over burggraaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:28

Citaat:
en denk ondertussen, bult op kin, niet zadelmak, geen galop en dat voor een twenter-Burggraaf; knijp jij je handjes maar dicht als je daar vandaag 3.000 euro voor kan beuren

ik snap je niet helemaal je zegt niet zadelmak maar ze is ook nog maar 2,5 (bijna) en dat over galop bedoel ik ze wil wel goed galopperen in de wei enzo maar in een bak met longeren op een volte dus vindt ze het nog moeilijk om door de hoeken te komen maar ze is daarbij ook nog super jong. maar wil jij je verhaal eens wat beter uitleggen?

Citaat:
Waarom zou je er voor zijn derde op gaan zitten?

Is dat omdat je hem zo snel moegelijk concoursklaar wilt hebben, of omdat ze ongeduldig bent?

en ik heb helemaal niet gezegt dat ik er al op ben gaan zitten en we zijn verder ook nog helemaal niet mee bezig om haar zadelmak te maken. maar er zijn nog zoveel mensen die hun paarden met 2,5jaar al zadelmak hebben. zo gaan wij het echt niet doen. en ik ga niet eerder wedstrijden rijden met haar wanneer we er allebei echt voor klaar zijn en ik heb nog een ander paardje staan waar ik ook nog druk mee bezig ben. dus het gaat allemaal nog wel een tijdje duren.. maar ik snap wel waarom je zegt van voor zijn derde. maar ik denk toch niet dat dat gaat lukken want mijn vader heeft een eigen bedrijf en ik heb mijn school en stage dus veel tijd heb ik al helemaal niet.. kan ook maar zo zijn dat het wel een jaar later word.. maar dat zien we dan wel

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:38

ladyenpippi schreef:
ik snap je niet helemaal je zegt niet zadelmak maar ze is ook nog maar 2,5 (bijna) en dat over galop bedoel ik ze wil wel goed galopperen in de wei enzo maar in een bak met longeren op een volte dus vindt ze het nog moeilijk om door de hoeken te komen maar ze is daarbij ook nog super jong. maar wil jij je verhaal eens wat beter uitleggen?

GELUKKIG is ze nog niet zadelmak op 2,5 jaar. En wat mij betreft gooi jij die longeerlijn de eerste 6 maande ook gewoon terug in de kast.... Gun zo'n paard de tijd om sterk te worden, en ga daarna pas longeren. Je maakt je dier op deze manier niet beter, integendeel.

Ik zal het je maar hard zeggen: er is weinig tot geen vraag naar 2,5 jarige dieren. Burggraaf is geen gewild dressuurbloed en voor een springruiter wordt je paard pas op 4, 5 jarige leeftijd interessant.
Je vertelt verder over een rare bult op de kin wat er 'niet uit ziet'. Welnu; als dat niet weggaat is dat een zeer duur grapje; als een paard geen mooi hoofd heeft, halveert de prijs meteen.

Dusss... als ik mijn rekenmachine dan pak, dan taxeer ik je paard NU, met bult, en jong, en afstamming, en geen opleiding, op een 3.000 euro max.
Best kans dat ik er naast zit hoor, en dat jij werkelijk bij toeval een wereldpaard op stal heb staan (ik kan hier weg immers niet zien hoe het paard er uberhaupt uitziet, ik kan alleen afgaan op wat je er zelf over vertelt). Als waar is wat je vertelt over moeder en volle broer, dan kan ook jouw paard een goede zijn.

Maar iets in de manier waarop je jezelf presenteert doet mij vermoeden...
dat de fokker echt wel weet wat ie aan jou verkocht heeft, en dat je waarschijnlijk niet met het beste paard uit zijn stal thuis bent gekomen....
Het is maar een vermoeden.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:46

ladyenpippi schreef:
wie heeft er nog meer een afstammeling van burggraaf??
en wat vinden jullie van deze hengst?

mijn burggraafje is 2,5jaar en ga haar in de winter ongeveer beleren ongeveer.
zijn de afstammelingen van burggraaf gemakkelijk? ik wil graag zo veel mogelijk weten over de afstammelingen.. dus niet over de hengst zelf Lachen

