ICS NIET bevoegd om crossbreds te registeren?!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:00

a horse is a horse...... Schijnheilig

laat mij dan maar lekker een bonte knol hebben. (tinker, irish cob, gypsy horse what ever)

zoals hier al genoemt werd..zou je mijn knol naast een irish cob of tinker zetten zou niemand weten wat wat is! 1 pot nat!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:00

snowdon schreef:
Dan heb je als stamboek in elk geval je best gedaan om de paarden die op moment van keuring in orde zijn op te nemen en zo het percentage van het aantal mindere paarden qua kwaliteit in het stamboek te verminderen.

Over het algemeen dus een goede kwaliteit waarborgen.
En wat dan als je een paard hebt dat al is opgenomen, maar tijdens een premiekeuring niet goed blijkt te zijn? Moet ie dan zijn paspoort enzo weer inleveren? De eerlijkheid gebied dat wel.. Sta je daar met 2 kreupele paarden, de ene wordt niet opgenomen, maar de andere mag er wel gewoon inblijven Verward .

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:30

pfff. heb alles even bijgelezen maar snap het nog steeds niet helemaal.
ik denk dat ik die van mij maar voortaan koeienknol ga noemen in plaats van irish cob, tinker, romany horse of wat dan ok, want ik weet het niet.
hij is wel ingeschreven bij ICS, betekent dat dat het een echte irish cob is?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:41

gentille schreef:
pfff. heb alles even bijgelezen maar snap het nog steeds niet helemaal.
ik denk dat ik die van mij maar voortaan koeienknol ga noemen in plaats van irish cob, tinker, romany horse of wat dan ok, want ik weet het niet.
hij is wel ingeschreven bij ICS, betekent dat dat het een echte irish cob is?
In jouw geval wel, omdat hij ook opgenomen is als Irish Cob.

En ik heb even gespiekt bij de online stambomen, en o'tommy is een lekker diertje joh!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:57

Wat betreft het voorbeeld met de hoefbevangen merrie.
Hoe kan je een paard nou goed keuren als hij of zij kreupel is?
Dat kan toch gewoon niet? Op een keuring moet een paard gewoon in goede conditie zijn. Het is geen aankoopkeuring, als een paard hoefbevangen is geweest, dan komt hij heus wel door de veterinair heen. Hij moet alleen tijdens de keuring goed lopen.
En paspoort inleveren kan niet eens, je hoeft niet eens goedgekeurd te zijn voor een paspoort aangezien deze gewoon verplicht is.

Als een Tinker gebreken blijkt te krijgen ná goedgekeurt te zijn dan registreer je dat inderdaad niet als stamboek. Maar om dan maar meteen helemaal niet meer veterinair te keuren lijkt me wat rigoreus.

De eigen verantwoordelijkheid van merrie-eigenaren zou ik niet op rekenen, geld is geld.

Het verschil tussen de stamboeken zit 'm voornamelijk toch op persoonlijk vlak en daarnaast zijn er organisatorische verschillen.
Daar kunnen we uren over discusseren maar voegt weinig toe.

Maar Lonneke, ik snap nog steeds niet hoe je nou opeens zo anti-NST bent geworden. Alleen maar omdat je Ryon als dekhengst wilde gebruiken? Want je bent echt opeens helemaal omgeslagen en de punten die je eerst minpunten vond van de ICS zijn nu opeens pluspunten Verward Snap dat serieus waar niet?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:23

Esme_27 schreef:
Maar Lonneke, ik snap nog steeds niet hoe je nou opeens zo anti-NST bent geworden. Alleen maar omdat je Ryon als dekhengst wilde gebruiken? Want je bent echt opeens helemaal omgeslagen en de punten die je eerst minpunten vond van de ICS zijn nu opeens pluspunten Verward Snap dat serieus waar niet?

