laat mij dan maar lekker een bonte knol hebben. (tinker, irish cob, gypsy horse what ever)
zoals hier al genoemt werd..zou je mijn knol naast een irish cob of tinker zetten zou niemand weten wat wat is! 1 pot nat!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
snowdon schreef:En wat dan als je een paard hebt dat al is opgenomen, maar tijdens een premiekeuring niet goed blijkt te zijn? Moet ie dan zijn paspoort enzo weer inleveren? De eerlijkheid gebied dat wel.. Sta je daar met 2 kreupele paarden, de ene wordt niet opgenomen, maar de andere mag er wel gewoon inblijvenDan heb je als stamboek in elk geval je best gedaan om de paarden die op moment van keuring in orde zijn op te nemen en zo het percentage van het aantal mindere paarden qua kwaliteit in het stamboek te verminderen.
Over het algemeen dus een goede kwaliteit waarborgen.
. gentille schreef:In jouw geval wel, omdat hij ook opgenomen is als Irish Cob.pfff. heb alles even bijgelezen maar snap het nog steeds niet helemaal.
ik denk dat ik die van mij maar voortaan koeienknol ga noemen in plaats van irish cob, tinker, romany horse of wat dan ok, want ik weet het niet.
hij is wel ingeschreven bij ICS, betekent dat dat het een echte irish cob is?
Snap dat serieus waar niet? Esme_27 schreef:Maar Lonneke, ik snap nog steeds niet hoe je nou opeens zo anti-NST bent geworden. Alleen maar omdat je Ryon als dekhengst wilde gebruiken? Want je bent echt opeens helemaal omgeslagen en de punten die je eerst minpunten vond van de ICS zijn nu opeens pluspuntenSnap dat serieus waar niet?
Pellie schreef:dat klopt. het is jammer dat marijke dit niet inziet maar ik geloof ook niet dat marijke weet dat haar antwoorden hier geplaatst worden?
ik denk het wel peterina want het ICS erkent de Grai en zeker de Scudder niet en het NTS wel. Dat zijn dus wel tinkers maar zullen nooit cobs worden.
snowdon schreef:Hoe zit dit dan? Weet iemand dat? Waarom betalen? Als je een stalnaam hebt, noem je toch gewoon elk paard zo? Bijvoorbeeld "de mes Amis" of "Vegilin van Claerbergen"... denk niet dat die stallen betaald hebben?

lowara schreef:Dan kan toch ook goed? De rasomschrijving van de ICS is zo anders dan die van het NTS. Snap niet dat jij je daaraan kan storen joh..zucht, wat een geniettes/welles spel weer. het enige wat mij toendertijd stoorde, waren al die lui die lage scores voor hun TINKER (geen Irish Cob, de eerste Nederlandse benaming is en blijft Tinker) kregen op de NTS en dus allemaal snel naar het ICS gingen waar, (jawel jawel!) die zelfde Tinkers (ineens omgetoverd in Irish Cobs) hogere premies kregen.