grid schreef:
dus proberen of hij niet wat
méér naar buiten mag
dat bedoelde ik Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gijsenkim schreef:Dit wordt als er niet heel snel ingegrepen wordt een paard dat heel zn leven lang enorm veel klappen zal krijgen, gewoonweg omdat hij al op een hele vroege leeftijd heeft geleerd dat hij geen respect voor mensen hoeft te hebben, zeker als hij dan alleen maar even een pootje op hoeft te tillen.
Doe jezelf en je paard een plezier en stop dat dier in de kudde. Ik hoop voor je dat hij nog niet teveel verziekt is.
tjonge, jonge, jonge.....
Enuh de fout ligt niet bij het paard, het paard maakt alleen gebruik van de mogelijkheden die JIJ hem biedt. Jij doet het dus verkeerd... en ga daar aan werken, inplaats van te proberen dingen te doen die wij niet kunnen, zoals het opvoeden van een jong paard
Natasja31 schreef:Bobby krijgt veulenbrok en ik zal er in het vervolg minder van geven.
Verziekt is hij niet en ik ben zeker niet bang van hem![]()
Vanavond ga ik de eigenaar van het weiland bellen of ze terug mogen.
Enne,grondig poetsen doe ik hem niet hoor,ik borstel alleen de vieze plekken weg.
Wat een gezeur,ik vraag om een beetje advies en dan krijg ik te horen dat ik bang ben en blablabla.
Voor de mensen die mij echt advies gegeven hebben bedankt![]()
Ik ga ermee aan de slag

Percy schreef:Ik gaf advies en de anderen ook. Als je niet bang bent en de hoefsmid waarschuwt je zelfs dat je moet oppassen steek je blijkbaar je hoofd in het zand.
Wat wil je dan horen? Dat het allemaal wel goedkomt als je zo doorgaat?
En nee, mijn paarden hebben nooit in de opfok gestaan maar in een gemengde groep aan huis, hebben regelmatig aandacht gehad maar ik heb niet met ze gewandeld, ik heb ze niet echt gepoetst en het zijn leuke paarden geworden.
Over de manier waarop Annick met haar paard omgaat heeft niemand iets gezegd, snap dan ook niet waar die opmerking vandaan komt
Enige wat ik haar vroeg wat de toegevoegde waarde van het poetsen en vervolgens gaf ik aan wat er KAN gebeuren, en wat er blijkbaar gebeurd is bij de ts want je kan toch niet ontkennen dat er iets fout is gegaan bij dat paard?
Pellie schreef:ik denk dat het onderling gediscussieer je maar even moet laten voor wat het is natasja en je pikt de tips er wel uit laat je zien: er meer uit en aan het voer sleutelen. geef hem de tijd ook om wat rustiger te worden. zeker met het brok (het liefst eerst helemaal) er af moet je binnen 2 weken al resultaat zien.
en klopt het dat je voor een aantal weken terug hier ook een topic over hebt geplaatst? ik weet alleen niet meer in welk forum.
coydog schreef:.
En een paard vaak in de hand nemen hoeft helemaal geen probleem te zijn als je weet wat je doet en goede hulp krijgt.
Maar volgens de meeste hier ben je dan dom bezig.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar iemand die weet wat ie doet heeft NIET de problemen van TS, en TS is dus dom bezig.
En waarom is het dan toch mogelijk die verkeerd opgevoede paarden weer in het gareel te krijgen, blijkbaar maakt het feit dat zo'n paard weet dat ie sterk is dan ook niks uit.
Dat is niet moeilijk, helemaal niet moeilijk.... ik moet alleen altijd zo hard slaan om zo een dier duidelijk te maken dat er grenzen zijn aan de grappen die hij met mensen uit kan halen en dat vind ik sneu en vervelend voor het paard
Wat ik ondertussen geleerd heb is dit soort vragen niet op bokt te stellen omdat je altijd het standaard antwoord krijgt .
Misschien moet TS dat in het vervolg ook maar doen.

daar is die van mij dus ook geweest (vorige baas)resultaat..... hij was al dominant met rijden en toen hij terug kwam niet meer te rijden en gestoord
.....
.
. Ze wachten bij ons rustig tot de voerbakken opgehangen zijn en gaan DAN PAS eten. Ook raken we ze regelmatig even overal aan, en zo nu en dan gaat er een borstel overheen.