Moeilijke Ferro's????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:05

ik heb veel gehoord dat ferro bloed best moeilijk maar dat zijn nakomeling kennedy best braaf is en ik heb op een paar kennedy's gereden en die zijn allemaal heel braaf en fijn te rijden, maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:23

bij ons staat een ferro op stal en die is ongeveer 3 jaar en wordt nu ingereden.
Hij is echt super braaf , neemt alles goed op en is echt absoluut niet gemeen ofzo !! Het enige nadeel is dat ie verschrikkelijk lomp is Tong uitsteken

maar verder is het echt een schatje !! en dat voor een mega grote hengst

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:19

Ik heb ook een Ferro merrie....ze is nu 3 jaar oud en superbraaf en lief!
Ze is wel erg aan de maat...1.75...
Maar verder absoluut niet gemeen en ze wil erg graag voor je werken...
Mijn ervaring bij haar is dat ze erg snel rustig en gekalmeerd wordt als je haar geruststeld en als je boos op haar word is ze bang dus misschien helpt een bepaalde aanpak dan wel....

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:44

Heb zelf een ferro gehad.
toen ik hem kocht was het een draak!
Binnen 2 maand was het een schaap, mij te!
Het gaat er maar net om hoe je ermee omgaat.
waat ik hem gekocht had, waren ze bang voor hem, hij was dus ook erg onzeker.
Ik heb hem als 2,5 jarige gekocht en zelf zadelmak gemaakt.
Hoe?
Gewoon het zadel erop en het bos in en of je het geloofd of niet, hij heeft NOOIT een stap verkeerd gedaan.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:34

Ik geloof eigenlijk niet zo in het doorvererven van 'rotkarakters'. Wel in het doorvererven van eigenschappen als 'moeilijk spanning kwijtraken'

En dan kan een paard bij de ene een volstrekt onmogelijk dier zijn en voor de ander gaat 'ie als een droom... gewoon omdat de ene combinatie beter past als de andere.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:36

mijn ferro was een vreselijke klote bok. En de mijne sloopte ook zijn box en met name waterbakjes. Dat beest deed er altijd alles aan om je maar tegen te werken. De mooiste dag die ik met hem heb meegemaakt is de dag dat hij vertrok!!!