Verslagg hengstencompetitie Weert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:30

Aimee schreef:
Dat komt niet omdat Weyden een eindproduct is, maar omdat Weyden die soeplesse zelf ook mist. Dat zit in z'n genen en dat vereërft ie ook, al z'n nakomelingen die ik van hem heb gereden hadden dezelfde zwakke punten als Weyden zelf.

Nu dat is dan ook weer eens een andere invalshoek.

Ik gaf het al eerder aan Grande in combi met Wenzel I

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=2302

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:31

Wouter, weet jij of iemand anders waarom ie er niet bij was??? Ik weet ook dat ze een selctie mogen missen maar was er een bepaalde reden waarom tolando er niet bij was. Jij hebt misschien wel info via van uytert??

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:37

Ik ben ook geweest en ik ga me niet wagen aan uitspraken over bepaalde hengsten aangezien ik er niet zo veel verstand van heb.

Er lopen een aantal goede 'sportpaarden' bij, maar of het ook allemaal goede vaderdieren zijn, daar heb ik mijn twijfels bij.

Wat mij opviel is dat dhr. de Ridder het bij de eerste L combinaties telkens weer over "simpel rijden" had. Een aantal 4 jarigen werden naar mijn mening helemaal niet zo simpel gereden. De latere ruiters hadden deze boodschap idd begrepen.

Al met al een leuke en leerzame middag, helaas het springen niet gezien.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:58

GribaldiFAN schreef:
. En heb gelukkig ook andere dingen gehoord en gezien als hier gezegd word. Ik had het geluk tussen echte topfokkers te zitten.

Inderdaad kan best zijn. Maar dit is juist het probleem: jij zat tussen de fokkers en ik zat tussen mensen waar de fokkers uiteindelijk voor fokken namelijk de gebruikers Knipoog

Zitten de fokkers en de gebruikers eigenlijk wel op één lijn ?

Niet om Tango af te zeiken, verschrikkelijk mooie hengst exterieurmatig gezien en zal hoog scoren op dat onderdeel maar ik vind dit typisch een hengst die het aan een touwtje subliem zal doen maar onder het zadel
Wat heb je nou aan een hengst die zo matig galoppeert ?

Zelfde trouwens met San Remo; verschrikkelijk mooie hengst .... op stand.
Zodra die in beweging komt Verward
Willen ze binnen KWPN alleen hengsten voor op stal om naar te kijken ?

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:44

Heeft er ook nog iemand naar het springen gekeken?
En?
Wil er nog iemand verslag over doen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:55

Springliefhebbers hebben meestal meer oog voor de bar.......... Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:04

Ik heb een stukje van het L gezien, maar was vooral bezig met op- en afzadelen enzo Knipoog
(en mijn eigen computer is gecrashed dus zit nu bij iemand anders even snel mijn mail te checken)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:55

ceasario schreef:
Nu dat is dan ook weer eens een andere invalshoek.

Da's de invalshoek die een ruiter inneemt die het paard van dichtbij (heeft ge-) kent, niet van een fokker....

Weyden vind ik geen eindproduct omdat hij bepaalde eigenschappen mist die imo een dressuurpaard wel zou moeten hebben.
Met de juiste fokkerskeuze kan ie wellicht wel een paard 'leveren' die wèl alle eigenschappen bevat. Sterker nog, ik weet dat ie dat kan. Hier om de hoek staat er zo eentje....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:05

Magique schreef:
Willen ze binnen KWPN alleen hengsten voor op stal om naar te kijken ?

Het lijkt er wel op hè Magique?! Gaat een beetje de Trak-kant op; mooie paarden op stand, maar bewegen is niet fijn in het lijf en rijden is helemaal een drama.
Tango vind ik daar een goed voorbeeld van, San remo misschien zelfs nog wat meer. Die heeft problemen in de rug waardoor de beweging niet door kan vloeien. Dat erft ie ook door want dat zit in z'n genen, maar goed, is natuurlijk niet te zien bij de veulens. Dat komt er pas uit bij de oudere nakomelingen en dan is het al te laat....

Maar ik zal wel weer dingen schrijven die mensen niet willen lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:11

Oei geen goed nieuws voor mijn Tango veulentje Tong uitsteken
Zal hem eens een spoedcursus dappere jongen worden geven Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:51

Sjuimpje"]
Trento, wordt helemaal in elkaar gereden, paard wordt slechter, steeds meer spanning. Doodzonde. Verruimen was met name in draf bijzonder slecht.
[/quote]

[quote="magique schreef:
Trento lijkt ook zijn beste dagen gehad te hebben Maar daar zal de bestuurster wel beetje invloed op hebben gehad.

Ik ben niet geweest, maar ik kan het wel raden.
Ik vind dit echt een ruiter die dwingt en dat zie je aan het paard.
Vind Donnerruf iets beter lopen, maar ook daaraan zie je het.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 08:42

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 09:33

kan er iemand misschien foto's plaatsen