Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Super_Girlie schreef:merens, lijk ook op een fries
maessie schreef:Marissa was een echte Fries. Haar ouders waren beide volle stamboekfriezen. Ze is als lilliputter geboren, dus als veulentje was ze al ontzettend klein. ze is waarschijnlijk ook met de fles grootgebracht, omdat ze niet bij het uier kon. Het is door een vorm van inteelt gekomen. De meeste veulens worden gelijk afgevoerd, omdat het een schande is voor de fokkers. Marissa heeft dus geluk gehad, en een superleventje. Het was idd een lieverd, echt supervriendelijk en vond alles best. Als ze wat sterker was geweest was het de ideale beginnerspony geweest!

maessie schreef:Idd, de Merens is wat langgerekter. De Fellpony lijkt er meer op, die heeft meer die oprichting in zijn bouw zitten. Maar die is dan ook mede door Fries bloed ontstaan. Weet niet hoe dat met de Merens zit??

)
maessie schreef:1.58cm hoor je op zich wel vaker. Waar ik rijd, hebben ze verschillende Friezen van rond de 1.55cm. Ik vind dat vaak wel de meest complete paarden, als ze wat groter zijn, zijn ze vaak heel slap van achteren. (uitzonderingen daargelaten!)
jokari schreef:Kleine Fries, Mérens, Fell, Dales, zwarte Welsh Cob, voor mensen die er geen verstand van hebben is dat één pot nat hoor.

Kel2004 schreef:Toen ik bij dierenkliniek paard in Utrecht stage liep stond er een mini fries. Maar die wil je niet hoor. Hij was wel heel stoer om te zien maar een minifries heeft een genetische afwijking waardoor hij niet de hoogte in groeit. Verder groeit wel alls door. Kan je je er al iets bij voorstellen? Een fries van 1.35 met een normaal formaat hoofd? haha
(hij stond er om afgemaakt te worden trouwens *snik*)