met welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:24

Wij mogen toch ook wel onze mening geven of ben ik nou gek

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:24

Florencio:

Afbeelding

En we weten echt wel wat van goede hengsten. Als ik hier alle hengsten ahd eergezet die ik mooi vond, stond deze topic al vol met 7 pagina's Dus dat is echt niet zo!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:42

Ik heb zelf een Kigali-afstamelling, en Toledo hier op Bokt heeft er ook een, en wij zijn het er over eens dat het super paarden zijn qua karakter, zijn heel leergierig enzo...Mijn pony is sinds kort pas in de wedstrijden maar die van Toledo is nu 4 en loopt al bijna in t Z.... heeft afgelopen jaar pavo cup gelopen!!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:15

love_sodera schreef:
Ik heb zelf een Kigali-afstamelling, en Toledo hier op Bokt heeft er ook een, en wij zijn het er over eens dat het super paarden zijn qua karakter, zijn heel leergierig enzo...Mijn pony is sinds kort pas in de wedstrijden maar die van Toledo is nu 4 en loopt al bijna in t Z.... heeft afgelopen jaar pavo cup gelopen!!

hieruit begrijp ik dat kigali niet echt groot fokt, als die van jou een pony is.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:19

love_sander schreef:
Haha..Hij is nog neit zo oud...Maar montecristo is echt een waar ik nooit voor zou kiezen...Wat dacht je einglijk van Clinton...::

http://www.team-nijhof.nl/html/shw_foto ... =clinton_c

http://www.team-nijhof.nl/html/shw_foto ... clinton2_c

http://www.team-nijhof.nl/html/shw_foto ... =clinton8a
Vaag^^

Hij sprong dit jaar nog mee op de OS Athene..Ik heb hem gezien! Heel mooi dier!!!! Maarja je moet van springen houden!

sorry maar ik zoek een dressuur type, en ik weet dat je niet naar kleur mag kijken maar ik hou persoonlijk helemaal niet van schimmels.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:23

Oke!

Dan nam ik een Kigali keuze! Als het een pony is is het een uitzondering! De meest Kigali-afstammelingen zijn in de 1.65!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:09

ik vind het wel een mooie hengst kigali maar ook sandreo.
hoe fokt kigali? en Sandreo?

ik heb ook team- nyhof gemaild voor info ben benieuwd wat daar uit komt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:36

dat kigali klein fokt is idd een uitzondering bij mijn pony, die van Toledo is in de 1.70 en ik geloof dat mijn pony ook een zusje heeft, dacht ook een Kigali en dat is ook een normaal paard! en ik vind dat Kigali gewoon een super veelzijdige hengst is, hij kan goed springen maar doet het nu in de dressuurring zeker niet onverdienstelijk en wat ik heb gehoord is dat Kigali in de omgang een heel lief en fijn paard is, en de Kigali-nakomelingen die ik ken zijn ook superbraaf, leergierig en lief!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:12

love_sodera schreef:
dat kigali klein fokt is idd een uitzondering bij mijn pony, die van Toledo is in de 1.70 en ik geloof dat mijn pony ook een zusje heeft, dacht ook een Kigali en dat is ook een normaal paard! en ik vind dat Kigali gewoon een super veelzijdige hengst is, hij kan goed springen maar doet het nu in de dressuurring zeker niet onverdienstelijk en wat ik heb gehoord is dat Kigali in de omgang een heel lief en fijn paard is, en de Kigali-nakomelingen die ik ken zijn ook superbraaf, leergierig en lief!

weet je toevallig ook hoe groot de moeder was van jou pony en die van je vriendin of hebben die dezelfde moeder?
ik ben namelijk bang dat als ik met hem zou fokken dat er bij mij ook een pony uit zou komen omdat mijn merrie maar 1.60m groot is. daarom is het wel belangrijk om te weten of hij grote doorfokt of dat ze dat van hun moeder moeten hebben.

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:15

Mag het ook een NRPS hengst zijn

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:37

Arthurvos schreef:
Mag het ook een NRPS hengst zijn

als het maar een goeie hengst is

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:44

sorry dat ik het zeg maar, ik zit zo eens de profiele van iedereen te lezen en er zijn er een aantal die erg jong zijn, nu maakt dat niet uit als je er echt verstand van heb maar ik wil wel graag info waar ik iets aan heb en waar van je dus ook zeker weet dat het waar is en niet van dat je het via via wel eens heb gehoord. het is niet aanvallend bedoeld voor diegene maar ik zoek een goede hengst voor mijn merrie, dat vind ik het belangrijkst. dus ik heb niets aan alleen maar namen van bekende of zelf goed lopende hengsten ik moet ook weten of zij dit door fokken en of zij instaat zijn de minderen dingen van mijn merrie te verbeteren.
nogmaals het is niet banketstaaf bedoeld!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:48

florencio vind ik ook wel wat, hoe fokt hij?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:51

nogmaals het is niet banketstaaflig bedoeld!

ik weet niet hoe dit in mijn tekst komt maar dit heb ik niet getypt, heel vaag. ik heb getypt: nogmaals het is niet banketstaaf bedoeld

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:54

ik snap er niets meer van nu word weer mijn tekst veranderd. hoe kan dit? zit er iemand mijn teksten te veranderen ik weet niet hoe dit zou kunnen maar ik vind het heel vaag.

