Blijven Flemmingh nakomelingen in Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:43

Ik ken 3 Flemminghs, alledrie merries. Eentje daarvan is bovengenoemde Jinglebell, grote merrie, ca. 1,74.
Een kleintje van 1,63m en een normale maat van ca. 1,66m.
De laatste schijnt aanmerkingen op de gewrichten te hebben, waar precies weet ik niet. De andere twee zijn helaas geveld door peesblessures, dus is het afwachten hoe dat verder gaat.

Ik ken ook 1 Kelvin, die had inderdaad een losse knie.

Paarden kunnen allemaal erg goed bewegen en vooral erg goed galopperen. Karakters zijn wisselend....

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:43

Mariola..
nu prix st. georges met Jiska vd Akker, drooooommerrie..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:46

Sja mijn Flemmingh blijft ook absoluut niet klein, en dat terwijl hij uit een merrie van 1.62 komt.. Die van mij gaat naar de 1.70m toe

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 01:15

youngster schreef:
Sja mijn Flemmingh blijft ook absoluut niet klein, en dat terwijl hij uit een merrie van 1.62 komt.. Die van mij gaat naar de 1.70m toe

Die van mij zijn ook groter dan de moeder geworden. En ze zijn nog steeds in de groei. De moeder (van Goodtimes) meet 1.67 meter. De 3 jarige Flemmingh merrie meet momenteel 1.70m. Mijn 2 jarige Flemmingh ruin meet 1.68 m. Dus in dit geval heeft Flemmingh vergrotend gefokt. De twee jonge paarden zijn allebei nog in de groei, dus er zullen nog wel wat centimeters bovenop komen Lachen

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 07:44

Dees schreef:
Voor een ieder die roept dat preferent tegenwoordig ergens voor staat.... er gebeurd meer achter de schermen dan je wellicht vermoedt, ook buiten het gezichtsveld van de oranje predikatencommissie Knipoog

Het zou erg interessant zijn als veeartsen statistieken gaan bijhouden van de afstammingen van paarden die zij afkeuren. En als slagers dat nou ook doen... dat lijkt me veeeel interessanter dan dat ocd onderzoek dat het kwpn nu wil gaan doen op immature jaarlingen.

Flemmingh is best leuk, ik zou er alleen zel niet mee dekken en zeker niet ongekeurd eentje van willen hebben.

Ik vraag me af hoe jij eigenlijk aan de informatie komt dat Flemmingh OCD zou vererfen? Heb je dit van horen zeggen of is dat ook op feiten gebaseerd?
Ik vroeg laatst aan mijn neef, die DA is en veel paarden röntgent, of de Flemmingh nakomelingen nu echt meer dan gemiddeld OCD hebben. Maar dat is volgens hem dus echt niet zo.
Ik zeg niet dat jouw uitpsraak daarmee niet juist is, maar vraag me wel af hoe je aan die informatie komt?

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:01

Cute schreef:
Ik vraag me af hoe jij eigenlijk aan de informatie komt dat Flemmingh OCD zou vererfen? Heb je dit van horen zeggen of is dat ook op feiten gebaseerd?
Ik vroeg laatst aan mijn neef, die DA is en veel paarden röntgent, of de Flemmingh nakomelingen nu echt meer dan gemiddeld OCD hebben. Maar dat is volgens hem dus echt niet zo.
Ik zeg niet dat jouw uitpsraak daarmee niet juist is, maar vraag me wel af hoe je aan die informatie komt?

Hier nog iemand die zich precies hetzelfde afvraagt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:03

IK ga mijn bron niet op i-net openbaar maken, lijkt me logisch.
Maar een waarschuwing is zeker wel op zijn plaats...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:06

Dees schreef:
IK ga mijn bron niet op i-net openbaar maken, lijkt me logisch.
Maar een waarschuwing is zeker wel op zijn plaats...

Gewoon afwachten ,maar van oude hengsten prikken ze geen veulens

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:18

parnassia schreef:
Mariola..
nu prix st. georges met Jiska vd Akker, drooooommerrie..

Ja echt OK dan! ik heb haar laatst live gezien in Beilen Vingers aflikken

Ik ben eens op een Z wedstrijd geweest waar de nummers 1 t/m 5 allemaal Flemmingh's waren

Toeval?

Nee hoor Haha!

Gewoon goed lopen!

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:21

ik heb zelf een flemmingh merrie die is helemaal goed gekeurd geen enkel probleem gehad. soms een draak maar dat maakt het leuk om haar te rijden ze is geen saaie knol. ze heeft drie super gangen, goed verruimen. mijn merrie komt uit een goede merrielijn uit irma la douce is haar overgrootmoeder en de vader spreekt voor zich. het enige nadeel aan flemmingh is dat hij slechte rug vererfd.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:22

hebben mensen met flemmingh nakomelingen hier op bokt daar ook last van??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:47

Toevallig.

