Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
youngster schreef:Sja mijn Flemmingh blijft ook absoluut niet klein, en dat terwijl hij uit een merrie van 1.62 komt.. Die van mij gaat naar de 1.70m toe
Dees schreef:Voor een ieder die roept dat preferent tegenwoordig ergens voor staat.... er gebeurd meer achter de schermen dan je wellicht vermoedt, ook buiten het gezichtsveld van de oranje predikatencommissie![]()
Het zou erg interessant zijn als veeartsen statistieken gaan bijhouden van de afstammingen van paarden die zij afkeuren. En als slagers dat nou ook doen... dat lijkt me veeeel interessanter dan dat ocd onderzoek dat het kwpn nu wil gaan doen op immature jaarlingen.
Flemmingh is best leuk, ik zou er alleen zel niet mee dekken en zeker niet ongekeurd eentje van willen hebben.
Cute schreef:Ik vraag me af hoe jij eigenlijk aan de informatie komt dat Flemmingh OCD zou vererfen? Heb je dit van horen zeggen of is dat ook op feiten gebaseerd?
Ik vroeg laatst aan mijn neef, die DA is en veel paarden röntgent, of de Flemmingh nakomelingen nu echt meer dan gemiddeld OCD hebben. Maar dat is volgens hem dus echt niet zo.
Ik zeg niet dat jouw uitpsraak daarmee niet juist is, maar vraag me wel af hoe je aan die informatie komt?
Citaat:KWPN
08-12-2004: Indoctro no 1 springpaardenvererver USA
De KWPN goedgekeurde hengst Indoctro is de nieuwe nr. 1 van de springpaardenverervers in Amerika. De ‘United States Equestrian Federation’ (USEF) heeft een lijst gepubliceerd die is gebaseerd op de resultaten van alle springpaarden die in 2004 in Amerika aan wedstrijden hebben deelgenomen. Nazaten van VDL Indoctro die aan zijn leidende positie hebben bijgedragen zijn Casadora, Nadia, Njordoctro, Omar Shariff en On Line.
Op een vergelijkbare lijst voor dressuurverervers in Amerika staat de hengst VDL Flemmingh op de vijfde plaats.
Deze informatie is te vinden op www.usef.org/content/pointsawards
(Bron: VDL Stud)
Orame schreef:Nee KWPN zal vast uit de lucht gegrepen verhalen op internet gaan plaatsen. Ze plaatsen de roddels van bokt toch ook niet!
Die opmerking kwam vanaf bokt..