Donderdag 8 juli KWPN keuring, iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:05

Als je de knoop van de bandage maar onder de staartwortel doet is er weinig kans dat je staart afsterfd.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:09

Ik heb een dun dekentje met staartlap die ik ze altijd op doe, die drukt het har ook mooi plat en zo hou je de staart heel. Op de trailer doe ik ze een staartbeschermer om die dat werk nog even afmaakt.
Ik ken te veel paarden met witte plukken in het haar en zelfs eentje zonder staart door die ellendige staartbandages (overigens allemaal gebeurt bij zeer geroutineerde mensen)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:53

Nou, ik ben aan de slag geweest hoor. De staart is een klein stukje opgeschoren, morgen knip ik nog een klein stukje van zijn staart af.

Zijn kroonraden en vetlokken zijn opgeschoren, maar er viel weinig te scheren, hij had daar al bijna niets.

Zijn baardharen, voelsprieten en oogharen zijn eraf.

De oren waren een ramp. Ik kon met veel moeite de lange plukken eruit knippen maar met het scheerapparaat in de buurt komen lukt echt niet. Het heeft me een halster gekost die die kapot heeft getrokken. Ik laat de oren dus maar gewoon behaard van binnen, dan kijken ze daar maar over heen.

Ik heb hem helemaal gewassen met shampoo en morgen was ik hem nog eens met alleen water.

Dan donderdagochtend de vlechtjes maken. Om 5 uur sochtends Scheve mond Ik maak de verdeling morgen alvast zodat ik dat in ieder geval niet meer hoef te doen.

De babyoli staat op het boodschappenlijstje.

Dus als het goed is zijn we nu helemaal voorbereid Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:48

Ik ben benieuwd!
Ik ken overigens zat ruinen die na de keuringen zijn geweest.
En het is gewoon leuk om te doen.
Ik ken er 1 van houston die tegen de Ster aan zat!
Maar ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte.
Ik zou als ik jou was geen bandages om doen hoor, gewoon een deken met flap.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:14

Er zijn zat paarden die tegen ster aan zitten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:07

staart opscheren zou ik persoonlijk nooit doen, en al helemaal niet bij mijn paard, want de plukken die ik dan zou weg moeten halen, zijn lang!! bijna net zolang als de rest. Verder zou ik er wel goed opletten dat hij met stilstaan zn voorbenen meer naar voren plaatst

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 15:20

Hij is er bijna klaar voor. Ik heb vandaag met veel pijn en moeite zijn oren met een schaartje zoveel mogelijk leeg geknipt, het staat inderdaad veel netter. Het heeft me wel weer een halster gekost...

Vanavond vlechten en hopen dat hij er netjes mee omgaat vanacht, dan hoef ik morgenochtend niet zo vroeg mijn bed uit.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:35

Het resultaat mag er wezen!

Exterieur: 64

Stap: 70
Draf: 65
Galop: 72
Beweging gemiddeld: 69

Vrijspringen: 65

We zijn er heel tevreden mee!!! En we zaten maar 7 puntjes van het ster predicaat af Knipoog

Zie: [HAW] Kroonjuweel x Obrecht ruin op de KWPN keuring! voor foto's!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:20

Nou inderdaad Daar mag je trots op wezen!
Zonde van de paar punten!
Ik ga zo de foto's even zien.
Gefeliciteerd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:10

Hé leuk. Er zit Obrecht achter. Heb je misschien een foto van de moeder? of is ie niet zelf gefokt Lachen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 15:44

DeesDeBest schreef:
Hé leuk. Er zit Obrecht achter. Heb je misschien een foto van de moeder? of is ie niet zelf gefokt Lachen

Nee helaas! Geen foto van zijn moeder. We hebben hem gekocht als 3 jarige en eigenlijk nooit gevraagd waar hun hem vandaan hadden.