Jazz x Ferro x Amor x PericlesXX

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:40

LuvdaTossa schreef:
Maar dat wil niet zeggen dat het paard fout is

Echt foute paarden zijn er haast niet, maar er zit wel een karaktertrekje in wat voor een heleboel mensen niet te handelen is..Dat is wel iets om over na te denken..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:51

youngster schreef:
Je zegt al ze was vreselijk, dus het zit er wel in, bij de verkeerde persoon word dat alleen maar erger.. Knipoog

De aard van het beestje of een foute behandeling???

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:51

youngster schreef:
Echt foute paarden zijn er haast niet, maar er zit wel een karaktertrekje in wat voor een heleboel mensen niet te handelen is..Dat is wel iets om over na te denken..

Klopt en een fout karakter bij mensen + een Jazz gaat niet dus het paard is verkeerd en is lastig OMDAT het een Jazz is.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:08

LuvdaTossa schreef:
Klopt en een fout karakter bij mensen + een Jazz gaat niet dus het paard is verkeerd en is lastig OMDAT het een Jazz is.

Waarom voel jij je zo aangevallen?? Het staat nou eenmaal vast dat Jazz een karakter meegeeft wat voor veel mensen niet te handelen is.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:09

KarinvdM schreef:
De aard van het beestje of een foute behandeling???

Beide denk ik..

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:09

LuvdaTossa schreef:
Houd eens op met die vooroordelen *zucht*....

Ik zou zeker gaan kijken en uitproberen! Helaas dat wij al een overcompleet hebben, anders was dit zeker het bekijken waard geweest!

Hoe vooroordelen? Ik heb diverse van dit soort extreme combinatie's in huis gehad en met slechts 1 uitzondering, waren het op zijn zachts gezegd bepaald geen plezierige dieren in de omgang en meestal ook niet voor hun weide maatjes.

Die ene uitzondering (Jazz x Doruto !!!) was een schat met een extreem hoog knuffelgehalte, bloedmooi en een gangwerk waar je alleen maar van kunt dromen.
En ik denk dan ook niet, dat je foktechnisch nog goed bezig bent.

Toen hij echter zadelmak gemaakt werd op 3.5 jarige leeftijd, (niet bij ons) heeft hij ze voor maanden aan het eind, alle hoeken van de tent laten zien en schijnt dat tegenwoordig nog wel eens te doen, als hij de kop verkeert heeft.
Aan de africhters zal het denk ik niet gelegen hebben, want die staan meer dan goed bekent.

Vooroordelen, het zal dan wel, maar geloof me, ik zou zelf dus nooit met een dergelijke combinatie fokken, want het risico dat je een paard overhoud waar slechts een enkeling wat mee aan kan, (en die daardoor practisch onverkoopbaar wordt) is mij te groot.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:11

LuvdaTossa schreef:
Houd eens op met die vooroordelen *zucht*....

Ik zou zeker gaan kijken en uitproberen! Helaas dat wij al een overcompleet hebben, anders was dit zeker het bekijken waard geweest!

Hoe vooroordelen? Ik heb diverse van dit soort extreme combinatie's in huis gehad en met slechts 1 uitzondering, waren het op zijn zachts gezegd bepaald geen plezierige dieren in de omgang en meestal ook niet voor hun weide maatjes.

Die ene uitzondering (Jazz x Doruto !!!) was een schat met een extreem hoog knuffelgehalte, bloedmooi en een gangwerk waar je alleen maar van kunt dromen.

Toen hij echter zadelmak gemaakt werd op 3.5 jarige leeftijd, (niet bij ons) heeft hij ze voor maanden aan het eind, alle hoeken van de tent laten zien en schijnt dat tegenwoordig nog wel eens te doen, als hij de kop verkeert heeft.
Aan de africhters zal het denk ik niet gelegen hebben, want die staan meer dan goed bekent.

Vooroordelen, het zal dan wel, maar geloof me, ik zou zelf dus nooit met een dergelijke combinatie fokken, want het risico dat je een paard overhoud waar slechts een enkeling wat mee aan kan, (en die daardoor practisch onverkoopbaar wordt) is mij te groot.
En ik denk dan ook niet, dat je foktechnisch nog goed bezig bent.

Sorry, klein foutje, zo moest het zijn.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:12

youngster schreef:
Waarom voel jij je zo aangevallen?? Het staat nou eenmaal vast dat Jazz een karakter meegeeft wat voor veel mensen niet te handelen is.

