Friese hengst (Adel357) wint Grand Prix

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:27

Hmmz Titel is wel correct.. hij heeft de GP gewonnen *LOL*

Openingspost is gewoon een nieuwsbericht, alleen dat laatste zinnetje na de quote, kan ik me voorstellen dat sommigen lange tenen hebben en er daardoor onder komen te liggen... Moet je wel tegen kunnen vind ik, de koudbloeden worden vaak zat als een ondergeschoven kindje naar voren gehaald... Dan vind ik dat zo'n opmerking wel een keertje mag.

Maar zoals ik al eerder zei, er was hier sprake van een discussie zonder einde en men was langs elkaar heen aan het posten... Dat heeft geen nut en men wordt alleen maar eigenwijzer aan allebei de kanten!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:29

Maar Wouter, 60% is toch best een knappe prestatie in een GP proef? Okee, hij is niet gewonnen, maar er zullen vast wel veel WPN'ers zijn die geen 60% hadden gehaald met hun ruiter.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:32

Idra schreef:
Maar Wouter, 60% is toch best een knappe prestatie in een GP proef? Okee, hij is niet gewonnen, maar er zullen vast wel veel WPN'ers zijn die geen 60% hadden gehaald met hun ruiter.

Die zijn er genoeg, maar ook genoeg friezen die dat niet lukken Knipoog

De discussie is een fries een dressuurpaard is denk ik beter voor een ander topic Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:32

Volgens mij snap ik nu iets niet.. vergeef mij mijn ondeskundigheid op dit gebied hoor...

Hoezo zou hij de GP niet gewonnen hebben? In het nieuwsbericht staat dat hij met een/de ( ? ) trofee naar huis ging... Hij was als eerste (van de 1 danwel...)

Verder dacht ik ook dat 60% een goede score was? Heb 1 dag meegelopen met een GP-ruiter en het meeste zat toch wel enigzins in die buurt? (Op selectie voor Nijmegen)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:35

snowdon schreef:
Volgens mij snap ik nu iets niet.. vergeef mij mijn ondeskundigheid op dit gebied hoor...

Hoezo zou hij de GP niet gewonnen hebben? In het nieuwsbericht staat dat hij met een/de ( ? ) trofee naar huis ging... Hij was als eerste (van de 1 danwel...)

Verder dacht ik ook dat 60% een goede score was? Heb 1 dag meegelopen met een GP-ruiter en het meeste zat toch wel enigzins in die buurt? (Op selectie voor Nijmegen)

Nogmaals, hij heeft gewonnen omdat ie de enige deelnemer was.

En de selectie in NL voor o.a. de OS word een gemiddelde score 70% verwacht.

60% is simpel gezegd voor elk onderdeel een zes Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:36

Ok, alles nu redelijk opgehelderd *LOL*

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:27

Dan nog hebben ze een superprestatie neergezet!
Doet menigeen hun niet na!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:33

Wouter24 schreef:
Nogmaals, hij heeft gewonnen omdat ie de enige deelnemer was.

En de selectie in NL voor o.a. de OS word een gemiddelde score 70% verwacht.

60% is simpel gezegd voor elk onderdeel een zes Lachen

Voor een paard dat sinds dit jaar GP loopt toch een hele prestatie OK dan!
Hoeveel paarden in Nederland halen 70%? Zoveel zijn dat er niet hoor, hij zit dus niet zo ver van de top.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:39

Vasthi schreef:
Voor een paard dat sinds dit jaar GP loopt toch een hele prestatie OK dan!
Hoeveel paarden in Nederland halen 70%? Zoveel zijn dat er niet hoor, hij zit dus niet zo ver van de top.

Naar dat ik me kan herinneren zaten de meesten in de top 10 toch wel rond de 70% in de GP.... Maargoed, in de blubber.. vind ik dat een 6, toch wel 7 is Haha!

