Nimber"]
JIJ zegt letterlijk in je eerste quote dat je alleen een spantouw gebruikt bij paarden die niet natuurlijkgedrag vertonen of niet opgevoed. Dat is gewoon weg geblaat omdat ik 100% zeker weet dat jij niet alle hengstenhouders te wereld kent die met een spantouw dekken laat staan alle hengsten en welke merrie's daarbij komen.
[/quote]
Nee Nimber. Ik zeg dat ik het niet nodig vind om meteen al die poespas te gebruiken. Dat is iets heel anders dan wat jij hier nu verdraait van mijn woorden.
Dat heeft ook niets te maken of ik alle hengstenhouders ter wereld en hun hengsten ken 
[quote="MarijeR schreef:Voor mij is het natuurlijke er wel vanaf als je moet beginnen met een spantouw, kluisters of soms zelfs (standaard) een praam bij de merrie.
Als dat echt nodig is, heb je óf een merrie die geen natuurlijk gedrag vertoond óf een hengst die niet opgevoed is.
Nimber, lees dit nog eens en wat staat er dan?
Citaat:
Jouw mening is dus gebaseerd op niets je zegt letterlijk met die eerste zin dat iemand die een spantouw gebruikt dus een onopgevoede hengst heeft of dat de merriehouder een niet opgevoede merrie heeft en dat is ONZIN en absoluut NIET waar.
Lezen Nimber, lezen en niet mijn woorden verdraaien...
Ik zeg dat als een spantouw echt nodig is, dat er dan naar mijn mening wat mankeert aan het gedrag van een hengst of merrie.
Citaat:
Ik gebruik een spantouw voor veiligheid van de hengst en van mij. Met een spantouw heeft de merrie de mogelijkheid om af te slaan,9 van de 10 keer heb ik 'm niet nodig en ik zeg nou eenmaal liever goh ik had 'm niet nodig dan dat ik zeg tjee had ik 'm maar gebruikt.
Dat is je goed recht.
Ik zeg alleen dat dat niet mijn manier van werken is en dat die manier van werken voor mij het 'natuurlijke' van een natuurlijke dekking af haalt omdat je dan als mens er erg mee bemoeit.
En daar ging het de TS om.
Citaat:
Dat jij dat soort dingen over mensen die je amper kent verkondigd is geen mening maar gewoon een leugen.
Ik laat me niet graag voor leugenaar uitmaken Nimber!
Plus dat ik niets zeg over mensen maar over een werkwijze.
Citaat:
Jij beweerd letterlijk (zie eerste quote) dat de enige reden is om een spantouw te gebruiken is dat de hengst en merrie afwijkend zijn.
Dat is gewoon ronduit niet waar.
Zie mijn quote eerder in dit bericht. Niet mijn woorden verdraaien aub.
Citaat:
Als dat nog steeds jouw mening is prima maar dan stookt er heel wat aan jouw mening.En dat is idd letterlijk onzinj omdat ik alleen al voor onze stalkan spreken dat het niet waar is.
Ik val in herhaling... Zie quote boven...
Citaat:
Als iknu roep dat jij jouw paarden slecht verzorgd kan dat mijn mening zijn(als voorbeeld he voor er mensen zijn die denken dat marije echt slecht is voor haar paarden) maar dat is mogelijk niet waar.
ga jij er niet tegenin dan?En hoeveel mensen die dat lezen denken dan tjee misschien heeft Nimber daarwel gelijk in?
Waar zeg ik zoiets over jou?
Misschien moet je buiten het extra lezen eens nadenken dat het niet alleen om jou draait als iemand een antwoord geeft in een topic.