Ik voel me aangevallen omdat mensen de schuld geven aan Jazz..... Terwijl de nakomelingen niet verkeerd zijn. Als ik niet met Tosca was bezig geweest, had ik voor haar het ergste gevreesd. Niet omdat ik zo goed ben, nee helemaal niet, juist niet...... Maar ik heb haar in haar waarde gelaten en ben positief met haar om gegaan. Het is nu twee jaar geleden, ik was in principe toen echt nog een klein ponymeisje.....

Maar om Jazz dan de schuld te geven Het zijn de mensen die ermee omgaan die de schuld moeten hebben.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:20

LuvdaTossa, dat JIJ nu een superbrave Jazz op stal hebt wil niet zeggen dat dit regel is...
De mijne heeft een Balzflug moeder, zelf is Sil een ontzettend schatje in de omgang, maar moeders is toch echt link.
De Frere x Amor die ik reed was een lief ding op stal, echt een kinderboerderijpony. Totdat je erop ging zitten, die steigerde met zijn kont tegen het schot omhoog.
Even ter illustratie.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:25

LuvdaTossa schreef:
Ik voel me aangevallen omdat mensen de schuld geven aan Jazz..... Terwijl de nakomelingen niet verkeerd zijn. Als ik niet met Tosca was bezig geweest, had ik voor haar het ergste gevreesd. Niet omdat ik zo goed ben, nee helemaal niet, juist niet...... Maar ik heb haar in haar waarde gelaten en ben positief met haar om gegaan. Het is nu twee jaar geleden, ik was in principe toen echt nog een klein ponymeisje.....

Maar om Jazz dan de schuld te geven Het zijn de mensen die ermee omgaan die de schuld moeten hebben.

Een paard heeft ook nog altijd een moeder, dus dat scheelt.. Maar laat ik het zo zeggen.. je hebt ook families (mensen) die vreselijk eigenwijs of wat dan ook zijn, dus dat komt dan ook ergens vandaan.. Tuurlijk is het ook de opvoeding, maar karakter is zeker wel erfelijk en het is aan de mens om daar goed mee om te gaan.. Maar het groote gros ruiters kan dat dus niet, dus krijgt paps een slechte naam, die is bekent dus is het makkelijker..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:26

Missouri schreef:
LuvdaTossa, dat JIJ nu een superbrave Jazz op stal hebt wil niet zeggen dat dit regel is...

Maar gelukkig heb ik er meer van dit soort paarden mogen inrijden En ik moet zeggen, ben helemaal weg van die knollen. Met pijn in m'n hart vertrokken ze weer......

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:40

Ik word toch altijd zo moe van dat in hokjes drukken van hengsten. Er zullen van Jazz echt wel klieren zijn, net zoals er van andere hengsten ook wel moeilijke paarden tussen zitten. Bepaalde combi's zullen misschien vervelende paarden geven, bloed wat niet goed op elkaar aansluit, maar om bij voorbaat al te zeggen dat het een levensgevaarlijke bok moet zijn en dat de fokker waarschijnlijk levensmoe was........Erg kortzichtig, je kunt het paard van je leven wel missen als je je laat leiden door zulke opmerkingen.
Ik ben het met Pipo eens, als de nakomelingen van Jazz echt zulke rotbokken waren, dan waren de prestaties ook heel wat minder. Mensen die het hardst roepen dat het gevaarlijke paarden zijn, zijn juist degene die er totaal niet mee om kunnen gaan. En voordat ik echt geirriteerd wordt: zie onderschrift!!!!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:43

Een liefhebber van Jazz dus, maar als je, net als ik, meerdere Jazzen meegemaakt hebt met een wat minder leuk karakter, dan schuif je zo'n vaderpaard al gauw wel in een hokje, dat is een logische reactie.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:52

Liefhebber is zwak uitgedrukt, ik vergeet mijn vriend zodra ik die hengst zie...*zucht*.
Ik wil best toegeven dat er wel een paar tussenzitten (zoals van elke hengst) die vervelend zijn. De volle broer van mijn tweejarige merrie is ook heel anders, dat is een echt baasje (maar ook een flesseveulen). Ik vind het jammer dat veel mensen nare ervaringen (blijken te) hebben met Jazz nakomelingen, terwijl het zulke extra paarden kunnen zijn! Vaak gaan mensen ook al anders met zo'n paard om, omdat ze weten dat het een Jazz is. Ik wilde graag een sportpaard fokken, en daarom heb ik voor Jazz gekozen (om meer redenen, maar die ga ik nu maar niet allemaal uitleggen) en als je de bewegingen van mijn merrie ziet.....Want lopen kunnen ze, die Jazzen!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:54