In verhouding met hoeveel paarden er zijn in NL, zit Adel niet ver van de top in elk geval Tong uitsteken Het blijft een knappe prestatie, maar daar is iedereen het mee eens!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:41

Wouter24 schreef:
Dus omdat ik geen GP rijd mag ik alleen maar, wat goed van die fries roepen Verward Knipoog

nee joh, ben je gek! Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:39

peeky schreef:
Ik vind het prachtig, barokke paarden. Ergens kan ik me wel voorstelen dat ze door de fokgeschiedenis misschien minder geschikt zijn dan paarden die puur voor de dressuur gefokt zijn, maar ik vind barokke of gekleurde paarden een zeer welkome afwisseling in de ring

En wat is dan de geschiedenis van een KWPN? Haha! Knipoog Dat is een kruising van... ehm wie weet het nog? iig waren er heel vroeger geen dressuurpaarden, het waren allemaal werk knollen die zondags voor de kar stonden Knipoog

Friese paarden in de sport roelen gewoon, en die van Jnien is gewoon helemaal super Knipoog Je zou echt voor de gein die blikken eens moeten zien als je weer een paar 'dressuurcracks' er per ongeluk uit gereden hebt, maja daarvoor zijn dan altijd excuses te over Knipoog Zodra een fries eens een x toevallig minder presteerd is het ineens een ongeschikt dier Verward

Aparte paarden in de dressuur maken het juist wat afwisselender, als je maar plezier hebt met je paard Knipoog

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:14

nou ik denk dat je toch meer aan een fries moet werken dan aan een kwpner... Ik heb geen hekel aan paarden, maar de 1 houd meer van friezen en de ander van nrps of kwpn oid. Als ik zie wat adel presteerd en dat al die mensen afhaken omdat het modderig is is niet zijn probleem hij heeft zijn punten binnen en hij heeft zijn doel behaald. Tevens vind ik 60% niet slecht. Hij heeft nog maar een aantal keer GP gestart.

Ik denk dat je van elk paard een dressuur paard kan maken..
Tis maar hoe je er naar kijkt en hoe je er mee omgaat.

Patje369

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:45

Wouter24 schreef:
vind het knap dat ie er GP mee is geworden, maar dit zijn nog geen prestaties waar ik stijl van achter over val Knipoog

Welke prestaties kan jij opnoemen van jezelf waar wij van achterover vallen ????

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:49

Wat is dat nou toch voor onzin dat wouter24 zelf briljant moet presteren om commentaar te kunnen geven! Hij kan er toch prima een mening over hebben, zonder zelf GP te rijden.

Patje369

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:05

Anoeska schreef:
Wat is dat nou toch voor onzin dat wouter24 zelf briljant moet presteren om commentaar te kunnen geven! Hij kan er toch prima een mening over hebben, zonder zelf GP te rijden.

Het spreekwoord zegt : de beste stuurlui staan aan wal !

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:09

Patje369 schreef:
Het spreekwoord zegt : de beste stuurlui staan aan wal !

Zo betweterig vind ik hem anders ook weer niet overkomen... het komt van beide kanten af, dus ook in dit geval, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:21

Misschien niet betweterig, maar toegeven dat het knap is wat er met Adel bereikt is doet hij ook niet Hij probeert steeds de prestaties van Adel te bagataliseren.

Maar ja, Adel's ruiter Marc Peter Spahn zei ook:"net als zoveel mensen in de paardensport had ik zo mijn gedachten bij de dressuurcapaciteiten van het Friese paard. Juist door hun bouw verwacht je niet dat ze veel verder komen dan de klasse Z2."

(Bron: Bit nummer 108 mei 2004)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:32

Vasthi schreef:
Maar ja, Adel's ruiter Marc Peter Spahn zei ook:"net als zoveel mensen in de paardensport had ik zo mijn gedachten bij de dressuurcapaciteiten van het Friese paard. Juist door hun bouw verwacht je niet dat ze veel verder komen dan de klasse Z2."

