Taxtatietopic BWP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:37

Brubeck moet ik nog doen. Ik heb voor kennissen deze zomer een D-pony verkocht, een merrie van 1.46m hoog en 10 jaar oud en daar gaven de mensen met gemak 2250 euro voor (was wel gerief bij) en aangezien er twee gegadigden waren, wilden ze zelfs tegen elkaar opbieden.
Dus ik ga voor Brubeck tussen de 2500 en de 3500 euro.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:15

Teigetje schreef:
Brubeck moet ik nog doen. Ik heb voor kennissen deze zomer een D-pony verkocht, een merrie van 1.46m hoog en 10 jaar oud en daar gaven de mensen met gemak 2250 euro voor (was wel gerief bij) en aangezien er twee gegadigden waren, wilden ze zelfs tegen elkaar opbieden.

Wow, fun!
Leuke prijzen voor mijn klein beestje. Vooral Blue Devil.>> Nabor is inderdaad een tophengst en wie deze bloedlijn heeft, heeft meestal een goed springpaardje!!( ken namelijk wel enkele afstammelingen)

Kben blij te zien hoe hoge prijzen er worden genoteerd....maar toch zal Brubeck nooit worden verkocht. Dat heb ik al lang geleden besloten, tis een unieke pony. Zo vind ik er geen andere meer.

En Teigetje, voor een goede pony geven de mensen tegenwoordig wel graag wat geld uit. Ik weet een D-pony staan(kennis van mij)merrie, zes jaar, die dit seizoen kampioen was bij het springen HROV en gemakkelijk parcours 1.10 springt en daar is onlangs 15 000 euro voor geboden !!! *LOL*

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:34

Ja, de pony's worden hier netjes gewaardeerd Haha!
Maar als je weet dat een kennis van me net een driejarige Ferro gekocht heeft (een ruin) die wel mooi beweegt maar zeker niet zo mooi als Balte en daar 10.000 euro voor heeft neergeteld... Haha! Haha!

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:10

zeg niemand heeft mij al getaxeerd!!!!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:32

Laatst bijgewerkt door whoopylover op 04-12-04 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:34

Nieke"]
[quote="Teigetje schreef:

Wow, fun!
Leuke prijzen voor mijn klein beestje. Vooral Blue Devil.>> Nabor is inderdaad een tophengst en wie deze bloedlijn heeft, heeft meestal een goed springpaardje!!( ken namelijk wel enkele afstammelingen)

Kben blij te zien hoe hoge prijzen er worden genoteerd....maar toch zal Brubeck nooit worden verkocht. Dat heb ik al lang geleden besloten, tis een unieke pony. Zo vind ik er geen andere meer.

En Teigetje, voor een goede pony geven de mensen tegenwoordig wel graag wat geld uit. Ik weet een D-pony staan(kennis van mij)merrie, zes jaar, die dit seizoen kampioen was bij het springen HROV en gemakkelijk parcours 1.10 springt en daar is onlangs 15 000 euro voor geboden !!! *LOL*
[/quote]

Je vind er wel zo 1tje hoor! maar die staat hier bij mij in Haaren! Tong uitsteken
BlueDevil heeft echt nog NOOIT geweigert! dat kent hij niet.. Lachen
nabor is echt een superhengst met heeel veel goede afstammingen!
zoals BlueDevil bijv. Tong uitsteken

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:38

isabelleke ik dacht dat ik jou al had gedaan..
maar hier komt ie dan:

Savanne: €4000,-
Nadiem: €3500,-

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:40

Nadiem €3500,-
Bloos dat is wel veel zeg....ik heb er nog niet eens 1/3 voor betaald...
Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:44

ben ook niet zo goed in taxeren. maar het is nog een veulen en moet nog veel leren.
ik weet niet hoe groot hij word, maar hij is braaf en daar kun je nog veel mee berijken! Lachen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:49

nou, hij is nu al >1.60 m.
hij word denk ik iets van 1.70 m.
Haha!

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:49

Nog even de paarden die ik nog niet heb getaxeerd.
Balte : 3500 euro (maar zal nog stijgen naarmate die ouder wordt)
Nadiem: 2000 euro(> jonge leeftijd)

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:52

Teigetje schreef:
Ja, de pony's worden hier netjes gewaardeerd Haha!
Maar als je weet dat een kennis van me net een driejarige Ferro gekocht heeft (een ruin) die wel mooi beweegt maar zeker niet zo mooi als Balte en daar 10.000 euro voor heeft neergeteld... Haha! Haha!

Als je dan soms hoort wat er op sommige veilingen wordt neergeteld voor sommige paardjes Bloos!
Op Jumping Mechelen heb ik al een paar de dag geweest, dat de veiling was...amai, dure paardjes.
En dan verkoopt men ook veulens voor waanzinnige bedragen, puur op afstamming hé, want of een paard werkelijk goed is , weet je toch niet op zijn vier of vijf maand ???

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:57

Aan de manier waarop een veulentje loopt, kan je zeker voor dressuur al heel wat zien en ja afstamming speelt toch wel een belangrijke rol. Van bepaalde bloedlijnen weet je dat ze goed zijn en goed vererven.
Maar ja, je moet zo'n veulen natuurlijk ook eerst nog groot krijgen Haha!
Balte gaat ook alleen maar de duur uit voor een bedrag waar je van achter over slaat (met andere woorden, ze is niet te koop hihi).

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:42

Nu lijkt het of [***] superveel waard is,hetgeen jullie taxeren Haha!
Nu voel ik mij supertrots Tong uitsteken
[***] is ook niet te koop!
Mijn tante zit inde paardenhandel en koopt en verkoopt goede paarden
Ze koopt een paard dat 'verkeerd' gereden is,rijd het goed en verkoopt het voor het dubbele van de prijs
Zij weet dus welke paarden goed zijn en welke niet
En zij had gevraagd om [***] te kopen
NO WAY!
En dan terug verkopen zeker >;)
Ik denk dat ze op de veulenkeuring vooral kjken naar de ouders zoals Nieke zegt,mss een klein beetje hoe het loopt

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:46

Nadiem: 2000 a 3500 €(Oscar de Revel,Ibrahim,Furioso en Jus de Pomme,jonge leeftijd)
Heel erg goede stamboom!