Tsja, dat snap ik ook niet.
Maar ik weet nog wel (heb ze hier nog) hoe ontevreden ze destijd was over de keuring van haar merrie, en hoe beroerd de organistaie destijds werd bevinden.
Maar ach, ieder het zijne hoor.
En deze discussies over ICS en NST zijn erg vermoeiend, wanneer houdt het eens op, en gaat het genietn van je paard voor??????????

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:52

Pellie schreef:
dat klopt. het is jammer dat marijke dit niet inziet maar ik geloof ook niet dat marijke weet dat haar antwoorden hier geplaatst worden?

ik denk het wel peterina want het ICS erkent de Grai en zeker de Scudder niet en het NTS wel. Dat zijn dus wel tinkers maar zullen nooit cobs worden.

Pellie.. ben ik het neit mee eens. want wij streven het Vanner type met 156 en hoger. en de cob is lager en compacter. maar als je het ics ziet. de hengsten dan zie je gewoon hensgten met een cob titel met een stokmaat van 160 en hoger.

Mijn eerdere berichtje zie je ook dat de echte roma zigeuners waar onze paarden gefokt zijn deze methode wel hanteert. de types onder verdelen dan.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:58

snowdon schreef:
Hoe zit dit dan? Weet iemand dat? Waarom betalen? Als je een stalnaam hebt, noem je toch gewoon elk paard zo? Bijvoorbeeld "de mes Amis" of "Vegilin van Claerbergen"... denk niet dat die stallen betaald hebben?

om er een patent in het ras op te krijgen.
DAt hebben wij nu ook gedaan. ozne stal heet nu Stal & hengstenhouderij Carpe Diem.
Hier voro moet ik 6 euro per jaar betalen.
Dan mag ik al het fok product van ons zo noemen. En de geboren veulens van OFfie als de eigenaren dat willen en ze hebben toestemmig mag dat ook.
Maar als jij dus BV snowdon van 't Carpe Diem wilt noemen mag dat dus niet. want het is dan onze stalnaam

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:30

Ik wil niet weer iets oprakelen Tong uitsteken maarre...het is 3 september geweest...weet iemand hoe het zit met de erkenning van het ICS?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:04

MelanieS schreef:
Ik wil niet weer iets oprakelen Tong uitsteken maarre...het is 3 september geweest...weet iemand hoe het zit met de erkenning van het ICS?

ik dacht jij zei Schijnheilig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:34

ik = ook nieuwsgierig...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:43

Nou ik heb nog steeds 3 Irish Cobs in de wei staan, dus ik denk dat er weinig gebeurt is....

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:23

Mariska_28 schreef:
Nou ik heb nog steeds 3 Irish Cobs in de wei staan, dus ik denk dat er weinig gebeurt is....

Ben je zelf niet nieuwsgierig dan?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:03

zucht, wat een geniettes/welles spel weer. het enige wat mij toendertijd stoorde, waren al die lui die lage scores voor hun TINKER (geen Irish Cob, de eerste Nederlandse benaming is en blijft Tinker) kregen op de NTS en dus allemaal snel naar het ICS gingen waar, (jawel jawel!) die zelfde Tinkers (ineens omgetoverd in Irish Cobs) hogere premies kregen. ach ik blijf bij het NTS, die hebben niet zoveel problemen. dat eewige Marijke, Marije of hoe ze ook heet. Ik hoor er regelmatig vanalles over, en begin het nu zat te worden. al dat geruzie en getrouwtrek om hetzelfde ras.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:24

lowara schreef:
zucht, wat een geniettes/welles spel weer. het enige wat mij toendertijd stoorde, waren al die lui die lage scores voor hun TINKER (geen Irish Cob, de eerste Nederlandse benaming is en blijft Tinker) kregen op de NTS en dus allemaal snel naar het ICS gingen waar, (jawel jawel!) die zelfde Tinkers (ineens omgetoverd in Irish Cobs) hogere premies kregen.
Dan kan toch ook goed? De rasomschrijving van de ICS is zo anders dan die van het NTS. Snap niet dat jij je daaraan kan storen joh.. Tong uitsteken