maanoog en dan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:09

pearl_tje schreef:
En nu je uitleg waarom ze dan moeilijk te verkopen zijn..

Mijn uitleg: "wat een boer niet kent, dat vreet hij niet"

Veel mensen vinden het maar iets vreemds, die blauwe ogen en zoeken dan naar een ander model. Verder wil iedere koper de prijs omlaag brengen. een blauw oog is iets dat je meteen kunt zien en door sprookjesverhaaltjes over andere eigenschappen erbij wordt het als iets negatiefs gezien. Men wil dan gewoon wat van de prijs afkrijgen. Ik zou zeggen dat de markt verkleind/verander is.

Net als met een bont paard: er zijn mensen die liever géén paard dan een bont paard op stal hebben, terwijl er anderen juist meer voor willen betalen.

Ik heb wel eens een advertentie gezien waarbij iemand specifiek paarden met blauwe ogen zocht Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 12:17

En omdat "wat een boer niet kent, .." Bestaat er ook geen verband tussen geestelijke gesteldheid (en ik bedoel daar mee: dat die dieren kunnen flippen) van een paard en een blauw oog?

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:13

Alane schreef:
Ja de combinatie karakter en blauw oog. En dan bedoel ik onbetrouwbaar/onberekenbaar karakter.

daar heb ik het echt helemaal niet mee eens ik heb een shetlander met 1,5 maanoog en dat is echt een super pony ik heb nooit geen problemen met hem het is de rustige pony die ik heb. ik kan echt alles met hem doen zonder dan hij dan maar een stap verkeerd zet. en slaan en bijten komt niet voor in zijn woordenboek.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:23

De voorbeelden die de DA aanhaalde waren ook allemaal brave en lieve paarden, die het spontaan "te pakken" kregen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:29

Maar we kennen ook allemaal brave en lieve paarden die het spontaan "te pakken" kregen en die geen blauwe ogen hadden.

Nogmaals, binnen de Paints, maar ook de Tinkers zijn er ontzettend veel paarden met blauwe ogen, die gewoon lief en braaf zijn en blijven.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:48

een vrieendin van me rubi heeft een haffie en heeft een maan oog een schat van een ding het is bewezen dat ze aan de ene zijde blind is. ik denk dat mensen die een paard zien met een maan oog dat ze denken dat paard heeft staar en hem dus niet nemen eigenlijke heel raar je hoort overal goede verhalen over maanoog jes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:02

Paard met maanoog? Geen probleem. Ze hebben een wat harde uitdrukking in hun ogen door die maanogen, maar ik zou er geen paard om laten staan.

m86ike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:14

Het uiterlijk zegt niets over het innerlijk!!!!!
Dus maanogen, aantal kruintje, aantal witte benen enz. zegt totaal niets over de betrouwbaarheid. Mensen die dat denken, zijn bijgelovig. Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:44

Ze zijn moeilijker te verkopen omdat een maanoog niet mooi is!!!!!! Gewonn voor een sprortpaard.

seabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:55

Mij maakt het niet veel uit of een paard blauwe of bruine ogen heb, blauw vind ik persoonlijk wel grappig en mooi staan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:42

MissSisa schreef:
Ze zijn moeilijker te verkopen omdat een maanoog niet mooi is!!!!!! Gewonn voor een sprortpaard.

Dat is smaken verschillen natuurlijk!! je ziet het weinig en veel mensen moeten eraan wennen, maar om nou te roepen dat het niet mooi is Verward , persoonlijk vind ik het prachtig en zou het zeker een plus punt zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:12

Alane schreef:
En omdat "wat een boer niet kent, .." Bestaat er ook geen verband tussen geestelijke gesteldheid (en ik bedoel daar mee: dat die dieren kunnen flippen) van een paard en een blauw oog?

Volgens mij niet, althans al de ponies die ik gekend heb gedragen zich heel netjes. Een daarvan ken ik al 20 jaar en die is nooit van d'r leven geflipt. De anderen ken ik wat korter en springen ook nergens van in de stress Haha!

En ja, ik heb volledige brave Welsh ponies gezien die in ene keer flipten. Maar die hadden bruine ogen Verward

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:34

jeddah schreef:
Dat is smaken verschillen natuurlijk!! je ziet het weinig en veel mensen moeten eraan wennen, maar om nou te roepen dat het niet mooi is Verward , persoonlijk vind ik het prachtig en zou het zeker een plus punt zijn.

Ieder zijn eigen mening. Maar tjah ik zou het echt nooit nooit nooit willen!!!!!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:00

MissSisa schreef:

Ik heb liever een goede met een maanoog voor de sport dan een slechte met 2 bruine ogen!