welke hengst fokt groot en super dressuurbloed ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:58

nou mensen dit slaat echt nergens op!!! Scheve mond

loop haar paardje niet zo af te kraken..

ER ZIJN ZO VEEL PAARDEN MET SPRINGBLOED DIE OOK DRESSUUR KUNNEN LOPEN...

gribaldi is een leuke hengst maar hij fokt niet groot..

rubiquil fokt groot maar ik weet niet of het boven de 1.70 is...

nou veel succes met zoeken

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:03

en ik lees nu dat ze 2 is ik zou nog een jaartje wachten..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:32

Jazz. Goed dressuurbloed en fokt groot

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:22

Vajramani schreef:
Jazz. Goed dressuurbloed en fokt groot

en is een bewegingsvererver

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:22

als je je merrie op 2 jarige leeftijd laat dekken blijft ie klein omdat de moeder dan nog niet volgroeid is,
een groot paard fokken ligt niet aan de hengst maar meer aan de ruimte die de merrie biedt. Als je paard rondgeribt is maak je meer kans op een groot veulen.
Als je je paard op 3 jarige leeeftijd laat dekken blijft het veulen vaak ook klein,

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:28

kwintie schreef:
als je je merrie op 2 jarige leeftijd laat dekken blijft ie klein omdat de moeder dan nog niet volgroeid is,
een groot paard fokken ligt niet aan de hengst maar meer aan de ruimte die de merrie biedt. Als je paard rondgeribt is maak je meer kans op een groot veulen.
Als je je paard op 3 jarige leeeftijd laat dekken blijft het veulen vaak ook klein,

sorry maar dat vind ik onzin. Ikzelf heb een merrie op 2 jarige leeftijd laten dekken en die is toch helemaal uitgegroeid.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 07:24

Zauber schreef:
Even een vraagje.
Zijn alleen de grotere paarden goed voor het hoge dressuur werk? Verward
Vanaf welke stokmaat dan?
Dus kleine paarden daar hebben we niks aan?
Nog een vraag.
Waarom kiezen mensen toch altijd grote paarden voor de dressuur?is dat ze meer uitstraling hebben? *LOL*
Hebben de kleinere paarden dat dan niet? Verward

Ik zou jullie mening daar wel eens over willen horen.
Ben wel erg benieuwd. *LOL*

Mijn mening is klein of groot maakt mij niet uit,als het katakter en type en beweging maar goed is dan lijkt mij een kleine ook prima. Lovers

En ja welke hengst je het beste kan gebruiken om maat te krijgen,dat zou ik je niet kunnen vertellen,omdat ik niet echt kapot ben van KWPN hengsten kwa karakter.Maak je niet druk om wat ik vind van KWPN hengsten ieder heeft natuurlijk zijn mening en ik ook dus.

Ik hou meer van het oude type trakhener bloed met zo min mogelijk volbloed er in.

Groetjes Zauber

Men dacht lang dat die grote paarden meer uitstraling hadden in de ring maar vooral in Duitsland, maar ook elders, komt men een beetje terug van die grote maten omdat die paarden toch altijd iets moeilijker blijven om te sluiten, te buigen en dergelijke meer. Een iets kleinere maat, daarmee bedoel ik de normale 1.65 tot 169 blijft handiger om te bewerken. Je ziet die trent goed aan de uitslag van de hengstekeuringen, vooral dan in Duitsland, de gekeurde hengsten moeten niet perse grote hengsten zijn. De fokkerij heeft nood aan normale maten met al die schepen van merries die er ondertussen gefokt zijn. Behalve het BWP natuurlijk, daar telt enkel de maat en de eigenaar en niet de kwaliteit.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 07:31

Bij Spaas in Belgie staat Lambada, een jonge springer die niet echt waargemaakt heeft wat iedereen van hem verwachte maar die zeer goed bewegende veulens geeft. Ik kan het weten, ik heb zelf een 2-jarige, van de eerste jaargang dus. Een mooie grote merrie die zeer goed uit de voeten kan. Als je interesse hebt, bezorg ik je graag meer info.
Hoe groot is je merrie eigenlijk?