arabierenvraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:15

horseyfries schreef:
Ja Spettic, helemaal met je eens! Dat supergevoelige hebben alle arabieren die ik gereden heb ook, dus moeilijk aan de teugel? Op je pinkjes krijg je ze naar beneden!
Wat ik wel tegenkom is dat mensen te harde handen hebben en de Arabier in de verdediging schiet en tegen de hand komt juist omdat hij zo gevoelig is! "Minder doen is meer resultaat" in dat geval.

HEHE! helemaal juist! Dan word er gezegd dat Arabieren vaak alleen maar met hun neus in de lucht lopen, blablabla, maar dan vergeten ze er wel bij te zeggen dat ze zelf een harde hand hebben...en ja, dan krijgt de Arabier de schuld! Verward
En dat terwijl ze juist een hele fijne mond hebben.... *LOL*

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:21

joepje schreef:
HEHE! helemaal juist! Dan word er gezegd dat Arabieren vaak alleen maar met hun neus in de lucht lopen, blablabla, maar dan vergeten ze er wel bij te zeggen dat ze zelf een harde hand hebben...en ja, dan krijgt de Arabier de schuld! Verward

OK dan! OK dan! OK dan! Nagelbijten / Gniffelen

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:07

joepje schreef:

Haha idd, ik kwam vroeger van mijn cross - neus in de lucht - new forester af, en stapte op mijn nieuwe pony, een half arabiertje. Nou dat was echt een eye opener hoor Haha! superslim en gevoelig dier!!! Idd met 2 vingertjes naar beneden, was een echte showbal. Hij heeft trouwens later nog Z gelopen (niet met mij helaas Knipoog).

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:43

Haha! Dat zijn pas berichten! OK dan!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:01

joepje schreef:
Haha! Dat zijn pas berichten! OK dan!

Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:05

Ik heb overigens wel gelezen en gehoord dat de gangen van een arabier niet ruim zijn Verward
Ik vind dat dus niet juist, maar help me eens Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:16

griebels schreef:
Ik heb overigens wel gelezen en gehoord dat de gangen van een arabier niet ruim zijn Verward
Ik vind dat dus niet juist, maar help me eens Haha!

dat heb je dan vast gehoord van iemand die nog nooit een goeie Arabier heeft zien lopen... Haha!

natuurlijk kunnen sommige Arabs niet goed lopen, maar dat heb je bij elk ras,
Het is maar net hoe het paard gebouwd is!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:32

Ik heb het eigenlijk vaker gehoord, en ook gelezen in arab-boeken Haha!
Het staat bij raskenmerken namelijk.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:05

hmmm klopt gelukkig niet altijd dan! Mooi voorbeeld is Pajkovski natuurlijk... die kan lopen als Bonfire Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:29

Daarom zei ik ook dat ik het nog gezien heb, maar vind het wel raar dat het dan geschreven wordt bij raskenmerken door mensen die er verstand van behoren te hebben... Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:35

griebels schreef:
Ik heb het eigenlijk vaker gehoord, en ook gelezen in arab-boeken Haha!
Het staat bij raskenmerken namelijk.

oja, dus in die boeken staat: een Arabier kan niet zo mooi lopen.
grappig!
ik denk niet dat een Arab kenner dat zal zeggen...

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:15

hmm ten eerste moet ik zegge dat ik dit een eindeloze discussie vind. Je komt altijd mensen tegen die het niet op arabieren hebben en ze bij het leven gaan afkraken. Zelfde gebeurd met zoveel rassen. Ik voel me dan ook niet zo aangesproken om in de verdediging te schieten hoor. Ik laat het altijd liever zien wat een arabier allemaal kan. En k'moet daarbij zegge dat iedereen alleen maar veel lof heeft dan. Al die verhaaltjes zijn leuk allemaal, maar mijn arabje heeft al heel wat prijzen in de wacht gesleept en wat harten sneller doen kloppen. Dus mensen kijk iets verder dan je neus lang is voor een conclusie te trekken.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:44

