tinkermerrie laten dekken, maar welke tinkerhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 02:12

Die 2 foto's zijn idd allebei van John Boy, klopt, heb het alleen een beetje onhandig neergezet Knipoog
Iemand opperde een aantal berichten terug ook Boris, vandaar mijn zinnetje over Boris.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:34

Afbeelding
Wat vind je dan van Seamus Diar is niet al te zwaar gebouwd en meet 1,58m. En zijn karakter is supper braaf.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:20

Mariska_28 schreef:
FOUT!! (je gaat niet door voor de vaatwasser.. Haha!) Dublin is zowel bij het ICS als het NST goedgekeurd.. Dus ze zou er gewoon mee kunnen dekken en een stamboekveulen krijgen...

Damn!!! Tong uitsteken Alhoewel ik liever de wasdroger had gewonnen want een vaatwasser heb ik al Knipoog

Djana: Kwijl het blijft echt een lekker ding Vingers aflikken En 1.58 alweer? Hellup, straks wordt ie nog te groot naar mijn zin Scheve mond

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:40

Misschien is Gipsy King wel een optie?

Afbeelding

Superlieve hengst, heel braaf...
Is iets van 1,55 m hoog, en lekker stevig gebouwd
Afbeelding

Afbeelding

Hij fokt ook hele goede veulens...
Een van zijn dochters is jeugdkampioen geworden op een keuring van het NST
kan je ook wel wat foto's sturen van zijn nakomelingen als je wil

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:03

maar niet om vervelend te doen .. Gipsy is NIET opgenomen als zijnde dekhengst..
Je veulen wordt dan register veulen.. Maar dat maakt niks uit natturlijk

( niks over Marianne haar paarden hoor.. ze is heel aardig Haha!)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 06:58

Hai Ageliekje,

Ik vind Chakotay de mooiste, maar dat is niet zo gek want die is van mij haha, je bent altijd welkom om even te komen knuffen met hem hoor OK dan!
Er staan ook wat nieuwe foto's op zijn site van hem en van zijn nakomelingen, kijk maar even op:

HOME.HCCNET.NL/F.VREESWIJK

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 08:03

Cayusejuhh schreef:
maar niet om vervelend te doen .. Gipsy is NIET opgenomen als zijnde dekhengst..
Je veulen wordt dan register veulen.. Maar dat maakt niks uit natturlijk

( niks over Marianne haar paarden hoor.. ze is heel aardig Haha!)

Maar Gipsy geeft wel hele lieve en mooie veulens!! en dat is toch ook wel fijn *LOL* En hij vindt het nog hartstikke leuk ook Haha! Bloos! *LOL*

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:39

Meligemaaike schreef:
Maar Gipsy geeft wel hele lieve en mooie veulens!! en dat is toch ook wel fijn *LOL* En hij vindt het nog hartstikke leuk ook Haha! Bloos! *LOL*

OK dan! Ja zeker!! daar zeg ik niks van hoor Haha!

Cayuse heeft nu ook al zn eerste date in het voorjaar maar hij moet eerst naar de keuring.. en ik heb er bij gezegd dat als hij niet goedgekeurd wordt wel mag dekken maar zonder papieren er bij!
Haha!:D
Wij doen dat ook.... ( hopen nu dat hij wel goedgekeurd wordt natuurlijk Cayuse dan Tong uitsteken)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:17

Mocht je toch nog overwegen om voor wat rijtypischere hengsten te gaan. Houdt dan de twee nieuwe hengsten van Rudy Asbroek in de gaten:

Viper van de Tukker wordt in 2005 ingezet voor de dekdienst (voor zo ver ik weet nog NIET goedgekeurd)

Afbeelding
Afbeelding

en Black Jack vd Tukker wordt ook in 2005 ingezet maar nog NIET goed gekeurd (op dit moment)

Afbeelding Vingers aflikken ik ga iig erg hard duimen dat Black Jack wel wordt goed gekeurd

Verder blijf ik McCloud vd Tukker een erg leuke (en vooral lieve) Cobhengst vinden. Alleen is hij niet goedgekeurd bij het NST.
Afbeelding

Voor meer info zie www.detukkertinkers.com

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:59

worden deze hengsten wel aan geboden voor de keuring???? ( in januari)

Hoe oud zijn deze hengsteN?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:11

Cayusejuhh schreef:
worden deze hengsten wel aan geboden voor de keuring???? ( in januari)

Geen idee, dat zou je Rudy even moeten vragen Lachen
McCloud heeft hij afgelopen jaar aangeboden maar die kwam niet door de keuring heen (jammer genoeg)

Citaat:
Hoe oud zijn deze hengsteN?

