Is dit een goede keuze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:59

Rhea schreef:
Volgens mij heb je al lang je keus gemaakt en ben je gewoon aan het wachten tot iemand je concreet aangeeft dat je het niet moet doen of dat je iedereen ervan overtuigd hebt dat dit het juist veulen is. En dat jij zo slim bent dat gezien te hebben. Verward

Advies vragen is ok, maar alle minpunten die aangegeven worden veeg je zo van de tafel!! Ik vind je wat dat betreft erg arrogant overkomen. Alsof je het allemaal al weet....dan moet je ook geen advies vragen.

Mensen die je hier proberen te adviseren hebben vaak al jarenlang ervaring hiermee in tegenstelling tot jezelf..........

Ik wil best adviezen aannemen, maar men oordeeld wel erg concreet over een paar onduidelijke foto's. Ook heb ik al aangegeven dat ik zelf al ben wezen kijken en volgende keer mijn instructrice meegaat om alles eens beter te bekijken. Ik doe niet alsof ik het "allemaal al weet" maar ik ben daar geweest en heb het diertje van dichtbij gezien(er was niks mis met de hoek/stnd van zijn voeten), en mensen die over zijn voorvoetjes iets zeggen zijn misleid door de slechte kwaliteit van de foto's. De nek is iets te kort, oke, maar elk veulen heeft toch wel wat?
Ik heb me zeker nog niet vastgehapt en ben nog steeds op zoek naar andere veulens om te bezichtigen , maar tot nu toe heeft geen enkel dier me zo erg aangesproken als deze.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:34

Citaat:
Ik wil best adviezen aannemen, maar men oordeeld wel erg concreet over een paar onduidelijke foto's. Ook heb ik al aangegeven dat ik zelf al ben wezen kijken en volgende keer mijn instructrice meegaat om alles eens beter te bekijken. Ik doe niet alsof ik het "allemaal al weet" maar ik ben daar geweest en heb het diertje van dichtbij gezien(er was niks mis met de hoek/stnd van zijn voeten), en mensen die over zijn voorvoetjes iets zeggen zijn misleid door de slechte kwaliteit van de foto's. De nek is iets te kort, oke, maar elk veulen heeft toch wel wat?
Ik heb me zeker nog niet vastgehapt en ben nog steeds op zoek naar andere veulens om te bezichtigen , maar tot nu toe heeft geen enkel dier me zo erg aangesproken als deze.

Je hebt je keus gemaakt Haha!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:36

Rhea schreef:
Je hebt je keus gemaakt Haha!

kun je niet gewoon zeggen wat je wel/niet goed vind aan het veulen?(zonder eerst de "adviezen"van anderen te lezen)
Daar heb ik veel meer aan.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:36

Ik vind het ook een mooi sterk veulen.
Ik heb zelf ook een veulen (Dancing Dream), ze is 6 maanden oud en die is nu ongeveer 1.30 denk ik. De moeder(Bijsterhoff's Moonlight) is 1.44 en de vader (Let's be the Best) iets groter denk ik. Ik vind Dancing Dream al erg groot, maar ik heb geen idee hoe je kunt zien hoe groot ze later worden. Ik heb weleens gehoord dat de ouders van Let's Be The Best enorm in lengte verschilden, de een was een paard en de ander een pony ofzo.
Kan het nu zo zijn dat Dancing Dream ook een paard wordt dan? Hoe kun je op een goede manier de latere lengte van een paard inschatten?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:37

Kwaidie schreef:
Ik vind het ook een mooi sterk veulen.
Ik heb zelf ook een veulen (Dancing Dream), ze is 6 maanden oud en die is nu ongeveer 1.30 denk ik. De moeder(Bijsterhoff's Moonlight) is 1.44 en de vader (Let's be the Best) iets groter denk ik. Ik vind Dancing Dream al erg groot, maar ik heb geen idee hoe je kunt zien hoe groot ze later worden. Ik heb weleens gehoord dat de ouders van Let's Be The Best enorm in lengte verschilden, de een was een paard en de ander een pony ofzo.
Kan het nu zo zijn dat Dancing Dream ook een paard wordt dan? Hoe kun je op een goede manier de latere lengte van een paard inschatten?

Ik denk dat het een grote E wordt als hij zo door groeit Knipoog

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:45

Dat is echt wel groot dan, vind ik wel leuk!
Ik rij nu op een klein paard(Kwaidie) is 1.60, je mag ook met een grote E starten bij de paarden toch?
Ik ben wel erg benieuwd zeg hoe groot ze echt wordt! Kgeloof dat de vader, Let's be the best, 1.54 was...

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:47

Kwaidie schreef:
Dat is echt wel groot dan, vind ik wel leuk!
Ik rij nu op een klein paard(Kwaidie) is 1.60, je mag ook met een grote E starten bij de paarden toch?
Ik ben wel erg benieuwd zeg hoe groot ze echt wordt! Kgeloof dat de vader, Let's be the best, 1.54 was...

ja je mag met een pony bij de paarden starten.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:49

ik denk wel dat je je "pony"dan heel goed aan het lopen moet hebben of niet? Want je mist misschien wel een stukje extra uitstraling?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:50

Kwaidie schreef:
ik denk wel dat je je "pony"dan heel goed aan het lopen moet hebben of niet? Want je mist misschien wel een stukje extra uitstraling?

Ik heb daar geen ervaring mee , maar het zou niets uit moeten maken.. maar de jury kennende...