Kimduursma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:59

MissSisa schreef:
Flemmingh

die is erg mooi........
ws gaan ze mijn verzorgpaard daar ook mee laten fokken.

xx k i m xx

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:07

ff voor dries, dat is censuur hahahaha *sorry maar wel komisch*

Mijn vriendin heeft ook een hete merrie met een minder achterbeen, ook is zij niet heel groot (te klein gebleven 1.57 m) en die zit na te denken over Rubiquil (? moeilijke naam)
Haar is verteld dat Rubiquil groot fokt en een rustig karakter meegeeft. Verder heeft hij een heel krachtig achterbeen.

En om nog even terug te komen op inleveren. Nooit inleveren op de stap. Trots zijn op je krachtige stap joh!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:11

Trouwens de merrie van mn vriendin heeft is elcaro X symphony

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:15

Florencio:Westfalen,bruin -geb:1999 -stkmt:168 cm.
Westfalen,Oldenburg,NRPS,Hannover,AES,Zweden

Florencio is onbetwist een aanwinst voor de dressuur fokkerij.Door zijn ongelooflijke schoonheid, gepaard met zijn natuurlijke,lichtvoetige opwaartse bewegingen,is hij een openbaring voor elke dres- suur liefhebber. Florencio is een dressuur gefokte hengst van de allerbeste fokhengsten van Westfalen en Hannover die het nodige bloed en expressie in de dressuurfokkerij kan brengen. Vader Florestan I is de dressuurambassadeur van het Westfaalse stamboek bij uitstek,met diverse goed- gekeurde zonen zoals Fidermark,Fleurop,Furst Heinreich,Faveur,Neostan,Flores,Freestyle en Flieder. Grootvader Weltmeyer is een van de bekendste fokhengsten van Hannover met talloze goedgekeurde zonen en producten in de dressuursport.

« Florencio en Hans-Peter Minderhoud - 1e Pavo Cup 2004.

Verder in Florencio ’s pedigree komen we de bekende dressuur vererver Pik Bube tegen.Al met al zijn de dressuur genen dus zeer sterk verankerd in Florencio. Florencio behaalde tijdens de Verrichtingstest in Zweibrucken al een monsterscore voor de dressuur- onderdelen:Karakter:8,5;Stap:10;draf:8,2;galop 9,2;Rittigkeit:9,5 en springen 7,8. In 2003 was Florencio zeer succesvol met Simon Dropp.Florencio werd Reserve Kampioen van heel Duitsland op het prestigieuze “Bundeschampionat 2003 ”.Bovendien werden zij Algemeen Kampioen van alle vier jarigen in Westfalen.Florencio zette in de hengstencompetitie 2003 met Hans-Peter Minderhoud een fantastische prestatie neer,met hoge klasseringen in Zuidbroek,Weert en Goes. De eerste veulens van Florencio zijn geboren in 2002. Het zijn rijtypische en grootgelijnde veulens met veel uitstraling en zeer goede bewegingen zowel in draf als in galop.

wat vet gedrukt is..komt uit, dat hij grootgelijnde veulens heeft

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:46

Als ik lees dat je merrie zo ver overstapt en daardoor moeilijk zijgangen kan dan denk ik dat ze een wat traag achterbeen heeft en wat weinig beweeglijkheid in de rug heeft. Misschien zelfs specifiek de lendenen.
Dan gaat ze wel groot, maar valt het sluiten haar behoorlijk zwaar om het simpel te formuleren.
Blijf in dat geval sowieso weg van de W-lijn!
In principe zou ik aanbevelen om ook de R-lijn te vermijden, met uitzondering van Rubiquil dan.
Kijk eens in dit topic: [FA] Welke{kwpn}hengst heeft een electrisch achterbeen?
Misschien heb je daar wat meer aan dan dit heen en weer geroep van hengstennamen zonder enige adequate argumentatie.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:57

dries schreef:
sandreo en oo seven vind ik wel prachtige hengsten weten jullie ook hoe deze fokken, geven ze sterke beweging door, hebben ze een goede achterhand, fokken ze een beetje maat door [ mijn merrie is maar 1.60m]
sandro hit en florencio ken ik niet ik zal ze is opzoeken.

Ik heb een OOseven hengst, 3.5 jaar uit een 1.60 merrie. Hij is nu 1.64 hoog. Hij heeft een bijzonder sterk achterbeen gebruik en een mooi knietje in het voorbeen. Heeft verder een zeer mensvriendelijk karakter.
T is er maar één natuurlijk, over de rest van de OOseven's kan ik helaas niet al te veel zeggen.
Hij is te zien op www.ooseven.nl onder nakomelingen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:13

Kel2004 schreef:
ff voor dries, dat is censuur hahahaha *sorry maar wel komisch*

Mijn vriendin heeft ook een hete merrie met een minder achterbeen, ook is zij niet heel groot (te klein gebleven 1.57 m) en die zit na te denken over Rubiquil (? moeilijke naam)
Haar is verteld dat Rubiquil groot fokt en een rustig karakter meegeeft. Verder heeft hij een heel krachtig achterbeen.

En om nog even terug te komen op inleveren. Nooit inleveren op de stap. Trots zijn op je krachtige stap joh!

die moet niet meer nadenken maar hem gebruiken. Haha!

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:07

Hier een foto van Nymphe ( de merrie van dries)

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:10

Helaas, ik zie een kruisje.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:04

hoe moet je een foto invoegen ik weet dat je eerst de foto's op mijnalbum.nl moet zetten maar hoe krijg ik ze dan hier op bokt? je kunt zien dat petra en ik het geprobeerd hebben maar het is helaas niet gelukt je ziet alleen een kruisje.