naar aanleiding van top 3 hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:22

Hier komt narigheid van.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:23

Bucephalus schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:50

Ik zou zelf niet gauw kiezen voor een:

1. Flemmingh
2. Negro
3. Wolfgang

Kan niet echt onderbouwen, zijn gewoon niet mijn type paarden... zo als veel meerdere maar deze dreven als eerste naar boven.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:54

Beber schreef:
1. Abgar
2. Hors la loi
3. Jazz

jazz???????
snik
hahah tjah ieder eigen mening he ;P

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:59

rodalover schreef:
1. jazz: nakomelingen hebben poedersuiker streken
2. ferro vele nakomelingen veel blessures
3. gribaldi

De Jazz nakomeling is inderdaad te pittig voor de mensen die het beestje niet goed aanvoelen...
Je moet niet bang zijn en weten hoe je het moet straffen en belonen dan heb je er zeker een toppaard aan...
Telina komt ook van Jazz maar heeft die streken alleen bij bepaalde mensen.. (zoals meerdere paarden hebben)
binnenkort komt er wel een keer een foto van Telina (Jazz merrie)
en haar veulen (Telina x Gribaldi) nu een veulen op komst van
Telina x Ubaldi (volle zoon van Gribaldi) super om te zien echt waar!!

Maarjah meningen verschillen...
Groet

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:33

gelukkig is het net zoals bij mensen,de karakters moeten klikken :-} ik vindt het moeilijk om zoiets te moeten zeggen,omdat ook nakomelingen van sommige hengsten,zo gemaakt zijn door hun vorige eigenaar{s} je kan dus niet helemaal objectief bekijken of het een karaktertrek is of dat ze zo gemaakt zijn,nou vererven sommige paarden natuurlijke bepaalde "trekjes" maar ik denk dat het erger wordt of minder erg door de manier waarop ermee omgegaan wordt.Het exterieur kun je natuurlijk wel beoordelen.:-}

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:48

xkusssx schreef:
De Jazz nakomeling is inderdaad te pittig voor de mensen die het beestje niet goed aanvoelen...
Je moet niet bang zijn en weten hoe je het moet straffen en belonen dan heb je er zeker een toppaard aan....

Bah, daarmee doe je wel een sterke uitspraak over mensen die niet met een Jazz overweg kunnen/willen gaan. Alsof alleen zij die dat wel kunnen/willen, beestjes goed kunnen aanvoelen...

Op elk potje past een dekseltje.
Maar het ene dekseltje is dan niet per definitie beter dan het andere dekseltje.

Overigens; mag ik Jazz ook gewoon 'minder mooie' nafok vinden? Ik zou zelf mijn merrie er nooit en te nimmer onder zetten... terwijl ik wel een groot zwak heb voor Jazz's opa Purioso.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:50

Bucephalus schreef:

Vind ik niet gek, de motivatie's zijn beroerd.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:12

Dees schreef:
Bah, daarmee doe je wel een sterke uitspraak over mensen die niet met een Jazz overweg kunnen/willen gaan. Alsof alleen zij die dat wel kunnen/willen, beestjes goed kunnen aanvoelen...

Op elk potje past een dekseltje.
Maar het ene dekseltje is dan niet per definitie beter dan het andere dekseltje.

Overigens; mag ik Jazz ook gewoon 'minder mooie' nafok vinden? Ik zou zelf mijn merrie er nooit en te nimmer onder zetten... terwijl ik wel een groot zwak heb voor Jazz's opa Purioso.

ik zei overigens dat ze HET beestje niet goed aanvoelen niet dat ze BEESTJES niet kunnen aanvoelen dat zou nergens op slaan.
iedereen kan weer met een ander paard beter overweg..

en zeker mag jij Jazz een minder mooie nafok vinden ieder een eigen mening..

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:10

burggraaf, iedereen heeft al een burggraaf en ik heb er nou nooit 1 gezien die ik wel leuk vind, allemaal aan de wat lompe kant
abgar, karakter spreekt me niet aan!

wil niet zegge dat ik deze hengste slecht vind, maar zou er zelf nooit 1 van kiezen

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:26

Jet Set d
Crack C
Gribaldi

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:22

Bachelor word thier ook genoemd.
Mischien dat iemand de rede daarvan kan geven.
Ik vind het personlijk een van de leuker bij het NRPS qau springbloed en type. Mede door de 25% arabier.

Zou weleens een anderse mening over bachelor willen horen.
heb nooit wat fouts gehoord over deze hengst namelijk.

Dit is totaal niet verkeerd bedoeld trouwens, niet dat mensen denken dat ik het stom vind ofzo.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:41

We zullen ons maar niet te druk gaan maken Cool . Maar vraag me af wat de constructieve bijdrage van een dergelijk topic is.

Mag je je meteen afvragen of je mensen serieus moet nemen die keur en toekomstig preferente hengsten als "minder" positioneren.

