gerechtigheid!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:51

ceasario schreef:
Dus is het geen Farmer. (99 Ziek
Haal de Stukken maar naar boven bij Alexis Z (was 99 ,%)
Ging het KWPN niet mee akkoord,tenzij 100 %. Haha!

Nee, nee. Alexis was met zeer grote zekerheid, want dat is alles wat ze bij een DNA test kunnen zeggen, geen Alme Z. !00 % wordt het nooit.
(en ja in duitland staat Alexis wel te boek als een Alme, maar die hadden ook niet het juiste DNA van Landgraff in handen) Wie wel de vader was van Alme is altijd onduidelijk gebleven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:54

Tolstoj schreef:
Nee, nee. Alexis was met zeer grote zekerheid, want dat is alles wat ze bij een DNA test kunnen zeggen, geen Alme Z. !00 % wordt het nooit.
(en ja in duitland staat Alexis wel te boek als een Alme, maar die hadden ook niet het juiste DNA van Landgraff in handen) Wie wel de vader was van Alme is altijd onduidelijk gebleven.

Citaat:
die hadden ook niet het juiste DNA van Landgraff in handen

Vandaar het Burggraaf verhaal . Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:04

niemand die even aan gewone stervelingen het verhaal uit wil leggen ????

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:10

Zijn er nog wel goede Faldo's in de sport? Of houdt het nu op voor Faldo, want volgens mij heeft Faldo de meeste reclame gekregen door Lowina ( Lady ).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 01:55

ik heb toch liever een faldo dan een farmer Haha! Karakter ligt me veel beter.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:31

Als Lowina eigenlijk Lady is waar is dan de echte Lowina, de Faldo dochter? of heeft die nooit bestaan?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:36

Alane schreef:
Als Lowina eigenlijk Lady is waar is dan de echte Lowina, de Faldo dochter? of heeft die nooit bestaan?

Die hobbelt waarschijnlijk nog papierloos rond of onder de naam Lady. Of ze heeft pech gehad en heeft een enkeltje paardenhemel gekregen Scheve mond .

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:04

Ziolette schreef:
Die hobbelt waarschijnlijk nog papierloos rond of onder de naam Lady. Of ze heeft pech gehad en heeft een enkeltje paardenhemel gekregen Scheve mond .

Zal wel dat laatste zijn. Schijnheilig

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:26

Mist schreef:
niemand die even aan gewone stervelingen het verhaal uit wil leggen ????

ja! ik snap er ook niet zo heel veel van!
iemand die voor ons "leken" ook even in "dummietaal" uit wil leggen hoe en wat? Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:39

is een merrie Lowina en een merrie Lady. Lady is van Farmer en Lowina van Faldo.
Nu schijnt de merrie Lady uitgebracht te worden onder de naam Lowina.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:09

Alane schreef:
is een merrie Lowina en een merrie Lady. Lady is van Farmer en Lowina van Faldo.
Nu schijnt de merrie Lady uitgebracht te worden onder de naam Lowina.

dank je wel!
maar.....wat is hier de achterliggende bedoeling van dan?
waarom?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:15

volgens de KWPN gaat het om 2 identieke merries, qua kleur en aftekeningen.... of de papieren bewust of onbewust verwisseld zijn of de paarden....is een taak voor de officier van justitie om dit uit te vogelen.
Het betreffende paard heeft in IDS gestaan en is "herkend" door haar fokster...die heeft aan de bel getrokken en toen de hengstenhouder (van Farmer) nu is er dus DNA getrokken en schijnt de Lowina dus eigenlijk Lady als naam te hebben....dit moest met een noodgang ivm paspoort van het paard en de veterinaire keuring in Aken. anders even lezen op site van KWPN onder nieuws Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:28

Citaat:
KWPN
13-07-2004: Lowina in Aken als Farmer-dochter

Voorzien van een gloednieuw paspoort en met een herkregen eigen identiteit als dochter van Farmer en Daphne stb van Kibrahim x Rigoletto is Lowina vanochtend gepresenteerd op de veterinaire keuring van het CHIO Aken.

