Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Je spreekt jezelf tegen Paintje: je red het als ruiter niet alleen met gedrevenheid...er is zeer zeker talent voor nodig. En naast je talent ook een dosis doorzettingsvermogen, maar dat heb je overal nodig.
Een te gedreven ruiter gaat het ook niet redden. Je moet ook je paard heel houden (en jezelf). Als je er psychisch aan onderdoor gaat moet je stoppen.

Paintje"]
De gedrevenheid van de ruiter zal er meer toe doen dan de mate waarin hij/of zij goed is
[/quote]
[quote="Paintje schreef:Juist! En daardoor zal hij/zij het hopelijk ook op tijd in zien als zijn/haar topper niet die kwaliteiten in zich heeft wat het nodig heeft om die top te bereiken en niet onnodig doorpushen met alle mogelijke gevolgen vandien.

Cassidy schreef:En als je een goede ruiter bent, zijn de middelen doorgaans ook te krijgen.
Citaat:En als je een gedreven ruiter bent, zijn de middelen doorgaans ook te krijgen.
!
Het is niet dat ik mijn 'producten' niet verkoop omdat ik er geen kopers voor kan vinden, dat ik niemand goed genoeg vind, dat ik 'bang' ben dat ze niet goed genoeg zijn, 'bang' ben dat iemand het er niet uit kan halen.
) heeft een supergave moederlijn. Iets wat ik zoek in mijn hengstenkeuze!!!!
Verder heb ik de keuze op deze hengst laten vallen omdat het een moderne Reiner is, dat wilde ik voor haar als eerste veulen, aangezien mijn merrie een tank van een merrie is. Verder heeft hij een super rustig karakter en, dit gaat vast gek klinken in Quarteroren, hij heeft een super gave draf!!
Als je het over Willingly Guided (NRHA Rule Book) hebt in de Reining wint Jacs On Top deze prijs!!!!
Hoewel het Reiners zijn val ik niet voor de moderne Reiner, het moeten Quarter Horses blijven en geen...smalle, billoose pony's

. Ik zal eerst hier en daar wat uit moeten pluizen, want ik weet niet van alle paarden wat er precies achter zit.
... Cassidy schreef:Ik blijf erbij dat toppers worden gemaakt en niet worden geboren. Ongeveer 35 % van de mogelijkheden van het paard zijn genetisch bepaald. De rest is opfok, opvoeding, training, stalling en de min of meer kundige handen waarin het paard terecht komt.
Een topper kan in de handen van een minder kundig persoon verpieteren.
Een doorsnee paard kan in de handen van een kundig persoon tot ongekende hoogten uitstijgen.
En doe ik nog elke dag als ik naar mijn jongens kijk!!jessiejanes schreef:Bedenk wel ,dat het "niet -kunnen-afstaan" iets is van jou emotie en dat heeft verder niks met het paard te maken.Het zal het paard "worst wezen"waar hij het gras van het land staat af te vreten!!!
jessiejanes schreef:Bedenk wel ,dat het "niet -kunnen-afstaan" iets is van jou emotie en dat heeft verder niks met het paard te maken.Het zal het paard "worst wezen"waar hij het gras van het land staat af te vreten!!!