of goed is.
Ik geef ook geen oordeel of dat mijn hengst van keuze is.

Maar als dit de manier van rijden is voor zo'n jong dier om hem "vierkant "te krijgen. Dan zal hij nooit bij Anky terecht komen, daar hij dan nog eerder in de lappenmand komt.

Verder weet ik niet wat je bedoelt met 2 verschillende paarden?

Verder heb ik gezegd van die eerste dat het voor velen een veredelaar zal zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:49

ceasario"]
[/quote]

Haha!:D:D:D:D
Geef nou eens eerlijk toe; moet je niet zelf lachen om dit soort uitspraken?

[quote="ceasario schreef:
Verder heb ik gezegd van die eerste dat het voor velen een veredelaar zal zijn.

En dat vind je positief of negatief?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:50

sarabande schreef:
Door je discussies op F&A Verward

Als je m'n posts op F&A goed had gelezen in geïnterpreteerd was je tot andere conclusies gekomen.....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:58

Aimee schreef:
En dat vind je positief of negatief?

Je kunt hier nog jaren over OH.
Maar inmiddels is toch wel duidelijk wat een voorbeen paard is.
Wat een achterbeenpaard is.

En hoe je naar het "juiste" paard kan kijken cq niet wilt kijken.

En dan kom ik maar op een conclusie waar het 2 a 3 jaar geleden mee begon.

Er zijn 2 verschillende soorten paarden . Voor en Achterbeenpaarden.

Voor die periode liep blijkbaar een ieder te slapen.

Kortom er wordt eindelijk over nagedacht en bij de verkoop wordt er rekening mee gehouden.

Van blijft ie voor lopen of kan ie het ook van achteren.

En als ie het van achteren kan hoe lang houdt ie dat vol.

Sorry, maar voor veel eigenaren willen de Salamiprijzen nog niet stijgen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:02

Ceasario: jij bent wakker en kijkt naar de "achterbeen-paarden" en een enkele andere persoon ook, maar 99 % predict het voorbeen-gezwaai, ziet een hoge notering bij de Pavo-cup als hoogst haalbare overwinning en ziet "dat soort paarden" juist als de goede, de sublieme, de ultieme....

Tja

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:02

ceasario schreef:
Er zijn 2 verschillende soorten paarden . Voor en Achterbeenpaarden.

Zwaar OffTopic en kort door de bocht. stel daar even bij vast waaronder Vereend dan wel valt. Daarnaast denk ik dat er mathematisch ook een 4-beens paard moet zijn en niet alleen tweebeners

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:05

Aimee schreef:
Ceasario: jij bent wakker en kijkt naar de "achterbeen-paarden" en een enkele andere persoon ook, maar 99 % predict het voorbeen-gezwaai, ziet een hoge notering bij de Pavo-cup als hoogst haalbare overwinning en ziet "dat soort paarden" juist als de goede, de sublieme, de ultieme....

Tja

99 % predikt ook Allah en en anders-om dus wat moet je daar mee.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:06

joostvangestel schreef:
Zwaar OffTopic en kort door de bocht. stel daar even bij vast waaronder Vereend dan wel valt. Daarnaast denk ik dat er mathematisch ook een 4-beens paard moet zijn en niet alleen tweebeners

Heb je gelijk in.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:10

Aimee schreef:
, maar 99 % predict het voorbeen-gezwaai, ziet een hoge notering bij de Pavo-cup als hoogst haalbare overwinning en ziet "dat soort paarden" juist als de goede, de sublieme, de ultieme....
Tja

Dat is toch juist goed. de filosofie van IKEA

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:29

ceasario schreef:
Dat is toch juist goed. de filosofie van IKEA

Verward Zolang jij maar geen IKEA-meubels hebt?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:56

ceasario schreef:
Het zou "leuk "zijn om te horen waarom.?

Wat mij betreft is Ubis het in veel dingen net niet. Qua index voor springen iets van 80, voor dressuur iets van 110 (die indexen veranderen terwijl je er naar kijkt) echt hoog is het niet.
Van vaderskant zit Israel x op zich ook bekend als vader van Inshallah. De laatste is vooral bekend door de combi met Rubinstein. Dus geen slechte vader voor Ubis, maar in tegenstelling tot Inshallah is dat is er bij hem dan toch niet uitgekomen.
Van moederskant zit Furioso XX, ook bekend als vader van Furioso II en Mexico. De laatste twee hebben het ook stukken beter gedaan als Ubis.
Qua pedigree zijn er betere verervers, qua eigen vererving ook geen hoge cijfers.
Hij zal best goed zijn voor veredeling van het type, maar daar zijn er veel meer van (met meer prestatie vererving).

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:16

ceasario schreef:

Dat begrijp ik anders wordt het moeilijk nog geloofwaardig over te komen Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:34

De utlieme Pavo vererver en jawel volledig in evenwicht

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:00

Met een andere ruiter en ander systeem wordt het paard zeker ineens een evenwichtspaard. Clown