De kwestie rond de afstamming van Lowina kwam afgelopen weekeinde op CSI Twente in Geesteren in een stroomversnelling. Albert Zoer werd vrijdagavond meegenomen voor verhoor op het politiebureau in Hoogeveen en keerde `s nachts om drie uur pas terug. Het paspoort van Lowina, dat Faldo als vader vermeldde, werd door de politie in beslag genomen en er ontstond vervolgens een noodsituatie toen Albert Zoer met Lowina de lege plek van Leopold van Asten in het Aken-team moest innemen vanwege de blessure die Van Asten op zondagochtend in Geesteren opliep. Lowina moest snel van een paspoort worden voorzien, anders zou de merrie niet kunnen deelnemen in Aken.
Op maandagmorgen werd op het KWPN-kantoor, op verzoek van Arend Zoer (de eigenaar van Lowina) een paspoort afgegeven van een merrie die op driejarige leeftijd onder de naam Lady werd ingeschreven in het stamboek. De basis hiervan bestond uit een onderzoek van DNA-materiaal van de merrie Lowina. Dit DNA-materiaal is afgenomen in het kader van een onderzoek van de Algemene Inspectiedienst van het ministerie van Landbouw, nadat de eigenaar van de hengst Farmer, de heer Henk Punt, schriftelijk om dit onderzoek had gevraagd.
De kwestie rond de identiteit van Lowina werd voor het eerst door de redactie van ´In de Strengen´ aan de orde gesteld. Een half jaar geleden meldde dit blad dat Farmer hoogstwaarschijnlijk de vader van de beroemde Lowina was. Het artikel citeerde onder meer mevrouw Berends uit Jubbega, de fokster van Lady, die in Lowina haar fokproduct herkende. Lady en Lowina bleken over identieke kleur en aftekeningen te beschikken.
Alvorens tot publicatie van het artikel over te gaan, verzocht het KWPN de heer Zoer om medewerking te verlenen aan DNA-onderzoek van Lowina, om aan de onzekerheid over de afstamming van deze beroemde merrie een einde te maken. De heer Zoer wilde echter geen DNA-materiaal van Lowina afstaan, waarna het artikel werd gepubliceerd en het AID-onderzoek op gang kwam.
Inmiddels heeft het onderzoek van de AID geleid tot een strafrechtelijk onderzoek bij de officier van justitie in Hoogeveen.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Inmiddels heeft het onderzoek van de AID geleid tot een strafrechtelijk onderzoek bij de officier van justitie in Hoogeveen.

En het KWPN wist nergens van. Huilen

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:02

Wat een zaak!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:54

Och grut............. Albert Zoer helemaal van slag in de aanloopwedstrijd.
8 fout en 50e van de 59.

Zo'n Farmer springt toch minder dan een Faldo........... Haha!:D:D

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:56

CGJ12 schreef:
Och grut............. Albert Zoer helemaal van slag in de aanloopwedstrijd.
8 fout en 50e van de 59.

Zo'n Farmer springt toch minder dan een Faldo........... Haha!:D:D

Grof, hahaha Vingers aflikken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:02

Henk Punt ziet zijn kassa al rinkelen...

Arend Zoer gaf toppaard Lowina onechte vader

Assen - Het openbaar ministerie in Assen gaat Arend Zoer mogelijk vervolgen wegens fraude. Er is proces-verbaal opgemaakt tegen de paardenhandelaar uit het Drentse Echten door de Algemene Inspectie Dienst (AID) en die heeft het verhaal overgedragen aan het OM. Zoer, vader van topruiter Albert, wordt er van verdacht de oorspronkelijke afstamming van zijn toppaard Lowina niet juist te hebben opgegeven. Zoer beweerde altijd dat Lowina een nazaat is van zijn hengst Faldo.
Uit dna-onderzoek is inmiddels gebleken dat niet Faldo, maar de dekhengst Farmer van eigenaar Henk Punt uit Amersfoort de vader is. Gisteren is het paspoort van Lowina al aangepast. Dat moest snel gebeuren, omdat de merrie gisteren ook moest worden gekeurd voor het internationale concours van Aken. Het paspoort moet dan kloppen. Farmer is opgegeven als de echte vader.
Eigenaar Punt van Farmer is in zijn nopjes met de uitkomst van het dna-onderzoek. Het dekgeld van Farmer is nu 850 euro per merrie en dat bedrag wordt aanzienlijk verhoogd nu blijkt dat Farmer zo´n goed paard heeft voortgebracht. Het sperma van de hengst zal bovendien meer gevraagd worden.
Het OM wilde gisteren nog niet reageren, maar bevestigde wel dat er proces-verbaal is opgemaakt.

