Bucephalus schreef:Degenen die op een dood spoor zitten met hun fokmateriaal. 'We' was algemeen bedoeld.
Ja maar wie zijn dat dan en wat zijn die dode sporen dan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bucephalus schreef:M.a.w. zijn alle paarden met een bouw als Jazz en Krack goede sportpaarden?
Bucephalus schreef:Zijn zij goede sportpaarden ondanks, of dankzij hun bouw? M.a.w. zijn alle paarden met een bouw als Jazz en Krack goede sportpaarden?
Hier het skelet van de volbloed der Löwe, stokmaat 1.58m. Tweede foto der Löwe op stand. Hij is een van die volbloeds die heel veel positieve invloed heeft gehad op de fokkerij. Had hij een evenwichtsskelet of niet?
[image]
[image]
Bucephalus schreef:Zie het stukje boven over der Löwe.
!
) sarabande schreef:Nee dat is geen antwoord op je eigen stelling dat men NU op een dood spoor zit. Ik ben het daar niet mee eens. Dat de een betere paarden fokt dan de ander is waar, maar stellen dat een hele fokkerij op een dood spoor zit is niet mijn waarneming, dus wellicht kan JIJ, en niet een ander, dat even toelichten.
) het toch wel over een andere boeg moeten gooien. ceasario schreef:
Met fokken van paarden heb je verschillende mogelijkheden.
Je fokt wat de massa voorgeschoteld krijgt en daarmee aanduidend als het beste.
Of je fokt zoals Anna weergeeft en waarbij hij/zij omschrijft waarom zo te fokken.
Of je fokt voor je zelf waarbij je te werk gaat op volledig inzicht van je zelf en waarbij van oplegging van andere geen sprake kan zijn.
Excuseme schreef:.......Er wordt tegenwoordig namelijk nogal wat onzin verkondigd en als je niet oppast gaat dat zo maar een eigen leven en voor waarheid aangenomen. Zo concludeerde men in het Jumpex onderzoek dat paarden schrikachtig moeten zijn om tot toppers uit te groeien. Nou ken ik horden springpaarden die 1.60 parcoursen foutloos springen, die voor de duvel niet bang zijn. Je denkt toch niet dat een Coster, Cento, Carthago, Goldfever voor een open klappende paraplu het op een lopen zetten met een verhoogde hartslag??
Maar ja, het leed is inmiddels geschied. Tijdens de as. hengstenkeuring doet men een schrikproef en, indien bang genoeg, komen ze door de keuring.
Mist schreef:NOGMAALS in welk nummer staat dit stuk !!!
Als dat zo is ga ik toch eens klagen bij de post. Bucephalus schreef:Ik ben bij de presentatie geweest van de resultaten, maar deze conclusie heb ik er niet uit kunnen trekken en is ook niet getrokken.
Missouri schreef:Die kissing spines van Der Lowe, horen die bij het evenwichtsmodel of juist niet
. Ik zie wel het LM trouwens, klopt dat? sigrid1182"]
Het zou leuk zijn als iemand het betreffende stuk even kon scannen en plaasten, kunnen er meer bokkers mee doen aan de discussie hier......
[/quote]
Dat is wanneer je een topic maar half leest.
[quote="joostvangestel schreef:Helaas, daarvoor moeten we toestemming hebben van Anna42 of van de Hoefslag (en ik denk eigenlijk van allebei). Ik kan jullie niet stoppen om het aan elkaar te laten zien, maar hier plaatsen is nogal tegen de boktregels (en de internationale wetgeving op copyright)
Excuseme schreef:Zelfde Hoefslag, pag.33: In de paraplutest bleken sommige veulens een enorme piek in de hartslag te vertonen, normaal max.180, dan 240. Die piekreacties bleken later bij de beste springers te horen.
joostvangestel schreef:Helaas, daarvoor moeten we toestemming hebben van Anna42 of van de Hoefslag (en ik denk eigenlijk van allebei). Ik kan jullie niet stoppen om het aan elkaar te laten zien, maar hier plaatsen is nogal tegen de boktregels (en de internationale wetgeving op copyright)