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:59

ja inderdaad Knipoog ! ik merk dat met mijn paard nu soms ook wel eens. Mijn paard is 1.60 en je moet soms toch wel een beetje extra je best doen om "erbij" te horen!!!
Ik zie het allemaal nog wel even, het lijkt me wel leuk om met Dancing Dream te gaan starten, ze is echt nu al aan mij gewend!
In ieder geval bedankt voor je reacties!!!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:00

en succes met je keuze...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:42

Citaat:
kun je niet gewoon zeggen wat je wel/niet goed vind aan het veulen?(zonder eerst de "adviezen"van anderen te lezen)
Daar heb ik veel meer aan.

Volgens mij was ik een van de eerste die een reactie gaf op het veulen Verward Anyways begin ik me behoorlijk aan je arrogantie te irriteren dus besluit ik bij deze niet meer in dit topic te kijken Knipoog

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:07

Olevalover schreef:
Hij staat niet meer op marktplaats hoor. Tja wat moeten ze er anders neerzetten als ze niet weten wie de vader is of twijfelen...

nee maar dat zei ik tegen Luvdatossa dat ze hem dara misschien van kent, want hij heeft er wel opgestaan.

nou in elk geval de waarheid vertellen. Je hebt ook no zoiets als onbekend. dus dat is gelul.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:19

Alikesflame schreef:
nee maar dat zei ik tegen Luvdatossa dat ze hem dara misschien van kent, want hij heeft er wel opgestaan.

nou in elk geval de waarheid vertellen. Je hebt ook no zoiets als onbekend. dus dat is gelul.

Ja dat zou ook kunnen, ik weet het verder ook niet..het is blijkbaar hun keuze om het er wel op te zetten.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:20

Rhea schreef:
Volgens mij was ik een van de eerste die een reactie gaf op het veulen Verward Anyways begin ik me behoorlijk aan je arrogantie te irriteren dus besluit ik bij deze niet meer in dit topic te kijken Knipoog

Dat je een van de eerste was, was ik vergeten (das 2 blz terug). Als jij mij arrogant noemt vind ik dat een beetje raar, maar je mag het denken. Je kan niet over iemand oordelen aan de hand van een paar zinnetjes die getypt zijn.. maar dat leer je nog wel.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:26

BTW. vandaag heb ik les gehad van mn pr.instructrice en haar naar de foto's laten kijken, ze vind de nek niet te kort, maar mooi in verhouding met de rest. Ook de stand van de voorvoeten vind ze er niet verkeerd uitzien.
Woensdag gaan we samen met haar kijken.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:29

Ben gisteren (zondag) dus voor de 2e keer wezen kijken, samen met mijn instructrice en haar (ook erg veel van paarden afwetende) vriendin.
Ze vonden het ook een zeer aansprekend veulen, met een zeer goede bovenlijn en een super aansprekend (onze fons) hoofdje. dat komt op de foto's niet echt duidelijk over. Beenstand, bespiering was niks mis mee (behalve dan licht koehakkig, maar dat is al besproken)
Alleen.. hij is heeft pas vastgelegen in zijn stal en liep ietwat onregelmatig, wat nadat hij langer liep weer regelmatig werd. Waarschijnlijk een spiertje verrekt. Donderdag komt er een dierenarts naar kijken, en als hij bevestigd dat het niets blijvends is...Is Zanzibar mijn veulen te noemen!!!
we verwachten wel dat hij het goed zou gaan doen later in de sport, aangezien zijn moeder Z2 drs en Z spr heeft gelopen en ook zijn vader het erg goed in de springsport doet...

Nog een vraagje.. de mensen hebben geen goede mogelijkheid om hem aftespenen en willen heb zeg maar afspenen als ze hem afleveren, ik vind dat wel erg abrupt (ookal is het ventje erg zelfstandig)..
wat jullie??

Kitten: De voorvoetjes geven een vertekend beeld op de foto's.. zijn prima in orde, mooi groot en staan met een goede hoek op de grond..(aldus 4 kennerd Knipoog )

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:41

Wij spenen ze ook altijd in 1 dag af hoor. Zeker als ze zo zelfstandig zijn is dat geen probleem...nou ja stress is er natuurlijk altijd wel. Ach gut

En op die hoogte zou ik me niet zo blind staren als ik jou staren. Mijn veulen was ook niet al te groot en is van enter naar twenter verschrikkelijk gegroeid. Ze is nu 1.71 Boos!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:58

TequilaRos schreef:
Wij spenen ze ook altijd in 1 dag af hoor. Zeker als ze zo zelfstandig zijn is dat geen probleem...nou ja stress is er natuurlijk altijd wel. Ach gut

En op die hoogte zou ik me niet zo blind staren als ik jou staren. Mijn veulen was ook niet al te groot en is van enter naar twenter verschrikkelijk gegroeid. Ze is nu 1.71 Boos!

ja binnen 1 dag is ook best snel Scheve mond ... maar 1.71 is toch best een mooie hoogte?? Of niet dan.. ben jij soms heel klein Haha! ?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:11

Wise is vorig jaar ook met 5 maanden in 1 keer van zijn moeder afgehaald. En hij leeft nog steeds

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:17

Al onze veulens inderdaad in 1 x er bijweg en ook die leven nog allemaal.

@Olevalover: van mij mag het wel 5 cm kleiner hoor (weet het, het is maar 5 cm, maar toch)

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:44

youngster schreef:
Wise is vorig jaar ook met 5 maanden in 1 keer van zijn moeder afgehaald. En hij leeft nog steeds

En ook gelijk andere eigenaren, omgeving, paarden etc??

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:37

Het is idd even stress, maar als hij bij jouw gelijk bij andere paarden staat dan is het voor hem al een stuk plezieriger.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 09:28

Olevalover schreef:
En ook gelijk andere eigenaren, omgeving, paarden etc??

Ja ik heb hem opgehaald in de trailer gezet en op een andere stal gezet tussen 2 welshcob hengsten Haha! Een paar dagen later is hij het weiland in gegaan op een andere plek met weer andere paarden!