Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pajidin schreef:Ik ben bij de Scandic's wezen kijken...allemaal mooi dressuur type, veel front, maar helaas weinig schoft en zouden wat soupeler in de koten moeten zijn. Waren een paar aparte bewegers, ook wat minderen, maar alles met elkaar wel leuke nafok (vind ik) Wat vonden jullie?? en nog iemand naar VDL geweest voor Prestige?? ben namelijk reuze benieuwd!!
ceasario schreef:Berlin (Cassini I x Caretino x Fernando)
Berlin toonde een uniforme, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde collectie veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. Doorgaans is de rug gezonken.![]()
In draf hebben de veulens ruim voldoende ruimte, het achterbeen moet in stap en draf resoluter worden ondergebracht.
De veulens galopperen makkelijk aan en hebben daarbij doorgaans veel souplesse.
Hebben we het hier toevallig over het " LM "
Samsam schreef:Hoe bedoel je, hebben ze het nou wel of niet volgens jou?
ceasario schreef:Je zou er eens over kunnen denken.
Als ik zulke verslagen zie en dan weer andere dan probeer ik me daar een beeld bij te creeren
Zeker als men zulke goede bewegingen zie (springpaard) met de zgn. verzonken rug.
of wat het ook moge betekenen.
Zij kunnen beter vertellen hoe zulke exterieur kenmerken tot zulke bewegingen komen zoals weergeven.
En moet die stap dan wel aktiever worden.
Allemaal vragen die onbeantwoord blijven.
ceasario schreef:Je zou er eens over kunnen denken.
Als ik zulke verslagen zie en dan weer andere dan probeer ik me daar een beeld bij te creeren
Zeker als men zulke goede bewegingen zie (springpaard) met de zgn. verzonken rug.
of wat het ook moge betekenen.
Zij kunnen beter vertellen hoe zulke exterieur kenmerken tot zulke bewegingen komen zoals weergeven.
En moet die stap dan wel aktiever worden.
Allemaal vragen die onbeantwoord blijven.
GertJan schreef:Welke vragen?![]()
springpaard -> internationaal succesvol presterend
. ceasario schreef:Hoe die veulens tot die optimale beweging zijn gekomen,terwijl een gezonken rug blijkbaar een extra opmerking is.
Paarden mogen toch bij hun geen gezonken rug hebben.
Verder moeten ze nog krachtiger stappen voor de Kur op Muziek straks![]()
.
sarabande schreef:Wie is HUN en waarom slechts gedeeltes uit een summiere rapportage trekken???
Samsam schreef:Waarschijnlijk! Ik vond de Berlins eigenlijk niet zo heel sterk bewegen, ik zou graag meer souplesse en een sterker achterbeen willen zien!
ceasario schreef:Maar roterend in de achterhand over de sprong gaan .
Zal het maar niet te letterlijk nemen. Voordat we weer een "luchtverhaal" beginnen.sarabande schreef:Wie is HUN en waarom slechts gedeeltes uit een summiere rapportage trekken???
GertJan schreef::DZal het maar niet te letterlijk nemen. Voordat we weer een "luchtverhaal" beginnen.
Kun je zelf (min of meer) oordelen:
http://www.veulenveilingprinsjesdag.nl/veulens2004.htm
ceasario schreef:Dan moet ze de rapportage anders omschrijven.
Maar hier worden de opvallendste punten blijkbaar weergegeven.
Jij zit natuurlijk te wachten op je vlees nog vis verhaal.
Kortom dit zijn geweldige springveulens die met het gezonken rug tot optimale bewegingen blijkbaar komen.
Dus hoe kan dat met een gezonken rug.?
Dat kan toch volgens vele scorings methoden niet.
Duidelijk.