Echten - Henk Punt, eigenaar van de dekhengst Farmer, geeft het grif toe. Nu het springpaard Lowina met Albert Zoer zoveel succes heeft, wil hij de onderste steen boven hebben. Niet de hengst Faldo van de familie Zoer is de vader van het paard, maar zijn dekhengst Farmer. Dat is uit dna-onderzoek gebleken. Punt: "Kijk, toen Lowina net als springpaard begon, was het niet zo interessant dat die merrie op de index kwam van Farmer. Maar nu het paard internationaal springt en wellicht naar de Olympische Spelen gaat met Albert Zoer, ja dan wordt het interessant. Daardoor wordt het sperma van Farmer veel meer waard. Nu krijg ik 850 euro per dekking, maar dat wordt aanzienlijk meer. En dat dacht je als Lowina goed presteert in Athene."
Een jaar geleden al kaartte Punt de kwestie rond de afstamming aan bij de hippische sportbond (KNHS) en het stamboekfonds (KWPN) waar de paarden geregistreerd staan. "voor die tijd werd ik zo vaak op concoursen aangesproken door mensen die zeiden dat Lowina geen dochter van Faldo kon zijn. De merrie had alle kenmerken van Farmer. Uiteindelijk, nu het zo goed gaat ben ik actie gaan ondernemen."
De moeder van Lowina was destijds eigendom van mevrouw Berends in Jubbega en daar is het paard ook geboren. "Het is hier als veulen verkocht. Nee, niet aan Zoer. Zoer heeft het paard later weer gekocht. En het is inderdaad een nazaat van Farmer. Of Zoer dat heeft geweten? Dat weet ik niet. Ik heb nooit met Zoer gesproken", zegt mevrouw Berends.
Het Openbaar Ministerie gaat nu uitzoeken of Arend Zoer bewust de afstamming heeft verdoezeld ten gunste van zijn dekhengst Faldo. Zoer: "Het is zeker niet bewust gegaan. Ik denk dat de papieren per ongeluk zijn verwissled. Dat kan heel gemakkelijk omdat ik thuis zoveel paarden heb lopen. Ik snap trouwens niet waar die eigenaar zich zo druk over maakt. Faldo heeft echt niet meer gedekt vanwege Lowina en dat zal met Farmer ook niet gebeuren".

Dagblad van het Noorden, dinsdag 13 juli 2004, door Peter Homan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:07

bewijst maar weer eens dat het hen enkel om de Geld, geld! gaat. Niet om de eer van de hengst.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:29

petraaken schreef:
Niet om de eer van de hengst.

Farmer merkt er zelf ook niks van hoor... Knipoog

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:30

Persoonlijk denk ik dat Faldo echt wel meer gedekt heeft door toedoen van Lowina, maar of Farmer nu meer gaat dekken, dat geloof ik niet en het lijkt mij niet ook niet slim om nu het dekgeld te verhogen, maar ja , dan komt idd de poen om de hoek kijken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:31

Dat is het beste voor Farmer denk ik want anders zou hij de mensen wel eens kunnen duidelijk maken wat hij van zijn leven vindt. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:31

Zoer sr: "Faldo heeft echt niet meer gedekt vanwege Lowina en dat zal met Farmer ook niet gebeuren".

Misschien niet, maar wél tegen een hoger tarief.
En ik geloof zeker dat ie er meer gaat dekken.

Ik ben alleen benieuwd of Zoer Sr toestemming geeft om een foto van Lowina te gebruiken bij de dekadvertenties van Farmer........ Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:35

Keur verklaring Faldo (2002, januari)

Al jarenlang geniet de keurhengst Purioso een goede naam als leverancier van sportpaarden, zowel in dressuur (Cocktail, Duvon, Fledermaus) als in het springen (Wendela, Balderdasch, Curioso). Inmiddels geniet de zoon van Furioso II faam als moedersvader van internationale springpaarden als Charon, Felice, Goldenbridge en Enorm.
Het is daarom verheugend dat de Purioso-zoon Faldo, die reeds op jonge leeftijd als springpaard opviel en nog steeds tot de betere springpaarden behoort, met name deze kwaliteiten lijkt door te geven aan zijn nakomelingen. Lincoln en Lowina zijn inmiddels in de voetsporen van hun vader getreden en springen op Grand Prix niveau. Groot is daarnaast het aantal nakomelingen dat uitkomt op M- en Z-niveau.
Van Faldo, die gezien het aantal dekkingen mondjesmaat kansen heeft gekregen, zijn inmiddels 19 merries opgenomen in het stamboek; hiervan zijn er vier ster verklaard.

Rare boel hoor, maak dan een hengst als Zuidhorn keur...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:42

Die keur-verklaring heeft nooit iemand begrepen........

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:02

Wel heftig hoor, al 4 x ster !!!!!!!!!