wat vinden jullie van tinkers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:09

Mr_Mikey schreef:
Nee hoor, hier nog 1 Knipoog

ja en hiero ook nog 1, gewoon niet mijn type paard Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:04

snowdon schreef:
Hihi, grappig... ik vins JUIST dat Tinkers hun karakter duidelijk showen... OF het zijn echte knuffelberen, of echte madammetjes, etc...

Ik vind KWPN-ers vaak van die droogkloten waar geen greintje uit te halen is Verward (En uitzonderingen bevestigen de regel Knipoog )

Haha, ach ik ga er niet tegen in, net zoals in elk ras heb je uitzonderingen, nu ga ik niet van mijn eigen paard beweren dat dat is, maar ik denk dat veel andere mensen hier op Bokt die mijn paard irl kennen dat wel willen zeggen Bloos

Maar goed, de tinkers die ik ken (en dat zijn er echt behoorlijk wat), zijn sloom, en zo ja "karakterloos" en wat ik daar mee bedoel is, ze zullen in mijn ogen nooit opvallen, omdat ik nog nooit een drukken tinker heb gezien. Alleen maar doordrammende tanken die alle kanten op gaan behalve die kant die jij op wilt !

Het is maar goed dat iedereen wat anders leuk vind, anders zouden we 1 paard moeten delen met heel de wereld Sigaar

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:09

ShannaY schreef:
Haha, ach ik ga er niet tegen in, net zoals in elk ras heb je uitzonderingen, nu ga ik niet van mijn eigen paard beweren dat dat is, maar ik denk dat veel andere mensen hier op Bokt die mijn paard irl kennen dat wel willen zeggen Bloos

Maar goed, de tinkers die ik ken (en dat zijn er echt behoorlijk wat), zijn sloom, en zo ja "karakterloos" en wat ik daar mee bedoel is, ze zullen in mijn ogen nooit opvallen, omdat ik nog nooit een drukken tinker heb gezien. Alleen maar doordrammende tanken die alle kanten op gaan behalve die kant die jij op wilt !

Het is maar goed dat iedereen wat anders leuk vind, anders zouden we 1 paard moeten delen met heel de wereld Sigaar

Hihi, ik vind het echt geweldig dat mensen zo anders kunnen denken, dus ik ga er ook absoluut niet tegenin hoor Lachen Ik vind het gewoon grappig.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:38

Goh, mijn tinker is echt het tegenovergestelde van wat ShannaY zegt Haha!
Er zit meer pit in dan ik bij menig warmbloed tegen ben gekomen. De rem is regelmatig ver te zoeken, maar een drammer is het niet.
Veel mensen die er op hebben gezeten (en nee, dat waren niet alleen recreatieruiters), waren verbaasd hoe scherp hij aan het been was (hun idee was ook vaak dat tinkers sloom waren), en wat hij allemaal met gemak kon.
Met springen trekt hij ook nogal eens wat bekijks, hij doet het heel graag, en springt menig warmbloed eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:41

Ja, en zo heb je in alle rassen een uitzondering, maar in dat soort rassen (van oorsprong tuig/werk paarden) zul je dat toch wat vaker vinden.

Net als elk mens is elk paard hetzelfde, behalve in de eigenaar zijn ogen Haha!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:28

tinkers zijn gewoon de beste.

ze zijn mooi. Bloos!

ze zijn lief Schijnheilig

cool in de kop Lachen

en die van mij is me beste vriend Lovers

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:13

tinker zijn gewoon geweldig

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:46

ShannaY schreef:

hihi... dan ken jij andere tinkers dan ik Knipoog Clown

Ik vind trouwens dat er net zo veel karakterloze tinkers zijn als karakterloze andere paarden!!

Een paard wordt denk ik karakterloos door de manier waarop je ze behandelt. Een tinker op een manege wordt net zo snel zo'n 'sjok sjok paard', als een kwpn'er of wat dan ook. Daar ben ik van overtuigd.

Ik heb jaren lang kwpn'ers (veelal grote wedstrijdpaarden), bokkende/steigerende welshjes (jaren niet bereden, aan mij de taak ze weer fatsoenlijk te kunnen berijden) en weet ik wat niet meer gereden. En ik heb nu mijn eigen tinker, en ik merk totaal geen verschil (ik vind mijn tinker zelfs drukker dan de meeste paarden die ik gereden heb Scheve mond ).
Tinkers zijn alleen over het algemeen niet echt 'gemaakt' voor de sport, hebben ook wat meer moeite met springen en dressuren.

(Zelfs mijn overbuurman [=> beleerd paarden voor de topsport om ze vervolgens te verkopen, er lopen al een aantal paarden in Amerika] vond tinkers dus echt niets, hij zei tegen mijn vader "waarom geef je je dochter nou zo'n domme lompe koe?" Tegenwoordig brult hij wel anders, hij ziet ook wel dat Duncan nog jong en onervaren is, en dat het nooit een topsport paard zal worden. Maar hij weet nu ook dat het zeker geen domme lompe koe is. Duncan heeft een keer midden voor de neus van de buurman een showtje weggegeven (met mij erop Bloos! ), je had het hoofd van buurman moeten zien... hihi Haha! Tong uitsteken )

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:58

Ik vind dat er een heel groot verschil tussen tinkers is.
Je hebt echt oerlelijke....

