Ik heb vroeger een paardje gehad met een flinke scheut Egyptisch Arabisch Volbloed (Asil, Nazeer etc.) en ging me daar toen helemaal in verdiepen. Kocht een dikke pil van een boek bij een Duitse uitgever, vol met foto's en pedigrees van Asil Arabieren (Egyptisch) Daarna heb ik een merrie gehad van De Saint x uit een Gelders basispaard merrie, ging ik in die bloedlijnen zitten spitten (Nithard x, Gambo Sgldt, Hoogheid etc.). Ik heb voor iemand een tijd lang de supplementen van het K.W.P.N. hengstenboek bijgehouden, daarin las ik me suf. En ook van het N.R.P.S. hengstenboek, ook dat las ik stuk (was zelf drie jaar lang secretaresse van het N.R.P.S. N-H). Zo heb ik ook een keer de merrie- en hengsten boeken van het Trakehner stamboek te leen gehad, dikke lol met doorspitten van de bloedlijnen.
Vroeger heb ik een aantal jaren harddravers getraind, verdiepte ik me in de bloedlijnen van dravers.
Toen ik een Quarter horse kocht, verdiepte ik me in QH bloedlijnen. Toen ik vervolgens een Thoroughbred merrie kocht en daar later drie appendix Quarter horses uit fokte, dook ik stevig in de Volbloed bloedlijnen.
En sinds ik toegang heb tot het internet is het helemaal vette pret met het doorworstelen van bloedlijnen en ik koop ook nog geregeld boeken over Volbloeden en Quarter horse roots/pedigrees

Ik verheug me nu al op mijn vakantie in Engeland, want we gaan naar Newmarket en daar hebben ze vast gave boeken over TB's, kan ik weer goed mijn slag slaan