Pffff, wat ik me nog herinner van de site is dat Viper van 2002 is en Black Jack van 2001 maar zeker weten doe ik het niet.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:05

Viper heeft volgens mij samen met Cayuse en Kit dit jaar aan de jonge hengstenkeuring meegedaan. Ik ken die naam nog namelijk.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:16

Cheveyo schreef:
Viper heeft volgens mij samen met Cayuse en Kit dit jaar aan de jonge hengstenkeuring meegedaan. Ik ken die naam nog namelijk.

huh.>>?? was jij ook bij de jonge hengsten keuring dan??
hihihiih ik zou al die namen niet meer weten Bloos kan ook nergens de uitslag vinden op internet van die keuring Verward

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:45

Kit heette daar Boyke, Cayusejuhh. Hij was de reserve dagkampioen, misschien herken je hem dan? ik zal eens voor je naar de uitslagen zoeken als ik daar aan denk.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:13

oooooooooooow ja ik weet het.. is dat jou paardje?? dan weet ik wel wie je ben Haha!. Die had je toch niet zo lang toen? en was toch van Monique( van Merlin)>??
vond hem een gaaf paard.. ( zoon van Pablo toch?? ja dat weet ik wel hihihihi)

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:41

Viper gaan ze volgens mij wel mee naar de hengstenkeuring. McCloud is zelfs al geruind, heb hem laatst nog gezien. Helaas helaas, het is toch wel een erg gaaf beest hoor!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:52

*Tequila* schreef:
Viper gaan ze volgens mij wel mee naar de hengstenkeuring. McCloud is zelfs al geruind, heb hem laatst nog gezien. Helaas helaas, het is toch wel een erg gaaf beest hoor!

ik ben ondertussen zeeeeeeeeeer benieuwd hoe veel er zijn aangemeld!!
en wie er stamboek zijn en wie er register zijn ( tja ik ben heel nieuwsgierig Tong uitsteken)

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:01

Dat weet ik allemaal niet Haha! Maar kwam laatst iemand tegen die ik kende van vroeger en die staat nu bij Rudy op stal Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:37

Viper is volgens mij register. Die heeft afgelopen jaar mee gedaan aan de keuring van registerhengsten maar uit het verhaaltje op Rudy's site haal ik wel weer dat het een zoon van Shakespeare is (Viper zou veel overeenkomsten qua karakter met Shakespeare hebben).
Black Jack, geen idee. Is een nieuwe aanwinst maar of hij nou uit Engeland of Nederland komt Verward

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:10

ok maar als Moeders niet op genomen is VOOR dat het veulen is geboren. dan wordt het een register veulen.. mischien is dat wel de reden dat hij register is.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:13

Cayusejuhh schreef:
ok maar als Moeders niet op genomen is VOOR dat het veulen is geboren. dan wordt het een register veulen.. mischien is dat wel de reden dat hij register is.

Denk het ook Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:10

Djana schreef:
[image]
Wat vind je dan van Seamus Diar is niet al te zwaar gebouwd en meet 1,58m. En zijn karakter is supper braaf.

Dit is een hele mooie wel wat voor mijn merrie *LOL* Waar komt deze hengst vandaan?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:19

jeanie schreef:
Dit is een hele mooie wel wat voor mijn merrie *LOL* Waar komt deze hengst vandaan?

Zuid-Limburg dacht ik. Maar staat op dit moment te koop dus de vraag is eigenlijk: waar komt hij uiteindelijke terecht?

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:22

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:32