Zie hieronder, dit is onze MUIS.(rechts)
Echt verschrikkelijk om te zien, maar zo'n schat van een beest.
Hij is zo komisch en daarnaast ontzettend braaf!!
Afbeelding

Maar we hadden ook een super mooi merrie. Helaas niet een volledige foto van haar

Afbeelding

Maar als je naar onze eigen tinker kijkt, vind ik ze helemaal geweldig!! Haha!
Kijk zelf maar:

Afbeelding

[img]//www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1519104&key=TG6IXHSI[/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:39

Ik ken 1 leuke tinker, en die staat bij ons op stal. Ook al vind ik hem een beetje saai in de omgang, maar hij is wel een mooie tinker !

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:41

Ik vind ze op zich wel leuk...maar ze zijn niet echt mijn type...de meeste in elk geval niet Tong uitsteken
Er kunnen ook hele leuke Tinkers bij zitten en ze hebben wel hele gave manen trouwens Haha!

latnahc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:51

ik heb nog nooit op een tinker gereden Huilen
maar ik vindt ze geweldig!
die uitstraling dat karakter (niet allemaal,weet ik.)
maar ik zou er graag eens een berijden en als ik nog eens een paard ga kopen weet ik al wat dat wordt.
een rustig knuffelige harige tinker. OK dan!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:37

Ik vindt tinkers ook geweldig en toen we hadden besloten er een te kopen had ik er nog nooit op gereden.
Nou vond ik het niet direct geweldige rij paarden maar de rest won het toch.
Mijn tinker hengst van 4,5 jaar is een schat van een beest die hardt voor je wil werken niet een van de fanatieksten is maar als je een beetje sterk in de schoenen staad dan is dat verder geen probleem.
Die van mij heeft meer moeite met dressur dan met springen dat laatste vindt hij dan ook leuker maar hij odet toch ook echt zijn best met dressuur en we zijn ne zover dat hij een L1 proefje netjes kan lopen.

Afbeelding
Afbeelding
dit is een foto van z`n 2de springles

Ik heb op meerdere tinkers gereden en over het algemeen vindt ik ze erg leuk.

Mi_AmoreJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:03

Ik ben verliefd geworden op Indy Haha!

Afbeelding

Het is de Tink van me beste vriendin. Lekker beesie Kwijl:~

Hier heb je dan Tyse, de hengst door wie Indy gedekt is:

Afbeelding

Lekker ding hé Haha!

Eefjes

Re: wat vinden jullie van tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:38

gaaf hoe jullie met jullie tinkers omgaan zeg ik vind het egt stoer hier een foto van mij tinker bedankt voor alle leuke reacties
Afbeelding
Afbeelding
drafje
Afbeelding
Afbeelding
haar hooffie
Afbeelding

dat is mijn tinkertjuh

dark_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:47

Ik heb nooit gereden op de Tinker.. Ik ken eigenlijk geen Tinker, maar ik vind dat ze wel erg mooi zijn. Vooral al dat haar.

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:51

nog iemand die besmet is Haha!
ik verzorg sinds een half jaar een tinker merrie: panda

mm bij mij doet mijn album het ff niet maar dit is de site waar foto's op staan van haar: http://www.mijnalbum.nl/Album=CUB3UGZU

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:01

Fijne BOSKLOSSERS zoals wij dat noemen, en dat bedoelen we niet negatief!
Maar een bosritje op een tinker vinden we gewoon leuk en ontspannen!
10 x ontspannender dan op m'n KWPN-er!

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:54

Ik vind tinkers heel leuk. Stoer uiterlijk, geweldig karakter. En bont is natuurlijk altijd leuk Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:15

daantjuhhh schreef:
Fijne BOSKLOSSERS zoals wij dat noemen, en dat bedoelen we niet negatief!
Maar een bosritje op een tinker vinden we gewoon leuk en ontspannen!
10 x ontspannender dan op m'n KWPN-er!

Oohja, er gaat natuurlijk niks boven mijn eigen KWPN-er..

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:15

Tja ,geen inenting of pil helpt meer.
Heb voor altijd tinkeritus!
Grote knuffelkonten allebei,zowel Blue als haar zoon Nolan.
Koel in t koppie enne sloom?
Niet echt van de week heeft Blue nog in een sprintje een kruising welsh/arabier eruit gelopen.
Heeft nauwelijks been nodig voor vlotte acties.
Hoe Nolan wordt weet ik nog niet,hij is pas 6,5 maand

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 04:47

ja, wat zal ik zeggen, nooit meer iets anders dan een tinker Pling

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:50

Tinkers zijn de BOM!!!
zal ik het zo zeggen; ze zijn gewoon hardstikke cool!!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:57

Bij ons staat sinds kort een Tinker merrie in pension. Ze heeft een prachtig hoofd en ontzettend lange manen en een mooie volle staart. Ze wordt western gereden en luistert super naar ( verbale) commando's!! Het is prachtig om te zien. Ze is best een pittig ding mn op de wei kan ze goed uit haar bol gaan!! Haha!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:15

Er is maar een woord voor:

[b]GEWELDIG