Ik zal zeker niet zeggen dat het geen plaatjes zijn, en lopen kunnen de meeste ook wel, alleen het karakter past niet bij iedereen.
Heb ik tactisch gezegd, he?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:56

Erg goed! Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:59

Beber schreef:
Ik zal zeker niet zeggen dat het geen plaatjes zijn, en lopen kunnen de meeste ook wel, alleen het karakter past niet bij iedereen.
Heb ik tactisch gezegd, he?

Goh he en dat probeer ik nou ook al 4 post ofzo duidelijk te maken.. Waar ga ik fout?? Tong uitsteken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:07

Beber schreef:
Een liefhebber van Jazz dus, maar als je, net als ik, meerdere Jazzen meegemaakt hebt met een wat minder leuk karakter, dan schuif je zo'n vaderpaard al gauw wel in een hokje, dat is een logische reactie.

Ik heb ook meerdere Jazzen meegemaakt. En ik geef toe niet altijd de makkelijkste. Veel van deze Jazzen waren van een en dezelfde eigenaar.
Bij hem wisten we wat voor bloed het ook was, wel of geen Jazz, winnen van ze lukte haast niet.
Dus om Jazz dan maar in het hokje te schuiven met de stempel moeilijk vaderpaard, gaat mij wat te ver. Men gaat er gewoon extra opletten bij een Jazz, ze willen alleen maar de moeilijke Jazzen zien. Er wordt nooit eens gezegd "dat is een brave Jazz".
En de Jazzen van Viennanova zijn wel braaf!!! De een wat braver dan de ander. Ik denk dat dat eerder komt omdat hij met de fles is grootgebracht, dan dat het een Jazz is.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:11

@ Antano: wanneer ga je kijken?? Ben na deze discussie erg benieuwd wat voor paardje dit is

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:54

Dit topic ging over de combinatie van Jazz x Ferro x Amor x Pericles, het spitsts zich nu toe op Jazz.
Ik ga er altijd vanuit als er niets te verdedigen valt dan hoef je niets te verdedigen.

Overigens vind ik het aanhalen van het feit dat een 2 jarige zo braaf is niet indrukwekkend. De vraag is of ze over 2 jaar als je er al een tijdje mee aan het werk bent ook nog zo braaf is.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:12

sarabande schreef:
Dit topic ging over de combinatie van Jazz x Ferro x Amor x Pericles, het spitsts zich nu toe op Jazz.
Ik ga er altijd vanuit als er niets te verdedigen valt dan hoef je niets te verdedigen.

Overigens vind ik het aanhalen van het feit dat een 2 jarige zo braaf is niet indrukwekkend. De vraag is of ze over 2 jaar als je er al een tijdje mee aan het werk bent ook nog zo braaf is.

daar ben ik het helemaal mee eens, ben eens bij een dressuurstal in Poppel gaan kijken naar een 5 jarige schimmel, super gave knol, beest was bloedmooi, en kon super bewegen, alleen was gewoon niet mee te rijden, paard was als 3 jarige heel lief, maar eenmaal aan het werk, was het echt een draak

antano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 20:11

Ik ga zaterdag kijken om 3 uur en ga ook nog naar velvet kijken gr elise

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:27

sarabande schreef:

Nee, dat is waar. Mijn laatste twee paarden waren ook erg braaf toen ik ze kreeg, totdat ze langzaam aan steeds sterker en meer bespierd werden...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:32

Ik rij nu op een driejarige ( kennedy x ulster). Was als veulen en toen die ouder werd niet altijd even vriendelijk en braaf. Met beleren ook niet zo braaf. Opstappen ging prima, maar het idee dat ze met mij moest lopen stond haar niet aan. Ze ging er doodgewoon bij liggen. Toen ik haar uiteindelijk aan het lopen had heeft ze ongeveer 2 weken in de draf en galop lopen bokken. Nu wordt ze steeds braver, krijgt minder kuren en gaat steeds wat minder in protest.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:54

wat toevallig ik keek vandaag naar hetzelfde paardje (Up To Date)..
maar aan de site zelf te zien ziet het er niet goedkoop uit, juist een beetje aan de te dure kant Scheve mond

succes in ieder geval..