Ik ken ook meerdere burggraaf nakomelingen, beide van of waren in bezit van Folkert Kelderman. De ene: Kireya, was een grote, lieve ''bok''. Hij oogte wat sloom omdat ie 1,78 groot was, maar hij was juist heel fanatiek onder het zadel. Kireya sprong ZZ en is later verkocht, sprong daarna met Roy Wilten nationaal ofzo onder een andere naam. De andere Burggraaf is N'Zamora, een ruin. Erg mooi dier, maar ietsjes sloom. Mooie maat, rond de 1,67 ofzo. Sprong met Folkert Z, maar springt nu met nieuwe eigenaar M. Enorm veel springvermogen en erg voorzichtig. Ow en ik ken nog een Burggraaf, Rapido. Dit is ook een erg mooi dier en springt ook super. Folkert was er geloof ik M mee, met de nieuwe eigenaar springt ie ook weer M en B met een meisje van 12.
Ik ben erg te spreken over Burggraaf-nakomelingen! *LOL*
Succes met hem/haar!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:49

we hebben haar misschien niet zo heel duur gekocht maar dat weet ik echt niet en mijn ouders willen dat ook niet zeggen. toen we bij haar gingen kijken was ze heel iel heel klein dus ze dachten dat ze ook niet groot zou worden maar nu is ze al veel anders gebouwd ze is nu al over de 1.60 heen. kijk maar in mijn profiel voor foto's. ze is echt heel sterk geworden en die bult op haar kin moet dan misschien een kneusing zijn maar dat weet ik ook niet maar mijn lady die heeft dat ook maar veel kleiner die zie je bijna niet maar was eerst ook groter binnenkort moeten we toch naar de da laat ik er gelijk naar kijken.
ach het maakt mij ook helemaal niet uit wat ze gaat opbrengen want we doen haar toch niet weg. mijn lady ook niet. mijn moeder wil dat echt niet hebben. Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 03:58

ik heb ook een burggraaf merrie gehad (foto's in mijn profiel, de vos)
superlief beest, maar erg heet onder het zadel en dan voornamelijk op de sprong.
wat betreft het longeren, heb ff in je profiel gekeken en vond het paard nog erg jeugdig, niet raar voor een twenter, dus als hij van mij was deed ik er niets mee en liet ik hem eerst groeien en sterk worden, lijkt me beter

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:03

Haastige spoed, zelden goed....

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:07

voor meer burggraaf foto's en info ik heb t (eindelijk) in mijn profiel staan..

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 01:59

zoo je hebt een super mooi paardje pajidin echt heel mooi Haha! veel succes ermee Haha!

Norma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:16

Volgens mij is Burggraaf ver ook familie van Landwind toch, en dus familie van mijn paardje!!!

Ludmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:59

ik ken 2 burgraafjes en ze zijn allebei beetje lomp maar wel heeeeeeeel braaf en makkelijk in de omgang!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 13:50

norma ik zou het niet weten maar ik heb ook nog een landwind Haha! kijk maar in mijn profiel Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:22

ladyenpippi schreef:
norma ik zou het niet weten maar ik heb ook nog een landwind Haha! kijk maar in mijn profiel Haha!

Landwind II en Burggraaf zijn beide zonen van Landgraf I.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:29

Ik rij een Manhattan (v. Burggraaf). Een fijn paard in de omgang. Wat eenkennig. Wil graag werken. Wel een heel rank paard.

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:32

Rij momenteel een Germus x Burggraaf. Erg looplustig paard met iets gestressd karakter, maar wil wel voor je werken! (foto in profiel) Met beleren hebben we verder geen problemen gehad dan slecht 1x bokken.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:38

Ik vind ze meestal wel lomp in het gedrag.
Een vriend van mij rijdt ook nog een burggraaf, zeer voorzichtig met springen en heeft heel veel vermogen.
Zelf rijd ik een habsburg (v. burggraaf) soms in het gedrag ook lomp verder wel braaf.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 15:57

xJustMe ik hoop dat het ook zo bij ons gaat met het beleren Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:32

Over dat aanrijden op 2,5 jarige leeftijd, dat hoor je wel meer. Maar dan maken ze ze meestal alleen zadelmak, gaan dr een paar keer opzitten en dan gooien ze ze nog een jaar op het land, en gaan dan verder als ze 3,5-4 jaar zijn..

Heb zelf geen Burggraaf, heb er wel eens wat gereden, over het algemeen wel hele lieve beestjes, niet bijzonder in de gangen, wel leuk springen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:34

Tyrano is vorig jaar ingereden. Hij was toen 3,5.
Het ging ontzettend makkelijk. Hij heeft 1x gestijgerd. Dit was puur omdat de eigenaar te snel opsteeg en daarvan schrok. Daarna nooit meer problemen gehad.
Het is een goudeerlijk paard, maar hij moet je wel vertrouwen.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:27

Meld zich met een grote 4 jarige zwarte Burggraaf merrie. Lachen
Merrie is idd beetje lomp, maar wel erg lief in de omgang. Ze is van me zusje, die gaat er in januari waarschijnlijk mee starten.
Op dit moment heeft ze een heel mooie Lupicor merrie veulentje.