(Bron: Bit nummer 108 mei 2004)

Maar hij heeft het toch geprobeerd om verder te komen dat het Z2 en het is hem toch gelukt!
Ik denk dat hij zijn mening/gedachten wel heeft bijgeschaafd v.w.b. de fries in de dressuur!
Zo zijn er meerdere ruiters/amazones wat hun mening bijstellen als ze eenmaal met een fries rijden. En ja sommigen ook de andere kant op!
Ik vind het gewoon heel krom om te zeggen dat een fries geen dressuurpaard is, terwijl er dressuur mee gereden wordt!
Als er dressuur mee gereden wordt is het in my opinion een dressuurpaard!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:33

Starbreeze schreef:
Friese paarden in de sport roelen gewoon, en die van Jnien is gewoon helemaal super Knipoog

Haha! THANKS!! Haha!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:38

Jnien schreef:
Maar hij heeft het toch geprobeerd om verder te komen dat het Z2 en het is hem toch gelukt!
Ik denk dat hij zijn mening/gedachten wel heeft bijgeschaafd v.w.b. de fries in de dressuur!
Zo zijn er meerdere ruiters/amazones wat hun mening bijstellen als ze eenmaal met een fries rijden. En ja sommigen ook de andere kant op!
Ik vind het gewoon heel krom om te zeggen dat een fries geen dressuurpaard is, terwijl er dressuur mee gereden wordt!
Als er dressuur mee gereden wordt is het in my opinion een dressuurpaard!

Inderdaad! In 2008 wil Spahn zelfs met Adel mee gaan doen aan de OS in Peking OK dan!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:40

Vasthi schreef:
Inderdaad! In 2008 wil Spahn zelfs met Adel mee gaan doen aan de OS in Peking OK dan!

Eerlijk waar? Ik ben benieuwd, zou wel heel gaaf zijn!

*Ik begin me wel een beetje te schamen dat ik gewoon nog nooit van Adel gehoord had, tot ik hem aan het werk zag in Kootwijk, echt een schitterende hengst die bij mij de voorliefde voor het Friesche paard weer wat naar boven haalde! *

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:54

Vasthi"]
Misschien niet betweterig, maar toegeven dat het knap is wat er met Adel bereikt is doet hij ook niet
[/quote]
[quote="Wouter24 schreef:
vind het knap dat ie er GP mee is geworden,

Ach gut

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:59

Starbreeze schreef:
En wat is dan de geschiedenis van een KWPN? Haha! Knipoog Dat is een kruising van... ehm wie weet het nog? iig waren er heel vroeger geen dressuurpaarden, het waren allemaal werk knollen die zondags voor de kar stonden Knipoog

Tsja dat zal best, maar nu zijn ze dat niet meer door jarenlang fokken op dressuureigenschappen en bij de Friezen is deze knollen geschiedenis er nog minder uitgefokt dan bij de WPN'ers. Het is overigens wel waarschijnlijk dat Friezen steeds dressuurmatiger gefokt worden en uiteindelijk misschien wel net zo geschikt worden voor de dressuur als KWPN'ers. Maar ja, wat blijft er dan nog van de Fries over is de vraag? Het is bij vele rassen die van oorsprong gefokt zijn voor de kar een trend om ze ineens luxe te maken en ik kan daar niet echt achter staan. Ik denk nu met name aan de Tinker. Die vind ik het mooiste lekker zwaar en voor de wagen. Dat is ook hun geschiedenis: lekker voor de huifkar van de zigeuners. Friezen blijf ik ook het mooiste vinden voor de wagen.
Maar goed, ik heb ook een halve Fries met flink wat kieactie waar ik dressuur mee rijd hoor, dus ik heb verder niets tegen Friezen Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:11

Ik vind het echt toppie van Adel! OK dan!

Ik vind m helemaal geweldig en ik zou zelf ook wel met zo´n dier rond willen rijden! Daar kunnen veel KWPN dressuurpaarden niet tegenop!

Ik vind het knap van zowel Adel als de ruiter, ik doe t m niet na...denk ik... Tong uitsteken

Mocht ik ooit nog met een Friesje rijden dan zo een als Adel.. Ach gut

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:58

Wouter24 schreef:
:)* Ach gut

OK dan!
Wat gek dat ik daar overheen gelezen heb Schijnheilig