Je hoeft de arabier toch niet te verdedigen? En volgens mij worden ze ook niet echt afgekraakt in dit topic.
Ze zullen dressuurtechnisch niet perfect zijn anders hadden ze ook wel Grand Prix gelopen en dat doen ze niet (prima toch?). Door te lezen over de beperkingen van je paard kun je toch juist ook erg veel leren als het gaat om training ed.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:09

Citaat:
anders hadden ze ook wel Grand Prix gelopen

is zeker 1 arabier die dat wel heeft gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dat is GOMEL die heeft menig KWPN-er zn hielen laten zien in de dressuurring OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:27

joepje schreef:
oja, dus in die boeken staat: een Arabier kan niet zo mooi lopen.
grappig!
ik denk niet dat een Arab kenner dat zal zeggen...

Nee je verdraait het!
Er staat dat de arabier vaak niet zo'n ruime gangen hebben...
Dat wil toch niet meteen zeggen dat ze niet mooi kunnen lopen Verward

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:29

jazz-fan schreef:
is zeker 1 arabier die dat wel heeft gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dat is GOMEL die heeft menig KWPN-er zn hielen laten zien in de dressuurring OK dan!

Die heeft toch Prix St. George gelopen? Of hoe je dat ook mag schrijven Haha!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:00

Gomel schijnt prix St Georges gelopen te hebben. het probleem als je naar het ZZGP wil is dat je paard boven de 160 moet zijn en daar heb je niet veel (goede) arabieren van. Dus ook een reden waarom er nog geen arabier in het grand Prix heeft gelopen. Sanod loopt ZZ licht ook een mooi voorbeeld, maar er wordt toch anders tegenaan gekeken als je met je arabiertje komt ze zien liever een KWPN helaas.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:06

Precies, hoeveel Arabieren zijn nou groter dan 1.60? In Duitsland heb ik wel heel wat aantal Arabieren gezien die de oefeningen beheersen.

Bashuk

Re: arabierenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:25

er zijn genoeg arabieren die dit niveau perfect beheersen ( vooral duitsland inderdaad, youko ) maar gewoonweg niet kunnen startten omdat hun paard niet de juiste afmetingen heeft. Er zijn genoeg arabieren onder wie Sini al Raj die ook op dit momen Prix st.Georges loopt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:25

Toch vind ik dat ze in de paarden sport meer moeten kijken naar prestaties van een paard.
Als men een Arabisch Volbloed heb wat net zo makkelijk oefeningen doet als salinero dan vind ik dat men dit moet toelaten.
En dat gezeik over dat het pony's zijn wordt ik ook een beetje gek van.

Toch lopen er in het buitenland een hoop arabische volbloeden mee op hoog nivo.......

Soms lijkt het wel of men wil dat we met zijn allen een 'sport'paard neemt zoals dat men tetgenwoordig noemt:S

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:30

dat is echt onzin.
arabieren kunnen best de dressuur in en die van mij heeft waarschijnlijk zelfs z gelopen vroeger.
niet bij mij maar bij de vorige eigenaar.
als je hem longeert loopt die vaak uitgestrekt
ziet er wel mooi uit
alleen jammr dat ik hem zelf nii zo ver gebracht heb
was dus beestje waar alle knopen al op zaten.
maar door peesblessure niet meer geschikt voor de sport

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:22

Misschien bedoelen ze gewoon dat arabieren niet geschikt zijn voor het hogere dressuurwerk (vanaf zz licht)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:38

o0anouska0o schreef:
Misschien bedoelen ze gewoon dat arabieren niet geschikt zijn voor het hogere dressuurwerk (vanaf zz licht)

???????????????? ik geloof dat er hier niet goed gelezen wordt???????????

Er zijn wel degelijk Volbloed Arabieren die het hogere dressuurwerk beheersen, alleen mogen zij helaas hier in Nederland niet in deze hogere klasses starten vanwege dat ze tenminste een schofthoogte van 1.60 moeten hebben, en helaas zitten de meeste arabieren onder deze gevraagde schofthoogte.

groetjes bren

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:02

Denk dat ik maar eens aan de smit ga navragen of er ook plateau zolen zijn van paarden Probleem opgelost

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:59

Arabieren kunnen net zo goed verzamelen als hun baasje kan rijden, net als alle andere paarden trouwens!