schimmel dressuurhengst met sterk achterbeen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:04

Missouri schreef:
Ja, da's echt een superdressuurhengst!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan! Cool

En het karakter schijnt ook niet super te zijn.

D-Day schijnt klein te fokken.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:08

gabyfedde schreef:
En het karakter schijnt ook niet super te zijn.

D-Day schijnt klein te fokken.

Ken helemaal niks van Onze F, vind hem wel fijn springen en een mooi model. Lopen is maar heel gewoon.

Ik ben van DD meer E-ers dan paarden tegengekomen Haha! Haha!
Pion fokt ook geen maat.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:10

Missouri schreef:
Ja, da's echt een superdressuurhengst!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan! Cool

*Ahum!!!*

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:11

Och jee, zelfs een schertsende opmerking wordt niet meer begrepen... arme ik...

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:18

Missouri schreef:

Laat ik maar niks meer zeggen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:30

Missouri schreef:

Ach gut Tja, als Onze Fons al voor een dressuurhengst wordt aangezien weet ik er ook nog wel een paar: Berlin, Odermus (nog helemaal niet zo gek trouwens) Royal Bravour Schijnheilig Cavelier... etc, etc.... Clown

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:39

En CASCO!!!!!!!!! Haha! Haha!

Parco...

Up2date...

Karlstad...

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:33

Toch geven die zgn. springhengsten fijn lopende nakomelingen en zouden ze een tijdje bij DVB staan is iedereen zo vergeten dat het ooit springhengsten waren, is met Ferro prima gelukt en ook van Kigali gaan zat mensen vergeten dat het ooit een springhengst was Knipoog

Wat zitten jullie al knap in de knap in de voorgeschreven dressuur en springhokjes, het KWPN zal echt trots zijn OK dan!

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:44

allemaal nog bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook nog veel gezocht en hier veel op bokt gelezen, en wat denken jullie van Farrington? Of word het veulen dan te grof? Ik vind het zelf een hele mooie hengst en hij heeft goede cijfers gehaald en heeft goede nakomelingen. Het is wel moeilijker dan ik dacht hoor, een goede hengst vinden!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:31

obiwan schreef:
allemaal nog bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook nog veel gezocht en hier veel op bokt gelezen, en wat denken jullie van Farrington? Of word het veulen dan te grof? Ik vind het zelf een hele mooie hengst en hij heeft goede cijfers gehaald en heeft goede nakomelingen. Het is wel moeilijker dan ik dacht hoor, een goede hengst vinden!

Ik ken een Farrington merrie die heel chique is, weet niet wat daar verder achter zit. Is een stekelharige koffievos.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:03

alabastro schreef:
Dat van Junior-nakomelingen kan ik, uit eigen ervaring, ook bevestigen!

junior is van uniform... die paardne hebben ook rot karakters.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:11

mooneyes schreef:

Uniform is van Wahtamin, Pion schijnt ook al geen gemakkelijke karakters door te geven.
Moet ik toch eens controleren of bij 'mijn' schimmel wel de juiste papieren zitten, dat is namelijk een Democraat x Wahtamin en super, super, super mak!!!
Junior was zelf ook hartstikke mak. M.a.w. uitspraken al bovenstaande slaan kant nog wal....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:22

Een rotkarakter is wel heel grof gezegd. Om mee om tegaan zijn de Uniforms normale paarden alleen in het werk zijn het niet van de gemakkelijkste maar om nou te zeggen dat ze een rotkarakter hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:18

Ilindra schreef:
Toch geven die zgn. springhengsten fijn lopende nakomelingen en zouden ze een tijdje bij DVB staan is iedereen zo vergeten dat het ooit springhengsten waren, is met Ferro prima gelukt en ook van Kigali gaan zat mensen vergeten dat het ooit een springhengst was Knipoog

Wat zitten jullie al knap in de knap in de voorgeschreven dressuur en springhokjes, het KWPN zal echt trots zijn OK dan!

Fokkers zette al voor de 2 deling goed bewegende spring(lees Holsteiner) hengsten op hun goed bewegende merries. Hier wordt afgeraden om beperkt bewegende hengsten in te zetten als dressuurverervers.

Ik denk dat je wat Kigali betreft de plank wat mis slaat. Tijdens het verrichtingonderzoek plaatste men al vraagtekens bij Kigali als springpaard, toch werd hij puur op karakter nog wereldkampioen in Lanaken. Hij mist het vermogen voor het grote werk, maar blijkt dus wel te kunnen presteren als dressuurpaard. Niet zo gek als je zijn afstamming bekijkt
In de tijd van Ferro bestond de tweedeling nog niet.
Wat betreft je wat zielige KWPN opmerking, de Duitse sportpaarden stamboeken doen al heel wat langer aan 2 deling.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:21

mooneyes schreef:

Nou nou,... dat zal allemaal best wel meevallen hoor. Wij hebben wel wat uniformpjes en een junior (zie profiel) zien passeren. Allemaal heel werkwillige paarden, maar niet direct wandelpaarden... geen pennypaarden dus.

Baseer je die uitspraak eigenlijk op iets?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:59

Een karakter is altijd weer anders. Bij de ne merrie krijg je een goed karakter bij de andere merrie is het een asbak.

Leeann

Schimmelhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:53

Ik zou dan toch echt gaan voor Rubels, vind het een superhengst met een bijzondere portie power en uitstraling. Voor een apart schimmelveulen...Rubels:D
Iemand een idee voor een donkere spring schimmelhengst?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:12

donkere spring schimmelhengst Verward

Wat wil je nou eigenlijk en wat moet er aan het paard verbeterd worden?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:48

Heb ook een Junior, het karakter is super, ook in de omgang. Met rijden is ze fel, wat ik zelf wel lekker vind.
Als je haar eenmaal hebt, loopt ze heerlijk.
Maar je kan er niet iedereen opzetten nee. Haha!

En ze heeft idd ook een heel sterk achterbeen gebruik.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 21:59

Citaat:
Wat wil je nou eigenlijk en wat moet er aan het paard verbeterd worden?

wat ik nou eigenlijk wil is een veulen met meer front, een sterk achterbeen, misschien iets groter als mijn merrie (die is ongeveer 1.67/1.68), fijne ruime basisgangen en een goed karakter.
Nou ben ik zelf gewoon heel erg weg van schimmels en lijkt het me erg leuk als er een schimmelhengst aan deze eisen zou voldoen. Is dit niet zo, nou jammer, kleur is niet de eerste vereiste.
De hengsten waar ik zelf aan zat te denken (die erg uiteenlopen en misschien ook wel een verkeerde keuze zijn?):
- Uniform
- Special D
- Paddox
Maar elke tip is welkom!