Maar afijn, o Bokt experts. Fok zelf eerst maar een Ferro, Gribaldi, Jazz, Krack of Jetset (überhaupt een topper) en praat dan verder!

Echt een beetje triest Verdrietig . Denk aan de IPI (Interne Positieve Instelling Bloos! )

PS is het toeval dat er zoveel DRESSUUR hengsten genoemd worden, zijn dressuurmensen dan toch gefrustreerde types?

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:51

bachelor heb ik dus genoemd omdat ik deze hengst ten eerste een prachtig uiterlijk vind hebben, mooie maat, mooi gelijnd, veel bloed, goed karakter, fijn gebouwd en goede ruime bewegingen en mooie springmanieren.
Paste dus super op mijn merrie waarvan ik dus een mooi hengstveulen heb gekregen die een 1e premie kreeg als veulen en veulenkampioen werd in hengelo (GLD).

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:54

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening over wat mooi en minder mooi is.
3 mooiste mag wel, maar de 3 minst mooie mag niet????????
Het gaat dus niet zo zeer over goed of slecht, maar over een mening waar men op valt of niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:16

Beber schreef:
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening over wat mooi en minder mooi is.
3 mooiste mag wel, maar de 3 minst mooie mag niet????????
Het gaat dus niet zo zeer over goed of slecht, maar over een mening waar men op valt of niet.

Hier ben ik het mee eens.
Alhoewel ik zowel bij de beste als de slechtste hengsten een vrij grote nauwelijks onderbouwde willekeur van op dit moment bekende en veel op Bokt genoemde hengsten zie, vind ik dat je net zo goed mag aangeven waarom je een hengst wel goed vind als waarom niet.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:21

precies, als dat al niet gezegt mag worden, waar zijn we nou zo bang voor dan. Wel denken, maar vooral niet zeggen ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:25

Juist Ruchet en inplaats van allemaal afkeurende ophitsende dingen te roepen, zou men ook kunnen vragen aan iemand om zijn/haar keuze toe te lichten.
Ik voor mij zou niet zo goed 3 uitgesproken slechte hengsten kunnen noemen alhoewel er legio zijn waar ik nooit mee zou dekken, maar dat is ook afhankelijk van mijn merriemateriaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:28

Als iedereen die leest van een ander wat die persoon niet leuk vind, zich niet gelijk persoonlijk aangevallen voelt, zie ik geen probleem in dit topic Haha! Echter denk ik dat velen gelijk bovenop de kast zitten als ze bepaalde namen lezen, tja..........en dan krijg je gezeik.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:34

Ik zie het probleem ook niet, en ik snap al helemaal niet dat er mensen zijn die zich aangesproken voelen, het zal mij toch aan mijn r**t roesten dat er mensen zijn die bv. kenwood een kl*te hengst vinden, ik heb er twee en die doen het prima . stukje onzekerheid dat om de hoek komt kijken misschien ?

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:40

oh ja, Landwind daar ben ik ook niet zo gek, moet wel toegeven dat ik een fijne Landwind op het moment heb. Maar zie ik een advertentie; te koop: Landwind x Belmondo, dan stap ik niet direct in mijn auto om te gaan kijken.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:07

nadezda schreef:
bachelor heb ik dus genoemd omdat ik deze hengst ten eerste een prachtig uiterlijk vind hebben, mooie maat, mooi gelijnd, veel bloed, goed karakter, fijn gebouwd en goede ruime bewegingen en mooie springmanieren.
Paste dus super op mijn merrie waarvan ik dus een mooi hengstveulen heb gekregen die een 1e premie kreeg als veulen en veulenkampioen werd in hengelo (GLD).

Bedoel je dus dat hij bij je favo hengsten hoort? Verward En dan toch niet hier in deze topic??

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:08

sarabande schreef:
noemen alhoewel er legio zijn waar ik nooit mee zou dekken, maar dat is ook afhankelijk van mijn merriemateriaal.

Ja, ik snap het allemaal wel, maar zoals jezelf al aangeeft (tenminste dat neem ik dan maar aan) is het juist die combinatie waarom het draait. Heeft het dan zin om individuele hengsten te noemen? Iedere hengst heeft toch wat toe te voegen in combinatie met de juiste merrie?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:08

Pipo schreef:
Als iedereen die leest van een ander wat die persoon niet leuk vind, zich niet gelijk persoonlijk aangevallen voelt, zie ik geen probleem in dit topic Haha! Echter denk ik dat velen gelijk bovenop de kast zitten als ze bepaalde namen lezen, tja..........en dan krijg je gezeik.

Dit is de derde keer dat jij verteld dat er gezeur komt, dus lijkt me dat jouw woorden meer op jou van toepassing zijn dan op anderen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:17

Fokker79 schreef:
Iedere hengst heeft toch wat toe te voegen in combinatie met de juiste merrie?

Dat hoop je dan maar er zijn hengsten genoeg die dat niet altijd waarmaken. Maar ja dat hoort bij fokken he fokker Haha!