Citaat:
KWPN
08-12-2004: Indoctro no 1 springpaardenvererver USA
De KWPN goedgekeurde hengst Indoctro is de nieuwe nr. 1 van de springpaardenverervers in Amerika. De ‘United States Equestrian Federation’ (USEF) heeft een lijst gepubliceerd die is gebaseerd op de resultaten van alle springpaarden die in 2004 in Amerika aan wedstrijden hebben deelgenomen. Nazaten van VDL Indoctro die aan zijn leidende positie hebben bijgedragen zijn Casadora, Nadia, Njordoctro, Omar Shariff en On Line.

Op een vergelijkbare lijst voor dressuurverervers in Amerika staat de hengst VDL Flemmingh op de vijfde plaats.

Deze informatie is te vinden op www.usef.org/content/pointsawards

(Bron: VDL Stud)

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:02

Zo dat wou ik ook net zeggen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:06

Orame schreef:
Zo dat wou ik ook net zeggen!

Een lu-verhaal.
KWPN vernoemd niet voor niks de Bron Haha!

Is alleen interessant voor de Ned. Fiscus. Knipoog

61 GRIBALDI
TRAKEHNER: KOSTOLANY - GONDOLA II, by IBIKUS 090027567 737

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:13

Nee KWPN zal vast uit de lucht gegrepen verhalen op internet gaan plaatsen. Ze plaatsen de roddels van bokt toch ook niet!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:17

Orame schreef:
Nee KWPN zal vast uit de lucht gegrepen verhalen op internet gaan plaatsen. Ze plaatsen de roddels van bokt toch ook niet!

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het niets te doen heeft met de verervingskracht van een hengst.

Maar alleen met de wet van de grote getallen .
Wie verkoopt het meeste sperma aan die volbloeds daar en wie exporteerd de meest paarden.

Maar op basis van fokkerijwaarde en nafokwaarde nul ,komma nul.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:17

Hihi, nee, de roddels van Bokt inspireren de schrijvers van de IDs over het algemeen tot corrigerende pro[paganda.
Let maar op, over een week of 6 de doopceel van Flemmingh uitgelicht Knipoog

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:29

De ‘United States Equestrian Federation’ (USEF) heeft een lijst gepubliceerd die is gebaseerd op de resultaten van alle springpaarden die in 2004 in Amerika aan wedstrijden hebben deelgenomen.

De dressuurlijst is vergelijkbaar dus ik neem aan dat die ook is gebaseerd op resultaten van wedstrijden

Heeft dit niets met verervingskracht te maken dan? Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:36

Het gaat toch over het aantal wat mee doet.
En als ik mee doe met 50 afstammelingen of 10 zit wel een verschil in de scoringskansen.

Het verhaal suggereert dat het gelezen kan worden als een index en dat is niet zo.

Als het wel zo is, is het KWPN op zijn kop.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:41

Het wijst in ieder geval aan dat er in de VS veel Flemminghs in de sport presteren. En daar ging dit topic oorspronkelijk immers over!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:42

Orame schreef:
Het wijst in ieder geval aan dat er in de VS veel Flemminghs in de sport presteren. En daar ging dit topic oorspronkelijk immers over!

Ik heb nooit anders gezegd. Laat staan heb ik wel iets gezegd. Haha!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:51

ceasario schreef:
Een lu-verhaal.
KWPN vernoemd niet voor niks de Bron Haha!

Is alleen interessant voor de Ned. Fiscus. Knipoog

dit heb je gezegd Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:53

Orame schreef:

O nee kijk eens naar de collum van DWR IDS 24 pag 5 kop Karakter Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:54

Orame schreef:
dit heb je gezegd Haha!

Dan heb ik (als "Nederlander") toch weer gezorgd dat Zalm zijn begroting kloppend krijgt.

En hoeft hij minder te heffen bij de partikulier voor de mestheffing.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:31

Ze hebben mij ook een keer gequot in de strengen Bloos! Die opmerking kwam vanaf bokt..

Sja Ceasario.. ze prikken geen veulens van oude hengsten.. Je zegt het zelf al... "oude hengsten" Hoeveel nakomelingen heeft Flemmingh inmiddels op de wereld gezet?? En hoeveel word daarvan afgekeurd?? Dat zou ik nou wel eens willen weten!!
Laatst bijgewerkt door youngster op 08-12-04 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt