Artikel Keuringsgekte!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:16

Vakjournalisten hebben we helemaal niet. Het gros van het zgn. vakjournaille wauwelt precies na wat de jury hun heeft voorgeschoteld.
De enige commentaren die het vakjournaille doorgaans geeft zijn van nul en geenerlei waarde. Het vakjournaille komt vaak niet verder dan:
ietsje diep in de rug, ietsje langer in de hals, ietsje langer in de rug, iets beknopt aandoend, ietsje gerekt en ga zo maar door. Om over de bewegingen maar helemaal te zwijgen. Het gros van het vakjournaille bejubelt in alle toonaarden, even als de jury, een paard dat volstrekt op zijn voorbenen loopt. De ondeskundigheid wordt nog eens onderstreept door geplaatste foto's die vaak precies het tegenovergestelde laten zien van zoals een paard hoort te bewegen.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:49

Was er vorig jaar ook al niet zoveel tumult rond vdl?
Toen werden er ook opeens weer een boel hengsten van hem gekeurd. Naar mijn mening heeft Wiebke het KWPN net zoveel nodig als het KWPN hem.

AvD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:31

Citaat:
Ben benieuwd of VDL net zo veel sh.it, hier op Bokt ,over zich heen krijgt als ZOER SR.

De relatie VDL en Zoer begrijp ik niet, leg uit?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:41

Lovely schreef:
Elke fokker en elk stamboek worstelt slechts met 1 vraag:
"HOE herken ik WELK talent in een paard?".

Dat is ook niet een taak van de stamboeken. Stamboeken moeten zorgen voor goede fokprodukten. Ruiters selecteren daaruit vervolgens sporttalenten. Een sporttalent hoeft vervolgens niet altijd een goed fokprodukt te zijn en een goed fokprodukt hoeft per definitie niet een extreem sportptalent te zijn. Stamboeken en fokkers horen de aanleg vast te leggen. Ruiter en paard samen zetten aanleg om in sportprestaties. Aanleg heeft een paard alleen als het evenwichtig gebouwd is met evenwichtige bewegingen en evenwichtige springmanieren. Op dat talent dienen de stamboeken te selecteren.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:47

Pipo schreef:
Vind het nogal een uitspraak van VDL. Staan er ook nog argumenten bij? Of is het puur een gevoelskwestie van van de Lageweg?

Jammer dat het weer om mensen gaat en niet om paarden.

Pipo je bent toch niet blond? De reden staat er onverkort weergegeven.
VDL vindt dat Verkerk mensen keurt en niet de paarden!!!!!
Nu kan een man als Verkerk waarschijnlijk ook weinig anders. Zolang Verkerk zijn stereotiepe verhaaltjes afdreunt van paarden met een opvallend voorbeengebruik maar het achterbeen komt niet helemaal mee, dan toont hij onverbloemd aan dat hij maar bitter weinig heeft begrepen van de bouw en de bewegingsmechaniek van sportpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:57

Anna42 schreef:
Pipo je bent toch niet blond? De reden staat er onverkort weergegeven.
VDL vindt dat Verkerk mensen keurt en niet de paarden!!!!!
Nu kan een man als Verkerk waarschijnlijk ook weinig anders. Zolang Verkerk zijn stereotiepe verhaaltjes afdreunt van paarden met een opvallend voorbeengebruik maar het achterbeen komt niet helemaal mee, dan toont hij onverbloemd aan dat hij maar bitter weinig heeft begrepen van de bouw en de bewegingsmechaniek van sportpaarden.

Van de zon wil het nogal blond worden Haha!

Dus als VDL iets zegt moet je dat maar gelijk geloven Verward
Er zitten twee kanten aan dit verhaal. En volgens mij is dit gewoon een oude persoonlijke vete die nu publiekelijk word uitgevochten.

Beetje simpel........

AvD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:01

Ik denk dat VDL doet wat velen zouden willen doen; een daad stellen!!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:29

Wat houdt dit in? Dat er veel meer mis is maar dat velen dit niet durven te zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:34

Anna42 schreef:
Wat houdt dit in? Dat er veel meer mis is maar dat velen dit niet durven te zeggen?

Ik vind het stemmingmakerij, het lijkt verdorie de prive of story wel. Laat ze dat lekker samen uitpraten, desnoods met een bemiddelaar erbij, ipv dit via de pers naar buiten te brengen.

AvD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:42

Anna42 schreef:

inderdaad.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 14:42

Anna42 schreef:

Dat denk ik ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:45

joshua schreef:
Dat denk ik ook wel.

Onvrede is alleen op te lossen als daar over gecommuniceerd wordt. Dus degene die er niet over durven praten die snijden zichzelf in de vingers.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 14:46

Waaerom snijden die zich zelf in de vingers Pipo? Er zijn meerdere stamboeken waar je je paarden kunt registreren geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:49

joshua schreef:
Waaerom snijden die zich zelf in de vingers Pipo? Er zijn meerdere stamboeken waar je je paarden kunt registreren geloof ik

Onvrede heb je alleen jezelf mee, als je dat niet uitspreekt ben je de enige die er over nadenkt. Dat geeft heel erg veel negatieve energie. Daarom......je hebt jezelf ermee.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 14:51

Oh zo
Ik denk dat het van Wiepke , als het waar is een goed doordacht iets zou zijn. Ik denk ook dat als hij het in de pers had gebracht ,zoals Anna zegt dat het een goed besluit is. Waarom? Laat de boel maar een keer loskomen, als er niks aan de hand is hebben ze toch ook niks te vrezen. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:54

joshua schreef:
Oh zo
Ik denk dat het van Wiepke , als het waar is een goed doordacht iets zou zijn. Ik denk ook dat als hij het in de pers had gebracht ,zoals Anna zegt dat het een goed besluit is. Waarom? Laat de boel maar een keer loskomen, als er niks aan de hand is hebben ze toch ook niks te vrezen. Ach gut

Ik ken de desbetreffende personen niet ( ja van gezicht Haha!), en het verhaal niet, dus ik heb er ook geen oordeel over. En als ik alles moet geloven wat er in paardenland gezegd word........... Gaaaap

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 14:55

Dat is jou mening Pipo ik ken genoeg van soortgelijke verhalen, en die mensen ken ik wel vrij goed!(nee heb het niet over Anna) *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:56

joshua schreef:
Dat is jou mening Pipo ik ken genoeg van soortgelijke verhalen, en die mensen ken ik wel vrij goed!(nee heb het niet over Anna) *LOL*

Dus je kent de betreffende personen in deze soap goed?

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 14:59

Dat zeg ik niet , ik ken zat mensen die dezelfde mening hebben als Wiepke.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:47

AvD"]
De relatie VDL en Zoer begrijp ik niet, leg uit?
[/quote]

[quote="Pipo schreef:
Van de zon wil het nogal blond worden Haha!

Dus als VDL iets zegt moet je dat maar gelijk geloven Verward
Er zitten twee kanten aan dit verhaal. En volgens mij is dit gewoon een oude persoonlijke vete die nu publiekelijk word uitgevochten.
Beetje simpel........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:55

Die Verkerk moet het nog al eens ontgelden.
Maar hij is zelf die het ook opzoekt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:19

Anna42 schreef:
De in het artikel goed gefundeerde alternatieven kunnen dit soort excessen voorkomen.

Wat zijn die ?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:30

Ik zocht daar in Leeuwarden het Artikel, noppes.

Maar ik kwam dit wel tegen. OK dan!

Anoniem klagen over paardenstamboek mag

DRACHTEN - De namen van schrijvers die op internet anoniem klagen over het Friesch Paarden Stamboek blijven geheim. De rechtbank heeft beslist dat er geen hoorzitting komt waarin de namen bekend moeten worden gemaakt.
Het FPS-bestuur overweegt in hoger beroep te gaan tegen die uitspraak. ,,Maar het doel is eigenlijk al bereikt. De taal op de site is een stuk netter geworden'', zegt FPS-secretaris Victor Both.

Het stamboek wilde via de rechter de namen boven water krijgen van schrijvers die onder een schuilnaam op de internetpagina
www.nieuwsgrazer.nl
kritiek uiten op het bestuur
. Volgens Both was er sprake van smaad en laster. ,,Kritiek is prima, maar dit ging te ver.'' Zo werd voorzitter Jaap van der Meulen vergeleken met de dictator Robert Mugabe van Zimbabwe. Het bestuur werd uitgemaakt voor 'maffiabende'. ,,Dat zijn we natuurlijk niet.''

De internetpagina werd vorig jaar opgezet. Iedereen kan er anoniem het hart luchten over het stamboek. Both, die zelf ook wel eens de pagina's leest, heeft ondertussen de namen van een aantal schrijvers op de ,,roddelpagina'' getraceerd. ,,We hebben ze uitgenodigd voor een gesprek om een aantal zaken te ontzenuwen en uit te leggen. Ze wilden jammer genoeg niet. Dan hadden ze waarschijnlijk geen stof meer om over te roddelen.''

Citaat:
,,Dat zijn we natuurlijk niet.''

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:01

Ik durf te wedden dat als je de keurmeesters hun boekje afpakt, dat ze dan helemaal niet meer weten wat ze moeten zeggen.
Ben bang dat er dan in een heel korte tijd geen keur meesters meer zijn.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:03

ceasario schreef:
Wat zijn die ?

Begrijpend lezen heet dat tegenwoordig op Bokt. Als je er niet uitkomt, laat het maar weten dan zal ik ze op rijtje voor je zetten.