Welke hengst zou jij kiezen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:14

Missouri schreef:
Ik zat te kijken, en zo slecht vind ik 'm niet Haha!

Doe 'es wat meer info? Ik heb zeker een uur gezocht op internet naar Sandor Hit x Florestan, maar I came up empty... Haha!

Kan ik me voorstellen. Haha!

Video is van de hengstenkeuring Nordrhein Westfalen 2003.

93 DE 441412019601, Dunkelbraun, geb. 31.05.2001, Stm. 1,65 m
v. Sandro Hit a.d. Fiance v. Florestan I - Pinocchio
Züchter: Robert Lualdi, CH-6300 Zug
Aussteller: Heinrich Ramsbrock, 49637 Menslage
Verbleib: beim Aussteller

Uit de Hoefslag:

Citaat:
Catalogusnummer 52, een donkerbruine zoon van Fidermark uit een moeder van Sandro Hit werd uitgenodigd voor de kampioensring. Martin Spoo, lid van de hengstenkeuringscommissie en woordvoerder roemde de bloed-combinatie van Florestan I met dat van Sandro Song, welke niet alleen in deze Fidermark-zoon bij elkaar gebracht werd, maar ook in catalogusnummer 93, een aansprekende zoon van Sandro Hit uit een moeder van Florestan I. In totaal kreeg Sandro Hit in Westfalen vijf zonen goedgekeurd en werd hij dit jaar de topleverancier van goedgekeurde zonen in heel Duitsland.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:14

Merilyn schreef:
San Brentano. Hij heeft een fantastische moederlijk meer meerdere ggk hengsten. bovendien heeft hij een halfbroer uit dezelfde moeder van Rubinstein I en mijn merrie voert ook het Rubinstein bloed. Ik denk dat de lijnen goed aansluiten.

Joepie Pipo is terug. OK dan! Hij bijt ook nog op mijn lijstje staan. Is het niet voor dit jaar dan wel voor volgend jaar.

Voor de geïnteresseerden Florencio's dekgeld voor 2005 is 1250 euro excl. BTW en verzendkosten. Dit kreeg ik gisteren via een mail van Team Nijhof.

Nu weet ik niet goed wat ik zal doen. Florencio toch nemen ondanks dat hij redelijk duur geworden is maar wie weet wat het volgend jaar wordt van dekgeld (mocht hij nog eens wereldkampioen worden bij de 6-jarigen) of toch voor San Brentano gaan of nog een andere hengst die mij misschien zal opvallen.

F3mk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:51

Er zijn dit moment heel veel mooie hengsten in de fokkerij maar ik zou voor hengsten kiezen zoals Jazz, Flemmingh en Olivi.. moeilijke keuze is zoiets als er zoveel goede hengsten zijn

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:28

Als ik zou gaan fokken met mijn merrie (burggraaf x irco polo x farn; 1.60m, robuust typje, achter iets overbouwd) dan zou ik haar willen kruisen met een leuke allround hengst, die bij voorkeur hoogte en een goede beweging vererft. Ook wil ik graag een paard wat minder bergafwaarts gebouwd is. Het veulen is gewoon voor mezelf, een paard waar ik lekker mee kan dressuren en springen, koel in het hoofd.
Sam R sprak mij wel aan (iemand die weet hoe hij nafokt?). En ja, ik weet dat Sam R = Mermus R = Burggraaf. De pdf-bestanden over Sam R doen het nl. niet op de site van KWPN.
Had al begrepen dat Rubiquill groot nafokt maar ik blijf liever bij een allround of springhengst. Alhoewel het bij mij om het resultaat (veulen) gaat en niet om de fokrichting.

ORAAKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:08

ik zou denk ik balasjow kiezen... super mooie gangen!!! mooi paard... niet te duur dekgeld Lachen en om het type van mijn merrie te verbeteren...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:28

Als ik Saké nog een keertje laat dekken, word het waarschijnlijk een langgelijnde hengst, die hoog op de benen staat en veel maat heeft. Het word een 100 % Arabisch Volbloed en zit op dit moment erg aan Voronez Kossack te denken, maar die moet ik eerst eens in real live zien Knipoog

Hier een foto van Voronez Kossack, van de Kossack Stud;

Afbeelding

Gr. Melina

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:33

Als ik Aishra nog eens zou kunnen laten dekken, word dit een NRPS, stevig type, met veel sportcapiciteit en een fijn karakter. Voor Aishra zat ik aan de hengst De Vito ll te denken van Stal Romano.

Hier een foto van de hengst De Vito ll;

Afbeelding

Gr. Melina

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:52

daantjuhhh schreef:
mijn casimier merrie moet april bevallen van solitair, m'n merrie is aardig klassiek gebouwd, der moest iets shiqe's op en met een redelijke maat en een goede springer...

Hoop voor je dat dat chique gaat lukken. Hier in de buurt lopen 2 solitair jaarlingen uit klassiek gebouwde merries, maar Solitair heeft ze niet chiquer gemaakt. Terwijl er uit andere combinaties met deze merries (oa Goodtimes), redelijk chique nakomelingen zijn gekomen.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:21

Cute schreef:
Hoop voor je dat dat chique gaat lukken. Hier in de buurt lopen 2 solitair jaarlingen uit klassiek gebouwde merries, maar Solitair heeft ze niet chiquer gemaakt. Terwijl er uit andere combinaties met deze merries (oa Goodtimes), redelijk chique nakomelingen zijn gekomen.

Wij hebben vorig voorjaar ook een Solitair veulen op stal gehad. Deze kwam uit een hinault merrie, deze merrie was ook een ouderwets type. Maar er kwam een zeer chique veulentje uit, die hoog op de benen stond, mooi veulen!

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:18

VDL Corland Haha!

en anders VDL Pacific, maar ik vind de hengsten Napels en Tampa van Eurocommerce ook erg mooi!